Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Ziet er goed uit fappie! Jij hebt ook nog de tail-slider in alu, die heb ik nog plastic. Verder hebben we straks zo'n beetje dezelfde heli op de canopy na zo te zien. Vind de standaard canopy eigenlijk wel mooi.
@Dave: ik vlieg nog gewoon met de standaard servo's. Als je ziet wat een beetje servo kost vind ik het eerst nog wel even goed zo. En het frame valt altijd wel ergens goedkoper te krijgen, bij heliguy weet ik dat het goed zit en vind ik het een zeer redelijke prijs :D

hallo ik zou jullie graag mijn hing2 laten zien maar weet niet hoe ik foto's in deze topic moet zetten heb wel een aantal foto's in mijn album gezet.
alles is geupgrade eskyframe (zeer mooi) neem gerust een kijkje heb er aardig wat tijd in zitten om deze TURBO king te bouwen:D

He fappie, tijdje niet gehoord.
Om foto's er op te zetten moet je een account bij een photosite nemen en dan de linkjes in het forum hier copy/pasten..
Ik gebruik de Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket
daar de gebruiks aanwijzing volgen en dan de linkje ([img/dsbdbvfs /img]) in je posting kopieren..

Ik ben zeer benieuwd..

Benno

nou lukt me niet hoor zou toch makkelijk moeten kunnen hoe krijg je hier nu makkelijk een foto naar upgeload :help:

het frame heb ik bij aerotronic gekocht voor iets meer als 50 euro zelf in elkaar zetten en geen pakket voor de extreme frame dus zoi zo 20 euro goedkoper:D

weet je wat ook leuk is van alle onderdelen die ik overhad, heb ik een 2e king gebouwd, met een paar upgrades borstelose motor 3900kv 43tPoeli 10T tailshaft met standaard servo's alleen een nieuwe ontvanger er bij gekocht (futaba) en tadaaaaa een heli om mee te experimenteren 3D of lowbuget ( crashen ):D:D

de servo's

de servo's die ik heb gekocht chang, zijn niet duur en uitstekend corona DS929MG deze zijn heel precies de swashplate is lekker stijf geen speling op de servolinks en dat voor 16 euri (per stuk wel) zijn speciaal voor heli's metalen gearbox en 2.8Ncm je kunt ze bijna niet zelf bewegen zo vast houdend, nadeel op de orginele zender van esky werken ze niet goed (spiegelbeeld) je hebt dus wel een goeie zender nodig die de servo's kan reverse :D

hallo benno als er weer eens een king meeting wordt gehouden kom ik wel even langs met mijn kings liefst buiten want deze piloot heeft het wel hoger dan 50 meter gevlogen met een snelheid die binnen niet gehaald zou worden zonder brokken:D mooi om te zien hoor hoverend opstijgen tot een meter of 50 en dan fullpower vooruit in een duik gemeten snelheid 46msec
kippenvel brrrrrr

Zodra de temperaturen zich weer lenen gaat er weer gevlogen worden in Zutphen en omstreken. Ben druk op zoek naar een nog betere lokatie dan voorheen.

kijk dat is leuk:D mooi voetbalveld of.het is inderdaad ook geen doen met koude vingers daar ben ik deze week ook achter gekomen haha

Heb zojuist nog 2 accu's leeggevlogen buiten, ging erg goed ondanks de bevroren vingers. Het weer leende zich er ook voor, geen zuchtje wind te bekennen hier.

Verlanglijst voor 2009 is een nieuwe zender en misschien een betere gyo (nu stock zender bij de king2 en een cheapo-namaak chinese hh-gyro, die overigens verbazend goed werkt voor zijn geld).

Hoop dat er nog een leuke meeting komt komende zomer, dan kom ik zeker even langs :)

Wat klagen jullie nu ..
18-januari-2009-heli-meeting-steenwijk
We zullen waarschijnlijk wel indoor gaan maar misschien als het weer te toelaat gaan we gewoon last minute naar buiten..

Een beetje ver vanuit limoland maar dan daag ik jullie uit om een meeting daar te regelen... De hallen zijn hier nog een beetje leuk geprijst.

Benno

Laatst bewerkt door een moderator:
foto plaatsen

DSC00080.jpg

Fappie hier je foto, ziet er zeker goed uit.
Als je weer een foto wilt plaatsen zet het dan zo neer, [ i m g ] hier de link van je foto en dan [ / i m g ] gebruik wel de karakters maar niet de spatie`s.

Allemaal al het goede toegewenst voor 2009.

Omdat mijn King2 nogal staartlastig is, heb ik nu maar een 10T pinion en 13T pinion besteld, alsmede de extreme 43T pully voor de belt. Hierdoor zou de tail veel meer snelheid moeten krijgen, alsmede de main rotor.

Hoop en denk dat hierdoor de king een stuk beter zal gaan vliegen :)
Ik laat wel wat weten als het binnen is en alles erop zit.

Omdat mijn King2 nogal staartlastig is, heb ik nu maar een 10T pinion en 13T pinion besteld, alsmede de extreme 43T pully voor de belt. Hierdoor zou de tail veel meer snelheid moeten krijgen, alsmede de main rotor.

Hoop en denk dat hierdoor de king een stuk beter zal gaan vliegen :)
Ik laat wel wat weten als het binnen is en alles erop zit.

Staarlastig houd in dat je je Center Of Gravity niet helemaal goed hebt.
Maak je gebruik van de standaard Lipo?
Daarvan is bekend dat die een stuk naar voren moet om je heli neutraal gebalanceerd te krijgen. Een andere optie is andere lipo's gebruiken ikzelf gebruik de 2200Mah's van mystery en die passen perfect in de Batterybay en met de canopy er op zit het strak als een huis met bijkomend voordeel.

Perfect gebalanceerde COG.

Groetjes,

Edwin

Nou, me COG is wel oke, want hij hangt perfect recht als ik hem aan de flybar optil. Echter is het soms gewoon niet mogelijk om naar rechts te draaien, omdat de staart niet genoeg snelheid/pitch kan geven om de benodigde kracht te leveren. Met een de nieuwe belt-pully krijg ik meer tailspeed en door de hogere headspeed ook nog eens meer tailspeed.

We zullen zien of het helpt, en anders heb ik nog altijd paar mooie upgrades/spares liggen.

Ik vind de belt upgrade en de 10t wel z'n geld waard. Sowieso loopt de belt net wat mooier en is ie toch wel een merkbaar stukje sneller geworden.

@hoogie2004

Ik wet niet wat voor een motor je gebruikt. een 3800 of 3900 KV motor gaat prima met de 10T.. de 3100 KV zou wel een 11 Tanden pinion willen. Verder is de 48T belt update wel een aanrader.
Ik heb hem zelf nooit nodig gehad omdat ik vrij veel headspeed heb gehad maar hoor er veel goeds over..

Benno

Back