Eerste Nederlandse DLG dag!!

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 30 mrt 2005.

  1. Btje

    Btje

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Weert
    Ik weet er eigenlijk weinig van. Er is weinig info over te vinden. Voor F3K is hij eigenlijk 10 cm te kort.
    Ik vind het wel een mooi model. Hij is zeker niet te zwaar. jammer dat je geen flaps hebt.

    Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt.

    Kun je een foto van een front view en recht boven de vleugel maken?

    Bram
     
  2. Wimselz

    Wimselz

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Deventer
    als mijn agenda het toelaat en het is niet akelig ver rijden... kun je mij ook op de lijst zetten....

    ben me de laatste tijd aan het verdiepen in de dlg-modellen en ben van plan er een te kopen... dus alle advies en dergelijke is welkom!!
     
  3. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    @Btje,

    Hij kostte 150 euro, vond ik een prima prijs voor zo'n kist. Die ailerons/welvingskleppen mis ik niet direct, scheelt bovendien ook nog gewicht!

    Ik weet inmiddels dat dit kistje in de Oekraine wordt gemaakt door een tamelijk serieuze fabrikant, kan even niet bij de gegevens komen...maar hij maakt ook de Graphite (f3j) en andere modellen.

    edit: http://www.airplane-model.com

    Hans
     
  4. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Wim je bent niet de enige !!

    Als probeersel heb ik een Huron van Valenta Models gekocht.
    Is gewoon een HLG die nu ook als DLG wordt verkocht.
    Valt mij mee dat het ding het nog uithoudt bij mij!! Alleen bij de laatste keer vliegen te lang door gegaan met iets te veel wind. Te lang uitgehongerd op 2 meter hoogte ==> stall ==> rompje half gescheurd.
    Enfin, (morgen) epxymatje erin en we kunnen weer verder.
    De Huron lijkt me ook een leuk kistje voor aan de helling.
    Een "echtere" DLG is intussen ook op mijn lijstje komen te staan. Vanwege andere projecten maar even niet naar Dortmund gegaan, is wat beter voor de vrede thuis!!

    Hier een paar linkjes.
    Wie kan eventueel al iets zeggen over de DLG uit het volgende linkje?
    Ik kan er niets over vinden.
    http://www.handlaunchglider.de/catalog/index.php?cPath=37&osCsid=00ff08dcbc905f848e93cc933748d9a5

    http://www.forum.flyquiet.co.uk/forum_posts.asp?TID=7&PN=1&TPN=1
    http://www.ukf3k.free-online.co.uk/index.htm
    http://www.charlesriverrcpictures.org/dlgs.htm
    http://www.abdrehfaktor.de/abdrehfaktor013.htm
    http://members.aon.at/wstark/bobo/
    http://www.handlaunchglider.de/index.php?id=66&L=0

    Hans
     
  5. peytr

    peytr Guest

    Zit ook al even naar de slingshot te kijken. Eigenlijk voel ik me meestal te goed voor een koopkistje, maar voor € 99 wordt dat wel een beetje lastig vol te houden. Ik had er waarschijnlijk al eentje gehad wanneer Lindert Causemann op de beurs was geweest, maar ik heb ze daar niet gespot.

    For short: Ik ben ook wel wat benieuwd naar eventuele ervaringen met de Slingshot
     
  6. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb op het Duitse forum naar ervaringen met de Slingshot gevraagd, maar nog geen reactie gekregen.
    Vanavond maar even een schopje gegeven, misschien reageert er nog iemand.

    Ik ken de wat ruwe manier waarop ik vlieg ( EPP-verpesting ! ), dus ik durf nog niet goed aan de duurdere DLG te beginnen.

    Hans.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik kan ook komen ;) Dat als ik hem klaar heb he ;)

    Ik heb op de beurs een Hyper DL 1.5m gekocht van een poolse firma. 22.4dm2 en 230 gram (als de lak niet te zwaar wordt ;)) Komen 4 kleine servo's in met een piepklein Graupner Xp10fm ontvangertje en 4x110 accu. Afneembaar stabilo dus makkelijk vervoer. Nog wel 1.5m vleugel....
     
  8. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    @theo en anderen,

    Ik heb inmiddels contact gehad met Henk van Hoorn, een van de drijvende krachten achter Condor; hij schreef:

    HLG/DLG meeting: daar is het veld optimaal geschikt voor.
    Wij, (Condor) kunnen als offficiele ingebruikstelling van dit veld mooi een meeting organiseren. Jan Kolkman; jij en ik ( Jan en ik zitten in de KNVvL promotiecommissie welke onder leiding staat van Gerard Rutten) moesten dat maar eens in elkaar zetten.


    Ik heb vroeger als jongetje van 14 op dit terrein gevlogen en het is echt prachtige noord-veluwse heide...Ik weet alleen niet hoe iedereen tegenover de inbreng van de KNVvL staat...ik heb daar geen enkel probleem mee, maar goed niet iedereen zal daar zo over denken?

    Graag wat reacties hierop zodat ik kan terugkoppelen met Henk,

    Hans
     
  9. Leo C.

    Leo C. Guest

    Uit Dortmund een Highlight SAL van Franken meegenomen. Als deze dag niet binnen 3 weken georganiseerd wordt kom ik ook (mits goed weer natuurlijk).
    :D
     
  10. Nico Peursum

    Nico Peursum

    Lid geworden:
    5 aug 2003
    Berichten:
    501
    Locatie:
    Emmeloord
    Ik ben zelf geen lid van de KNVvL. Ik weet niet in hoeverre dat een probleem voor de KNVvL is :)
     
  11. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Ik heb ook niks tegen de KNVvL, maar als het initiatief van Theo wordt overgenomen door allemaal bobo's en hotemetoten, waardoor er van een plezierig, genoeglijk, ontspannen en wat-al-niet samenzijn weinig overblijft . . . tja dan . . . :?

    Lijkt overigens alsof dit initiatief (mede oiv. Dortmund) behoorlijk aan momentum aan het winnen is! :D


    jan.
     
  12. Leo C.

    Leo C. Guest

    Dit DLG gebeuren lijkt me overigens bij uitstek iets wat je overal, onafhankelijk van een clubveld, kunt doen. Ik ben ook geen KNVvL lid en verwacht dit ook niet te worden.

    Iedere willekeurige open(recreatie)plek lijkt me geschikt om af te spreken.
    :D
     
  13. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    Hallo,

    Dat dit veld gebruikt mag worden voor modelvliegen (zweef/electrozweef) is vrij uniek, omdat het een beschermd waterwingebied is... De beheerder/eigenaar heeft hier echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden, waaronder de eis dat de club bij de knvvl aangesloten moet zijn, dit ivm het eventueel aansprakelijk kunnen stellen wat bij wildvliegen erg lastig is...

    Henk van Hoorn (voormalig europees kampioen Wakefield=rubbermotor vrije vlucht) is vooral een vliegliefhebber (heeeel breeeed) en beslist geen politieagent of bobo die met andermans veren wil pronken...Of voor een fly-in ook verwacht wordt dat deelnemers knvvl-lid moeten zijn kan ik me niet voorstellen, maar ik ga het wel even na.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat deze discussie bij een aantal mensen de verkeerde snaar raakt (alweer die knvvl!) Aan de andere kant kun je ook denken: mooi glooiend heide landschap, thermiek en vlak bij de A28...

    Hans
     
  14. Btje

    Btje

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Weert
    Die Highlight is een beter kist als de slingshot. De Guru van F3K land Werner StarK heeft er een review over geschreven en zegt dat het een lekker kistje is (169,-)
    Hij word op meerdere plaatsen in de wereld verkocht onder verschillende namen. Zeer mooi kistje

    Ook de slingshot heeft hij behandeld

    http://members.aon.at/wstark/bobo/

    Die Henk toch. Ik zie hem zondag denk ik wel dan is er een vrijevlucht wedstrijd op het rozendaalse veld in arnhem.
    Bram
     
  15. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Zonnetje, windkracht 1, 24°C . . . :zon:

    Ik zou zeggen: we gaan ervoor! :D

    (Maar ik ga er niet over . . . :? :wink: )


    jan.
     
  16. Leo C.

    Leo C. Guest

    Idem :D
     
  17. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.830
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo allemaal, die bijeenkomst lijkt mij een prima idee. Sinds eind vorig jaar ben ik door het toedoen van een mede clublid ook besmet met het smijtvirus. Deze maat kwam vorig jaar op het veld met een Gambler van WrightbrothersRC (VS) die hij van een tekening had gebouwd. Ik was meteen verkocht en moest er ook een hebben. Ik heb de tekening en een Carbon scratchbuilder set bij Allan Wright (sympatieke kerel) besteld. Een paar weken geleden was mijn Gambler eindelijk gereed en heb er al enkele vluchtjes mee gemaakt. De Gambler is niet een High Performance DLG, maar is heel goed zelf te bouwen (en dit is ook leuk) en is daarbij ook niet erg duur. Tekeningen waren $16,= en het Carbon iets van $ 8,=. (een complete doos is ook te koop) De hoeveelheid balsa is bijna niets en van de bespanning zal je ook niet arm worden. De Gambler vlieg goed. Met een worp van een beginner is 30 seconden Dead-air-time, geen termiek, zo haalbaar. De Gambler is ook niet moeilijk te gooien, er zijn geen pre-sets nodig, het model "start" prima zonder speciale trucken. Als je niet tegen het bouwen opziet, en dat hoeft ook niet het model is niet moeilijk te bouwen, lijkt mij de Gambler een prima instapper voor het DLG zweven. Groeten Frans.
     
  18. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Frans!

    Van harte welkom en join the club!


    jan.
     
  19. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Zou dit een goed model zijn? Kost maar € 80.-

    De KIS

    [​IMG]

    Groeten, Leon

    (Kunnen we al een datum prikken? Ik heb vakantieplannen...)
     
  20. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Wubbe!


    Lijkt me prima; daar kun je je (voor dat geld) absoluut geen buil aan vallen . . . :nooo:

    Wel opschieten, om nog voor de grote dag klaar te zijn! :D


    jan.
     

Deel Deze Pagina