Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

guy5927 zei:
heb trouwens gezien dat mijn exemplaar is uitgerust met een moderner uitziende donkergroene Rx + ESC ipv die knaloranje en de esc is van mij ONDER het onderstel ingebouwd ipv op dat platformpje voor de motor ...

Same here. Heb ook de donkergroene lader, die toevallig kapot is.

Gister en vandaag nog weer met de King 2 gevlogen. Gaat steeds beter. Ik doe trouwens nog steeds met dezelfde meegeleverde batterijen. Doen het nu zeker al 1,5 uur zonder problemen. Nog steeds op 4 acculampjes :D

De eerste series hadden een oranje lader en ontvanger, de 2e serie (vandaar dat er een tijd geen levering was) heeft alles donkergroen. Ook zijn hier wat foutjes uitgehaald ... althans geprobeerd. De geleiders van de belt zitten iets wat lager (soort verhoging) maar dat mocht niet geheel helpen. Het plaatsen van de ESC beneden de heli had ik al gedaan met de eerste serie, om warmte probleem te voorkomen.

Ik heb idd de indruk dat de geleiders bij mij redelijk juist staan, maar toch zie ik ( na eigenlijk nog maar 30 minuutjes gehopt te hebben ) al een beetje vezeltjes aan de zijkant van da belt ...

Zou ik ook die "plaats een tie-wrap als hulpringetje" - mod nodig hebben ?

guy5927 zei:
Ik heb idd de indruk dat de geleiders bij mij redelijk juist staan, maar toch zie ik ( na eigenlijk nog maar 30 minuutjes gehopt te hebben ) al een beetje vezeltjes aan de zijkant van da belt

Ik heb ook wat losse vezeltjes van de belt, maar verder weinig slijtage aan het rubber (klein beetje aan de onderkant). De linker rol lijkt wel iets te hoog te staan, maar even afwachten wat er mee gebeurt als ie nog wat uurtjes draait. Heli heeft nu anderhalf uur gedraaid ofzo.

Wat foto'tjes:

Rechter kant.

Linker kant.

Staartaandrijving.

3800KV motor + 2200mAh 16C accu.

Voorste heli is mijne, nog met het trainingskruis eronder, achterste is van een vriend.

Peter.
Moet em maar weer eens beter schoonmaken geloof ik... Nogal een grasmaaier

Het geleidertje is bij mij aan 1 kant veranderd. Zal uitleggen hoe ik het gedaan heb.

Het schroefje van het geleidertje heb ik eruit gedraaid dan het kogellagertje eraf gehaald... geleide ring ook eraf gehaald.
Heb een stukje siliconeslang gepakt en 2mm geknipt. Waarom Siliconeslang omdat als je dat aandraait veerkrachtig is en terug wilt veren, dus zo het geleide ringetje altijd strak op de kogelager drukt. ehhhh snappen jullie hem nog ?

Anders zal ik eens kijken wanneer mijn airwolf body er weer eens af is dat ik een foto maak...

guy5927 zei:
mac, te laat ... :) ... ' t is een 3900 geworden ...

Heb heel wat forums afgestruint en hoewel ze de 3100 niet afbreken, nemen de meeste 3900 met de 9 of 10 tants ....

Reden is, als ik de hele zwik eventueel op een grotere barebone Belt-cp wil overzetten, zal die 3900 nog dienst kunnen bewijzen ...

die miraclemart is niet normaal : vannacht om 01u00 de 3900 besteld, vanmorgen om 7 u ( op zaterdag nota bene ) al geshipt ! :!: :!: :!: ... dus van bestelling naar verzending in 6 u ! ...

Vanuit hongkong in 6uur????? Had je soms "persoonlijk bezorging" gekozen ? :)

Helaas, na ruim 4 uur in de tuin te hebben gehovered kwam toch m'n eerst crash :(
Afgelopen week waarde het regelmatig vrij hard, en waren er wat moeilijke turbulente winden in de tuin. Toch ging alles goed. Vandaag was het windstil en daardoor durfde ik ineens wat meer...
Zoals wat ruiger opstijgen, wat meer gas erbij.... Maar door de enorme torque van de 3800KV motor kan de gyro dat niet bijhouden... De heli draaide eerst een felle slag, maar kantelde tegelijkertijd ook ineens wat zijwaards, gauw het gas dicht gegooit, (vloog op een halve meter hoogte ofzo), maar de bladen kwamen tegen de grond aan, het trainingskruis kon niet meer helpen :(

Schade:
Bladen kapot
Main blade fixed shaft (houdt de beide bladen via de bladhouders vast) is krom
De voorste servo, de elevator servo, is van binnen kapot. Maakt rare geluiden, en de as draait schokkerig of soms niet.
Vertical fin set is los geknapt, maar niet gescheurd. Is te lijmen met epoxy oid.

Gelijk bij de bestelling maar een Head hold gyro meebesteld... Zal wel een mooie upgrade zijn.

En we doen weer een stapje terug... Haha.. Tenzij de HH gyro 't prima doet

jammer van je crash, maar helaas " hoort het erbij".
Na mijn laatste crash had ik 3 servo's stuk.
Ik kan je aanraden om je andere servo's ook allemaal even te controleren.
Het is zuur als je de lucht in gaat terwijl er nog 1 servo niet helemaal 100% meer werkt, dan heb je namelijk crash nummer 2 te pakken.....
suc6

he sebas!
ja ik hoorde het ja, wat een pech ... ben je hem alweer aan het opbouwen ?

Voor de controle van je servo's doe ik het als volgt : koppel de ontvangeraccu los zodat het hele systeem stroomloos is.
Dan kun je voorzichtig aan de hevels van je servo's draaien en goed luisteren of er niks ratelt of haperend verloopt. Draai beide kanten op naar de uiterste standen. Probeer dit een aantal keren.

Daarna stangetjes die op de servohevel zitten losmaken en de servo op een vrij ontvanger kanaal (wat niet geprogrammeerd is) aansluiten en de ontvangeraccu aansluiten.
Dan met de zender nogmaals controleren of de servo helemaal naar beide kanten een goede uitslag heeft, ook weer zonder haperen of stotteren of trillen of dat soort zaken.
Als je twijfels hebt : vervangen ! Een standaard servo kost een paar tientjes, een model crashen soms enkele hondertjes ...

Beter een uitgebreide goede controle op de grond dan een 2de crash doordat je dit bent vergeten of er eigenlijk geen zin in had ...

He succes !

Vandaag de nieuwe onderdelen gekregen. De King 2 heeft inmiddels weer gevlogen, en stabieler dan ooit tevoren, zelfs zonder de nieuwe Head Lock Gyro! Denk dat ik em nu nog beter heb afgesteld, haha.

Morgen maar eens die Head Lock Gyro erop zetten, ben benieuwd hoeveel het verschilt...

Vandaag de Head Lock Gyro gemonteerd en gevlogen. Ging goed! Vliegt erg fijn zo.
De "normale" Rate instelling op de gyro is ook prettig. Vliegt net wat scherper dan de oude Rate gyro. Head Lock instelling is subliem vergeleken met de Rate functie! Vandaag af en toe weer een variable verradelijke wind, maar daar had de Head Lock geen problemen mee! Super, kunt gewoon je hand van de linker stick houden voor vele seconden, en wanneer je moet reageren is dat alleen voor een kleine instelling van het gas. Haha.
Ook in idle up (dus volgas) blijft hij erg mooi stabiel!

Zal later nog een video'tje posten, waar het verschil tussen de Head Lock stand en de Rate stand op deze nieuwe gyro (EK2-0704A) te zien is.

Peter.
p.s. met m'n oude gyro heb ik nog nooit lock-problemen gehad overigens. Lockte altijd binnen 8 sec. Prima exemplaar. Iemand nog belangstelling?

Af gelopen week een E-Sky EK-0004 FP in gevlogen, lachen... dat vliegt reuze aardig.. zeker in vergelijk met een King II is dat een makkie.
De King II van mij is na de ingebruikname van de MX12 niet meer gecrashed en ik begin er al wat meer capriolen mee uit te halen.
Kort filmpjes zijn gemaakt door een kennis met een digitale foto camera.

http://www.pa5ca.com/esky/SANY0007.wmv

http://www.pa5ca.com/esky/SANY0008.wmv

http://www.pa5ca.com/esky/SANY0009.wmv

Ik zal nog wel eens wat nieuws schieten..

Frans.

Laatst bewerkt:
Nu alleen nog wachten voor de upgrade onderdelen van het frame van je eigen king2.

Zeer vette afbeelding "machskn" van de king Carbon, en ook zeker ik ben van plan zo ver door te gaan.

Moet nog 1 onderdeel en dan heb ik ook alles omgebouwd en geupgrade tot aan het frame.

Blijf dit draadje nog zeker volgen.

Misschien is het leuk om van ieder die dit volgt zijn king te posten (afbeelding dan hè :lol: )

Laters

Sinds kort ook een E-Sky Honey Bee King V2 in het bezit.

Moet nog een beetje inlezen hoe en wat ook nog wat kleine dingen doen zoals de antenne netjes monteren en dan binnenkort de maiden van deze heli. Hieronder een foto van mijn heli toen die net uit de doos was.

25793249gm1.jpg

Pasqual zei:
Sinds kort ook een E-Sky Honey Bee King V2 in het bezit.

Moet nog een beetje inlezen hoe en wat ook nog wat kleine dingen doen zoals de antenne netjes monteren en dan binnenkort de maiden van deze heli. Hieronder een foto van mijn heli toen die net uit de doos was.

25793249gm1.jpg

Mooi plaatje,
Ik zou als ik jou was de tailrod geleiders los klikken, deze buigen de staart besturing nog al, ook moet de servo erg hard werken! Is op de foto erg goed te zien.

Suc6 met de nieuwe aanwinst....

Frans

Back