Vandaag op de WSD de tweede proefvaart gemaakt, wat een verschil! De Tamar klimt nu vrijwel direct op zijn rail en planeert dus al bij halfgas, het beeld van de boot met zijn neus hoog in de lucht is compleet verleden tijd en bij normaal varen komt er nauwelijks water binnen.
Maarja, uiteraard moest ik toch nog even wat golfjes pakken want Raf had een paar mooie gemaakt met zijn Zinnia, en na een dikke 10 minuten lag de neus toch wel erg diep in het water.... en reageerde de boot helemaal niet meer... En werd de reddingsboot dus gered door een jongen die op een sleep zat waarvan de schipper zo vriendelijk was om even vlak langs te varen. Genant, een reddingsboot die gered moet worden

De regelaar wilde niet zo veel meer doen, dus ik dacht al dat ik die opgerookt had maar thuis bleek hij het toch gewoon weer te doen. Nog maar een beetje waterproofen dan maar, maar voor mij was deze hernieuwde proefvaart op de WSD een doorslaand succes! En ik heb nog een mooi vlaggetje van Brecht gekregen, die ga ik denk ik vanavond in de mast hangen. Dank je wel Brecht!
Filmpje, geschoten door Brecht met mijn camera (ik moet echt eens een goede filmcamera regelen, wat een Q!#% resolutie...):
Otter heeft ook gevaren, maar vanwege de harde wind en gebrek aan skeg ben ik daarmee binnnengaats gebleven. Deze is volledig droog gebleven en daar heb ik een dikke 15min. heerlijk mee gevaren.