eerste run nieuwe e-maxx

goedendag allemaal

gisteren mijn nieuwe traxxas e-maxx opgehaald in almere en twee accus er bij gekocht lrp 8,4 volt 4000 mah

en vandaag was het dan na 2,5 uur laden zo ver rijden
echt geweldig vind ik wat een kracht heeft de e-maxx
had ik wel gehoopt maar niet gedacht dat hij zo zal rijden en het kan nog erger door hem op lipo en brusles te zetten maar word hij dan niet onbesteurbaar?.

kreeg wel mee van de verkoper niet meteen op top rijden en veel wiselend snelheden zo dat de koolborstels lekker indraaien voor een lading of 2 en dat doen we dan ook.

ik heb ook een hpi e fire storm flux ook wel veel geweld maar de e maxx weer een stap bruter .
de e fire storm flux rij ik op een lipo 5200 7,4 25 c
(is ook niet verkeert hoor)

nu allen nog even de verlichting in de kap maken en klaar is hij voorlopig

als mensen nog sugeties hebben voor heb inrijden of ander opmerkingen ik hoor ze graag.

grt nick
(die erg tevreden gaat slapen vandaag)

Je had het inrijden het beste kunnen doen door de motors los te halen en ze onderwater te laten lopen.

Brushless en LiPo kan makkelijk, anders zou het niet zoveel gedaan worden ;) Kwestie van goed met die gashendel leren omgaan.

ps. De overstap van je Firestorm Flux naar je E-Maxx heb ik hier ook alleen dan van een Rustler VXL naar een Savage Flux, echt geweldig!

Laatst bewerkt:
Yupz, onderwater, klinkt vreemd met electro maar het is toch echt zo.

[URL="
[/URL]

Het moet wel een stuk langer dan in het filmpje ;) Google er maar eens op los, is best veel informatie over te vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je had het inrijden het beste kunnen doen door de motors los te halen en ze onderwater te laten lopen. Brushless en LiPo kan makkelijk, anders zou het niet zoveel gedaan worden ;)

Wat bedoel je hiermee ?? in het filmpje zegt hei enkel brushed motors ?

Heb er even een 'enter' tussen gedaan. Zoals in het filmpje staat moet je die brushed dus onderwater in laten lopen.

De tweede zin is mijn antwoord op zijn vraag of Brushless en LiPo in de E-Maxx kan, dat kan dus makkelijk anders zou het niet zoveel gedaan worden ;)

Voor de duidelijkheid: Brushless moet je dus niet onderwater laten inlopen!!!!

Je had het inrijden het beste kunnen doen door de motors los te halen en ze onderwater te laten lopen. Brushless en LiPo kan makkelijk, anders zou het niet zoveel gedaan worden ;)

Wat bedoel je hiermee ?? in het filmpje zegt hei enkel brushed motors ?

Met de 2e zin bedoeld ie dat de auto brushless en LiPo makkelijk aankunnen.

e-maxx word warm

goedendag

nu een aantal runs gereden te hebben valt het op dat
de motoren toch wel warm worden kan ze bijna niet meer vast pakken
ook de regelaar en de accu's worden warm
rij vooral op zand en gravel.
moet ik nu een koelvin gaan plaatsen of heeft dit geen zin?

is dit normaal bij de e-maxx op 16,8 volt
2 x lrp 4000 mah 7,2 volt

hoor graag de reacties

grt nick

goedendag

hoor graag de reacties

grt nick

de mijne wordt ook bloedheet en ik denk dat ik vandaag de motoren heb opgestookt:( ik wilde er toch al een brushless set in gooien nu dus maar iets sneller.

ik had er in het begin verloop stekkers op zitten van traxxas naar van die witte gewoon gesmolten en bloedhete accu's

na dat ik er kleinere pinion's (motortandwiel) opgezet heb was het iets minder maar de kracht ook.

zoals ik het zie zijn de stock motoren niet sterk genoeg voor de auto helaas dus een ander setje er in is de oplossing.

e-maxx en lrp

goedendag

wat ik nu gezien heb met de lrp accu worden ze erg warm in de e-maxx

bij de eerste keer laden van de twee accu's kwam er bij 1 een beetje conden's vrij tegen het plastik aan ,lade met 3,5 amp op een 4000 mha accu

maar veder geeft hij de stroom goed af

wat ik niet begrijp van traxxas je bauwt een auto en legt daar dan minimaale motoren in ,die standaart bij 16,8 volt bloed heet worden
in dan gauw stuk gaan .is dit om hun omzet te verhogen of vewachten ze dat je hem ombauwt naar brusles.

grt nick

goedendag

wat ik nu gezien heb met de lrp accu worden ze erg warm in de e-maxx

bij de eerste keer laden van de twee accu's kwam er bij 1 een beetje conden's vrij tegen het plastik aan ,lade met 3,5 amp op een 4000 mha accu

maar veder geeft hij de stroom goed af

wat ik niet begrijp van traxxas je bauwt een auto en legt daar dan minimaale motoren in ,die standaart bij 16,8 volt bloed heet worden
in dan gauw stuk gaan .is dit om hun omzet te verhogen of vewachten ze dat je hem ombauwt naar brusles.

grt nick

manlief... waar hebt gij ooit leren schrijven!?!?!?!?! hier is zelfs dyslexie niet meer verantwoordelijk! kan je in t vervolg even een spellingscontroleermechanisme loslaten?
edit: voor degenen met problemen met engelse termen...

Laatst bewerkt:
goedendag

hoor graag de reacties

grt nick
2x 7.2 = 14.4
hoe kom jij aan 16.8?
als je toch aan 16,8V komt... op de site van traxxas:
The electric E-Maxx has all the great suspension, driving, and upgrade capability of the T-Maxx but with our exclusive 14-volt electric power system. Twin Titan® 550 fan-cooled motors are fed over 14-volts by dual 6-cell battery packs in series

==> 14.4 gaat... ga je daar nog met 2 cellen boven... dan ben je op eigen risico bezig en moet je niet verwonderd zijn dat er iets kapot gaat/warm loopt

manlief... waar hebt gij ooit leren schrijven!?!?!?!?! hier is zelfs dyslexie niet meer verantwoordelijk! kan je in t vervolg even een spellchecker loslaten?

Wel leuk he dat miepen op andere?

Maar zelf nog steeds niet geleerd om met hoofdletters te gebruiken. Voor die enkele t hoort ook nog een stukje om het compleet te maken. Voor je op andere gaat letten zorg dan eerst dat je zelf ook alles juist doet.

Wat is een Spellchecker? Kan je daarmee je magische krachten checken?

Wel leuk he dat miepen op andere?

Maar zelf nog steeds niet geleerd om met hoofdletters te gebruiken. Voor die enkele t hoort ook nog een stukje om het compleet te maken. Voor je op andere gaat letten zorg dan eerst dat je zelf ook alles juist doet.

Wat is een Spellchecker? Kan je daarmee je magische krachten checken?
stfu
nee, het moet niet helemaal juist zijn, iedereen maakt fouten... maar: conden's ???

bauwen??? minimaaaaaaaaaaaaale? standaarT? vewachten??? brusles???? komaan, dit is het er gewoon om doen... toch?

Laatst bewerkt:
nu een aantal runs gereden te hebben valt het op dat de motoren toch wel warm worden kan ze bijna niet meer vast pakken ook de regelaar en de accu's worden warm
rij vooral op zand en gravel. moet ik nu een koelvin gaan plaatsen of heeft dit geen zin?

volgens mij is rijden op zand erg zwaar. ik merk dat zodra ik op zand ga rijden, de temperaturen van motor en regelaar omhoog gaan. als je op zand blijft rijden, zou ik een kleinere motortandwiel nemen.

Back