effe vraagie

ik ben bezig met een bootje bouwen maar nu wilde we een rookgererator in de bot inbouwen
maar hij moet wel goed veel rook geven als of er brand aan boord is
heeft er iemand goede ideeen

heb al div forums gelezen maar niks met echt goed resultaat

ik heb een accu spanning van 7,2v

alvast bedankt joost

Er staat hier ergens een zelfbouw rookgenerator. Daar ben ik ook ooit aan begonnen, maar moet ik nog een keer afmaken. Moet je maar even zoeken.
EDIT: zelfbouw-rookgenerator

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben bezig met een bootje bouwen maar nu wilde we een rookgererator in de bot inbouwen
maar hij moet wel goed veel rook geven als of er brand aan boord is
heeft er iemand goede ideeen

heb al div forums gelezen maar niks met echt goed resultaat

ik heb een accu spanning van 7,2v

alvast bedankt joost

Dat gaat je met een normale rookgenerator ook niet lukken. Die geven alleen witte rook en vaak vrij weinig.

[mod]Misschien is het ook idee om je topictitel aan te passen.
De meeste mensen hier reageren niet zo snel op "effe vraagje".
De bedoeling van topictitels is dat ze in het kort aangeven wat de inhoud van je topic is.[/mod]

Rookgenerator

Skippy,

Je wilt rook alsof er een enorme brand aan boord is nietwaar?
Probeer dan eens rookpoeder, je moet wel een stalen bakje gebruiken met de nodige isolatie maar dan is het effect er ook naar.

Bij MBV Neptunus hadden we een schip met zo'n bak erin en we mochten een demo geven tijdens de opening van de bouwhal voor de mijnenvegers bij van der Giessen de Noord in Alblasserdam, 200 gram van die rookpoeder was veel te veel voor halventilatoren, dus deuren open!

Bijkomend voordeel van rookpoeder is dat het in verschillende kleuren te leveren is.

Nee, ik weet geen verkoopadres maar probeer het eens bij de lokale brandweer.

mvg,

Paul

Back