eerste multi wii copter

Bij deze wat foto's en een filmpje van mijn eerste multi wii quad.
Afstand tussen de motors is 59 cm. Het zijn kda 20-28m met 9x5 props.
Regelaars zijn 18 amp turnigy plush. Lipo een zippy 3s 2650 mah. Toen ik een paar maanden geleden m'n spullen bestelde waren er alleen nog niet van die mooie en vooral betaalbare crius bordjes, dus ik heb alles lekker nog op de ouderwetse manier gedaan. Een losse arduino, een bluetooth module en een wm+ en nunchuck gesloopt en alles op een stukje multiplex gezet.. Agressief ga ik er toch nog helemaal niet mee vliegen, (sterker nog, ik neig meer richting fpv, maar daar zullen we het hier maar niet over hebben..) dus dit voldoet voorlopig wel voor mij. als dit me blijft bevallen vindt er nog wel een revisie plaats met o.a. een crius bord, geperforeerde armen en wat carbon. over al het andere wil ik eerst nog meer informatie inwinnen. eerst deze maar eens degelijk afstellen. dit was m'n aller eerste (test)vlucht. alle instellingen in het filmpje zijn standaard op wat expo na..

20120219_140334.jpg

20120219_140353.jpg

20120219_140434.jpg

en het filmpje: 20120216_180906.mp4 - YouTube

Dank je!
Hij is niet echt met het oog op schoonheid gebouwd, maar niet verkeerd uitgepakt.
Ik moet m alleen nog goed trimmen. Nu "drijft" ie alle kanten op.. komt misschien ook wel door de pootjes aan het eind van de armen. Zou graag ook mn zender in heli mode gebruiken om de throttle curve, maar als ik m zo instel verlies ik de acc switch functie.. Moet nog even uitzoeken hoe dat komt. Daarna acc. mode proberen goed te krijgen. als ik er dan daarna mee kan leren vliegen zoals ik hoop, ga ik nadenken over een systeem waarmee je op afstand mee kunt kijken..;)

Ziet er mooi stabiel uit, welke instellingen heb je gebruikt in de GUI?? Ik heb daar nog problemen mee

pidsettings.png

pidsettings2.png

Ik heb alleen de p waarde van roll yaw en pitch iets lager gezet omdat ie nogal agressief corrigeerde, maar misschien moet er nog wel meer aangepast worden aangezien ik er nog niet echt mee gevlogen heb. ohja, en wat expo om m wat flauwer te laten reageren..

Lennie, let vooral op dat je debugs op nul staan als je bordje is aangesloten.

Heb je de hardwarematige aanpassing met de twee weerstanden toegepast?
Het ontbreken van die twee weerstanden zorgde bij mij voor een constante drift.

Wel mooi die nieuwe GUI, heb hem zelf nog niet getest.

pffff.. Je liet me schrikken. Maar alle debugs staan op nul. Zonet nog eens extra gecontroleerd..
Maar welke weerstanden bedoel je? Want die heb ik inderdaad niet gebruikt.. kun je me vertellen waar dit (duidelijk) beschreven staat? ik ben namelijk nogal een leek qua electrotechniek..

Nog een vraagje... Ik heb gelezen dat voor elke vlucht de acc. gecalibreerd dient te worden. Geld dit ook voor de gyro's? Of hoef je die maar 1 maal te calibreren?

Als de debug2 op nul blijft staan hoef je je geen zorgen te maken over deze weerstanden, die zijn dan niet nodig.

De ACC hoef je maar 1 maal te calibreren en dan eventueel software matig bijtrimmen, als je hem daarna weer calibreert staat de trim weer op nul. De Gyro word bij iedere start (wanneer je de accu aansluit) automatisch gecalibreerd.

Lees deze site even door voor de juiste info: MultiWii

Ok, niets aan het handje dus.. Ik had de site die je gelinked had (natuurlijk) al wel doorgelezen, maar ik dacht op een der vele fora gelezen te hebben dat dit elke keer moest.. Maar het is nu duidelijk. volgende stap; trimmen..

Je moet ook niet alles geloven wat er geschreven word. :mrgreen:

Gezien je vragen ging ik er van uit dat je die site gemist had.

Behalve de grafische kant geen verschil. Maar het werkt niet met 2.0 zonder een paar aanpassingen, dus ik ben ook weer op de oude overgestapt..

Back