Eerste Nederlandse DLG dag!!

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 30 mrt 2005.

  1. Btje

    Btje

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Weert
    Die kis is inderdaad een leuk model om mee te beginnen.

    Zaterdag Henk van de Condor club nog gesproken. Schijnt een mooi stukje heide veld voor jullie in gedachten te hebben.

    Met een licht heuveltje in het midden :)

    In de komende opvolger van bouwen envliegen staat een stuk van henk over wat hij allemaal doet op de scholen.
    Met deze scholen gaat hij binnenkort ook vliegen op hetzelfde stukje heide.
     
  2. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Je bent een weekendje weg en je ziet ineens dat er 2 pagina's aan reakties bij zijn gekomen! GEWELDIG!!!!!
    We moeten het DLGén maar even warm houden en die dag MOET er komen.
    Misschien een apparte rubriek op dit forum :idea:

    KNVvl? No Problem van mijn kant. Om eerlijk te zijn was ik toch al van plan ze te benaderen voor de nodige promo voor deze tak van modelvliegen. Zelf heb ik geen enkele ervaring in het organiseren van dergelijke fly-ins.

    @Hans
    Ik stuur je even een PM met mijn telnr Praten gaat altijd nog beter dan typen.
     
  3. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    Ik ontving van Henk van Hoorn het volgende bericht:

    De toegang tot de heide bij Wezep ( tbv het modelvliegen) is uitsluitend voor leden van Condor. Een individueel lidmaatschap van de KNVvL is niet verplicht, aangezien CONDOR reeds een KNVvL erkende club is.
    Echter voor een éénmalige HLG/DLG meeting kan dmv voorinschrijving een dag permit gemaakt worden voor alle vliegers die geen lid van CONDOR zijn.

    Voor diegenen die belangstelling hebben om er regelmatig te vliegen is een lidmaatschap van CONDOR de juiste weg, want wij worden met naam genoemd in de vergunning als toezichthouder, en de vergunning is verleend op voorwaarde dat de daar aanwezige vliegers lid zijn van CONDOR en zich als zodanig kunnen identificeren. Deze belangstellenden kun je het beste eerst naar onze club verwijzen alvorens ze er gaan vliegen zodat er geen problemen met de terreinbeheerder ontstaan.


    Nou, dat lijkt me goed nieuws! Ik hoop ook dat de plek voor de meeste mensen centraal genoeg is...

    Voor mensen die nog wat meer van deze nieuwe club willen weten heb ik een digitale flyer die op verzoek gestuurd kan worden.

    Hans
     
  4. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.813
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo allemaal, Een DLG dag is leuk, twee nog leuker? Als er behoefte is aan een veld in de randstad voor het organiseren van een DLG/HLG vliegdag is het veld van mijn club, de RMVV, wellicht een optie. Het veld van de RMVV ligt in Vlaardingen (bij Rotterdam).

    [​IMG]

    Groeten Frans
     
  5. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.813
    Locatie:
    Vlaardingen
    [​IMG]

    Groeten Frans
     
  6. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    Hallo Frans,

    Lijkt me een goed plan! Het is zo te zien een leuk veld met een bomenrij (hellingvliegen!) en weiland, dus thermiek zal er ook te vinden zijn. Trouwens leuke kistjes...eigenbouw of omgebouwde HLG's?

    Verder kreeg ik van Henk van Hoorn het verzoek of ik volgende aanvulling op het veluwe-verhaal wilde plaatsen:


    Beste HLG/DLG vliegers,

    Via ons clublid Hans vernamen we dat er plannen zijn voor een meeting en kreeg ik de vraag of het een idee was om dit met een Vrije Vlucht wedstrijd te combineren. Echter het terrein waar we dat doen ( Speulderheide bij Garderen) is uitsluitend vrijgegeven voor Vrije Vlucht.
    Recent zijn we, in samenwerking met de KNVvL, er in geslaagd een wel zeer mooi heide terrein bij Wezep voor onze clubleden goedgekeurd te krijgen voor Vrije Vlucht en relatief lichte R.C. zwevers ( zoals o.a. HLG en DGL modellen). Ook op dit terrein is het gebruik van verbrandingsmotoren niet toegestaan. Het is niet onze bedoeling de organisatie van deze meeting naar ons toe te trekken ( aangezien er al initiatiefnemers/organisatoren zijn), maar willen desgewenst wel gaarne meewerken om de happening op deze mooie locatie te realiseren.

    Overigens zag ik dat ik betiteld werd als Europees kampioen Wakefield. Dit is wat te veel eer , want in 2002 maakte ik deel uit van het Nederlandse team wat toen de titel heeft binnengehaald. Ook een afschildering als KNVvL bobo/ malloot o.i.d. lijkt me zonder een kennismaking wat te hoog aangeprezen.

    Via Hans vernemen we wel of deze locatie passend is, en of we wat in gang moeten zetten.

    Groeten,

    Henk van Hoorn, MZC Condor


    Zoals gezegd heb ik volgende week een overleg hierover, en roep iedereen op om in het andere draadje een aanvulling/commentaar te plaatsen mbt tot de dag.

    Alvast bedankt!

    Hans
     
  7. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.813
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo Hans,
    De kistjes op de foto zijn beide Gambler's.
    Beide zijn van tekening gebouwd, maar er is ook een kit te krijgen.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina