Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee, maar als hij bij die dichtsbijzijnde club gaat vliegen waar -zoals Max zei- iedereen Mode1 vliegt, is het wel zo handig om dan niet nu met Mode 2 te beginnen.Is mode 1 verplicht tegenwoordig? Moet ik hard aan 't werk![emoji15]
Is mode 1verplicht tegenwoordig? Moet ik hard aant werk![emoji15]
Als jij -zoals ik voorstelde- de neutralisatieveer en ratel/rem van stick laat wisselen, dan zit de gasfunctie ineens op het kanaal, waar eerst het hoogteroer zat en andersom.
Dan is het niet handig als je de ESC op het -nu wel neutraliserende kanaal laat zitten en het hoogteroer zonder neutralisatie probeert te bedienen.
Typisch....Dat is wel hééééél erg ouderwets, Bruno.... de laatste zender waar ik mee vloog, die dat nog had, was een Robbe Mars, geloof ik.... Daarna kocht ik een FC-16 en die had dat al niet meer. Die FC-16, die kocht ik toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde....
Dat klinkt heel handig, heb het zo nog niet in de praktijk gezien.Bruno, ik heb de handleiding van de Flysky zender die Cousteau gebruikt opgezocht en nagekeken, en daar gaat het heel anders aan toe. De hele knuppel-units worden verwisseld en daarbij 180 graden verdraaid, en daarna wordt er een brugje in een andere positie omgestoken waardoor de software weer weet waar alle functies zitten.
Tuurlijk, er blijven altijd uitzonderingen.En niet iedereen bij mij in de club vliegt mode 1, maar veel wel en ik ook.
Typisch....Vorig jaar nog een nieuw gekochte zender op die manier voor iemand omgebouwd.
Vandaar dat het voor mij nog actueel is....![]()
Dat was het inderdaad niet. Verwacht ik ook niet van zo'n supergoedkoop chinees setje.>Assumption is the mother of all f#ck#ps....Kan me niet voorstellen dat het een computerzender was dan.
Helemaal correct!Computerzenders moeten vanwege de mixers weten welke stick het hoogteroer bedient, welke richtingsroer, welke ailleron etc etc, en die
Niet alle computerzenders Brutus, dit is typische Futaba ideologie. Mijn Multiplex zenders baseren alles op de naam, zoals hoogte, richting, gas, etc. ongeacht waar dat signaal door bediend wordt of waar het naar toe gaat of met wat of het gemixt wordt, dat is allemaal vrij instelbaar.Computerzenders moeten vanwege de mixers weten welke stick het hoogteroer bedient, welke richtingsroer, welke ailleron etc etc, en die sturen (voor bijvoorbeeld Futaba) het hoogteroersignaal altijd naar ontvangeruitgang 2, rudder naar 4, ailleron naar 1 en throttle naar 3, ongeacht de stickmode.
Logisch....Dank voor de tips omtrent mode1 danwel mode2. Persoonlijk vind ik mode 2 logischer dan mode 1. Het gas links en lekker sturen met rechts.
Hoezo nieuw? Gewoon even repareren.. Maar eerst een nieuw vliegtuig bouwen voordat ik daar echt over na ga denken. Ik ga weer voor hetzelfde model, maar nu met minder uitslag op het roer.
Twee kabeltjes toch in elk geval [emoji3]zijn die er nog dan? niet-computer zenders????
Dank voor de tips omtrent mode1 danwel mode2. Persoonlijk vind ik mode 2 logischer dan mode 1. Het gas links en lekker sturen met rechts. Maar eerst een nieuw vliegtuig bouwen voordat ik daar echt over na ga denken