Dag allemaal. Zojuist ingeschreven op het forum. Ik ben 33 jaar oud en kom uit Alphen a/d Rijn. Mijn zoontje van 3 is gek van vliegtuigen en vandaar dat ik besloten heb een vliegtuigje voor hem te bouwen waar we samen mee kunnen vliegen.
Omdat ik totaal geen ervaring heb met modelbouw ben ik eens gaan kijken op Youtube om te kijken naar modellen die gemakkelijk te bouwen en te vliegen zijn. Eerst keek ik naar compacte toestellen, maar al snel kwam ik er achter dat je als beginner beter een groot toestel kan bouwen. Zo ben ik uitgekomen op de website van Flitetest waar ik een tekening van een gemakkelijk te bouwen toestel heb gedownload; Old Fogey.
Omdat ik voor de verandering niet meteen vol gas een nieuwe hobby in wil duiken heb ik mezelf een een strak budget gegeven; € 75 voor alles. Inmiddels heb ik het toestel al gebouwd uit 6mm depron en zijn de overige onderdelen besteld. De bouw ging voorspoedig; duct tape en hotglue is alles wat je nodig hebt. Hieronder een korte opsomming van de kosten:
1m2 Depron 6mm € 4,80
4ch. zender/ontvanger € 29,45
1200kv motor en 30A ESC € 13,22
2 wielen (2,5") € 3,25
2 servo's 9g € 2,38
Servo tester € 1,28
Prop (0945) € 2,21
2s 1200mAh Li-Po € 6,65
Li-Po lader € 6,92
Klein materiaal € 3,08
- XT60 connectors, bullet connectors, control horns, push rods, rod connectors
Zodra de electronica binnen is, zal ik een update bericht plaatsen.
Hoewel ik alle spullen al besteld heb, blijven tips/tricks en adviezen natuurlijk van harte welkom!
Omdat ik totaal geen ervaring heb met modelbouw ben ik eens gaan kijken op Youtube om te kijken naar modellen die gemakkelijk te bouwen en te vliegen zijn. Eerst keek ik naar compacte toestellen, maar al snel kwam ik er achter dat je als beginner beter een groot toestel kan bouwen. Zo ben ik uitgekomen op de website van Flitetest waar ik een tekening van een gemakkelijk te bouwen toestel heb gedownload; Old Fogey.
Omdat ik voor de verandering niet meteen vol gas een nieuwe hobby in wil duiken heb ik mezelf een een strak budget gegeven; € 75 voor alles. Inmiddels heb ik het toestel al gebouwd uit 6mm depron en zijn de overige onderdelen besteld. De bouw ging voorspoedig; duct tape en hotglue is alles wat je nodig hebt. Hieronder een korte opsomming van de kosten:
1m2 Depron 6mm € 4,80
4ch. zender/ontvanger € 29,45
1200kv motor en 30A ESC € 13,22
2 wielen (2,5") € 3,25
2 servo's 9g € 2,38
Servo tester € 1,28
Prop (0945) € 2,21
2s 1200mAh Li-Po € 6,65
Li-Po lader € 6,92
Klein materiaal € 3,08
- XT60 connectors, bullet connectors, control horns, push rods, rod connectors

Zodra de electronica binnen is, zal ik een update bericht plaatsen.
Hoewel ik alle spullen al besteld heb, blijven tips/tricks en adviezen natuurlijk van harte welkom!