EeZeBilt Otter en Tamar

Ik denk dat het effect van op een paar meter afstand op het water vergelijkbaar zal zijn met de compressie van de foto, dus in de praktijk zul je het niet zien, denk ik. Hoe dan ook, ik vind het netjes gedaan, helemaal als je bedenkt dat het een ingreep is in een bestaande situatie. Ik denk dat deze extra waterkering flink zal schelen. Hopelijk heb je binnenkort meer tijd.

Vandaag op de WSD de tweede proefvaart gemaakt, wat een verschil! De Tamar klimt nu vrijwel direct op zijn rail en planeert dus al bij halfgas, het beeld van de boot met zijn neus hoog in de lucht is compleet verleden tijd en bij normaal varen komt er nauwelijks water binnen.

Maarja, uiteraard moest ik toch nog even wat golfjes pakken want Raf had een paar mooie gemaakt met zijn Zinnia, en na een dikke 10 minuten lag de neus toch wel erg diep in het water.... en reageerde de boot helemaal niet meer... En werd de reddingsboot dus gered door een jongen die op een sleep zat waarvan de schipper zo vriendelijk was om even vlak langs te varen. Genant, een reddingsboot die gered moet worden :p
De regelaar wilde niet zo veel meer doen, dus ik dacht al dat ik die opgerookt had maar thuis bleek hij het toch gewoon weer te doen. Nog maar een beetje waterproofen dan maar, maar voor mij was deze hernieuwde proefvaart op de WSD een doorslaand succes! En ik heb nog een mooi vlaggetje van Brecht gekregen, die ga ik denk ik vanavond in de mast hangen. Dank je wel Brecht! :thumbsup:

Filmpje, geschoten door Brecht met mijn camera (ik moet echt eens een goede filmcamera regelen, wat een Q!#% resolutie...):

Otter heeft ook gevaren, maar vanwege de harde wind en gebrek aan skeg ben ik daarmee binnnengaats gebleven. Deze is volledig droog gebleven en daar heb ik een dikke 15min. heerlijk mee gevaren.

Laatst bewerkt:
Dat is het vaarbeeld wat bij zo'n reddingsboot past, zeer fraai! De snelheid is nu veel beter in verhouding met de afmetingen van het bootje.

Weet je zeker dat het water wat, voordat je die extra hoge golven ging pakken, via de dekopening is gekomen? Bij mijn Moewe kwam het water bijvoorbeeld via de roerkoker, omdat daar geen vet in zat.

Ja, want ik ben pas golfjes gaan pakken bij de tweede run en de eerste keer bleef de boot compleet droog :) En ik heb teflonvet in de roerkoker gedaan voordat ik het - erg strak passende - roertje er doorheen duwde.

Brecht heeft tijdens de WSD een paar mooie foto's gemaakt die ik even schaamteloos ga kopieren en ook hier plaatsen (als je het vervelend vindt zeg je het maar Brecht, dan haal ik ze weer weg):

Otter en de Tamar op de tafel tussen Marks bootjes gepropt:
1000468gt.jpg

...En Tamar-class RNLB Sweetlake Delight op het water:
1000467z.jpg

1000464.JPG

1000461e.jpg

1000460ln.jpg

1000458m.jpg

Ja, want ik ben pas golfjes gaan pakken bij de tweede run en de eerste keer bleef de boot compleet droog :) En ik heb teflonvet in de roerkoker gedaan voordat ik het - erg strak passende - roertje er doorheen duwde.

Ok, da's mooi. Dan heeft de waterkering bij normale omstandigheden dus prima gewerkt.

Zag er erg goed uit Diede!

En je hebt power genoeg want de "Twan" kon je niet bijhouden.
Volgende keer kom je maar eens in Zevenkamp buurten hoor... ;)

Vintage Boat Plans forum in RC Groups

I don't know how many people might be interested in this, but we are looking to start up a separate Vintage Plans forum on RC Groups, where old plans, such at the Otter, can be uploaded, copyright-checked with the holders, and distributed for free if allowed.

There is a 'lively discussion' going on at the moment, and voting is close (because 25% against is enough to sink a proposal). If there's anyone here who's also a member of the RC Groups forum, may I encourage them to go over, read the arguments, and vote before 6 June?

The thread is here: New Forum Section Poll - Vintage & Old-Timer Boats - RC Groups

Echt wel, de R en de L horen aan de stok.

rnli_logo250_250.jpg

ja dat weet ik wel, en zo bedoelde ik het ook niet! ik bedoelde dat het mooi staat in de mast:D
als je het op de stof strijkt, heb je natuurlijk het spiegelbeeld. je kan het ook denk ik op de pc direct in spiegelbeeld zetten maar dat weet ik nog niet hoe dat moet.

My wee "Otter" finally to get some motivation fittings, ie, prop, shaft, motor, and maybe some r/c gear
cheers
vnkiwi

how does one load pictures here?

Hi Vnkiwi,

you can use the photo album of the website, or you can use a picture host such as imageshack, Picasa or the likes and put the links in your post, with the "picture" icon in the bar above the form (where you can also make your text bold, italic etc.) It's the yellow square with the two mountains.

Good luck with your "Otter"! If you do like I did and make the hull have a bit more draught, it is a remarkably stable little boat (as opposed to what the description on the Eezebilt website says about this boat).
I hope to see some pictures of your Otter!

Back