Efteling in Beeld :-( Drone Alarm !

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door freijn, 7 feb 2014.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Lees aub ALLES en kijk even de datums door ;)

    i rest mine case ;)
     
  2. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    +1 Roni & Emil :thumbsup: we are talking :p
     
  3. 6cell

    6cell Guest

    Jammer dat mensen altijd zulke lange tenen hebben en niet zakelijk kunnen discussieren. En nee Garbungel jij bent de enige die het begrijpt allemaal hahaha.

    Gewoon je verstand gebruiken is een nietszeggende dooddoener net als doe even normaal. Nu is het nog het wilde westen in multicopter film land,maar dat zal waarschijnlijk wel een keer veranderen.

    Met een multi vlakbij wielrenners komen en dan zeggen dat het volledig verantwoord is, ja dat vind ik totaal niet.
    De hobby systemen zijn maar hobby grade en hoeven aan geen enkele eis te voldoen,. Techniek kan (makkelijk) falen.
    Iedereen die rc gebruikt weet dat er van alles fout kan gaan en dan boven mensen gaan vliegen duid op een instelling die de techniek wel heel erg onfeilbaar maakt of op gebrek aan verantwoordelijkheid. Ach er zal toch wel niks gebeuren.

    Dit is niet tegen iemand persoonlijk, ik vind het een mooi filmpje van DM.
    Maar ik vind het ergens ook onverantwoordelijk.

    Ook Roni met zijn anarchistisch aandoende praatjes van ik weet zelf wel wat verantwoordelijk is, is ergens ook gebrek aan inzicht. Op zijn filmpjes vliegt hij vlakbij een drukke 4 baans weg en als er door een techniek falen iets fout gaat en de quad door de voorruit gaat van een auto, dan kan Roni ook niet zeggen ja ik weet zelf wel wat verantwoord was.

    @DM ik heb niet genoeg conditie voor zo een fietstocht hahaha maar jou quote "had je meegefietst, dan had ik ook boven jou gehangen"", duid erop dat je lak hebt aan mijn veiligheid. En ik in jouw inschattinhg daarvan,die ik totaal niet deel mee moet. In deze heb je dat opgedrongen aan alle deelneemsters en toeschouwers. Misschien legaal ? en ik wil je totaal niet aan de schandpaal nagelen. Maar food for thought is het wel.

    Ik denk dat er regels nodig zijn en ze zijn er niet voor niks.
    Als sommige (forum) filmpjes 1 ding laat zien dan is het dat alleen gezond verstand- weliswaar onontbeerlijk- niet genoeg is.

    ps.
    Als men hierop denkt persoonlijk te moeten reageren haal dan eerst even diep adem en probeer het eens met argumenten.
     
  4. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    nogmaals dan maar...
    als er toestemming is van de bond , en en de wielrenners zijn hier van op de hoogte begrijp ik het probleem niet..

    nu rijd er een auto (met een cameraman erin ) naast de wielrenners (wat vaker gebeurt) en een van de wielrenners komt te vallen en komt onder de auto is dit dan wel verantwoord ?

    nog een voorbeeld
    nu ga jij je quad even testen in de tuin , en hoppa daar gaat je multi.... bij de buren de tuin in , waar toevallig kinderen spelen (en geloof me dit word vaak even getest in de tuin) zelfs ik maak me hier ook schuldig aan hoor :oops:

    begrijp me niet verkeerd , gevaren liggen overal op de loer ;)

    Nick
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014
  5. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Even diep ademhalen.......

    Zoals ik al zei, zal ik even de youtube rond gaan struimen om nog meer videos van 2012/2013 bij elkaar te rapen om over te gaan zeuren? Ik zit hier al een tijdje in en een paar jaar geleden was het toch echt wel anders allemaal.

    De multis kunnen allemaal uit de lucht vallen of het nou een hobby machine is of iemand die professioneel bezig is. Sterker nog de professionele machines zijn tegenwoordig allemaal van hobby fotografen die eigenlijk niet eens zoveel van het hele verhaal weten. Die doen achteraf nog allemaal even wat vlieg cursusjes.

    Maar wat wil je nou precies horen? Ja multis zijn allemaal gevaarlijk en moeten allemaal uit de lucht worden gehaald? Niemand zou meer moeten vliegen!
    Juist mensen zoals danny en vele anderen houden er nog een beetje fun in de hobby op een verantwoordelijke manier en dan allemaal zonder al teveel gezeur eromheen zoals jij ermee bezig bent. Er zijn zelfs nieuwe dingen op de markt voor de hobbyisten wat razend populair worden zoals de mini quadcopters. 100maal minder gevaarlijk dan de grote jongens waar de professionele fotografen mee vliegen die ook nog eens op zorgvuldig uitgekozen plekken gevlogen worden.
    Ik wil je niet aanvallen, maar ik vraag me af wat jij hier uiteindelijk duidelijk probeert te maken door een video van een jaar geleden bijna naar voren te halen?
     
  6. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    Bedankt voor het compliment :)
    neem het ook niet Persoonlijk op hoor ,, iedereen vliegt weleens in hun tuin of
    onbedoeld over mensen heen..
    sinds de nieuwe regelgeving okt'13 hebben velen het over een andere boeg gegooid
    -de mini's (onder de 500grm) ook wel Park-flyers genoemd (geen zware machines meer)
    -de locaties zijn ook heel erg veranderd vindt ik zelf (sinds Oktober'13)
    als je de vids van de laatste maanden ziet op het MBF, dan zie je zelf dat er veel in de bossen / loodsen / kantoorpanden etc wordt gevlogen (nieuwe Trend)
    -en zoals Garbungel ook al zegt: beetje zonde om de filmpjes van jaar geleden onder de loep tenemen met de huidige regelgeving !!
    -en dit Forum heeft me juist bewuster gemaakt v/d gevaren ,,
    dus er zijn ook Positieve kanten (als je op mijn YT-kanaal kijkt zie je het zelf)

    voor me MulticopterHobby had ik RC-Auto's (HPI BAJA SC 29cc/14kg)
    die kunnen natuurlijk ook eens volle gas er vandoor gaan met alle gevaren van dien,, (ook met failsave ingesteld)
    wil natuurlijk niet afdwalen .. maar dan kunnen we wel met alles stoppen in ons leven!!

    zo zijn ook de airbags/kreukel-zones/stoplichten/helmen etc etc etc etc uitgevonden !!
    door fouten leert men bij !!

    denk zelf dat we nog 1.000.000 blz's kunnen discussiëren !!
    maar er blijven voorstanders en tegenstanders over multicopters !!

    de meeste profs hebben al parachutes onder hun Multicopter hangen,
    maar dan moeten ze wel op een bepaalde hoogte zijn
    er is altijd een --->> ALS ,, ALS ,, ALS !!
    of we moeten Communistisch worden en alles afschaffen (behalve werk) :nooo:
     
  7. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Lijkt me lastig vliegen met een parachute er onder en lang niet zo efficiënt:lol: gat in de markt een parachute voor boven op een multirotor:lol:
     
  8. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    hij is nog op gevouwen hoor ;)
    alleen voor nood gevallen

    [​IMG]
     
  9. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Ohh shit! Dacht echt serieus dat ze er boven op kwamen:oops: mijn fout!
     
  10. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    volgens mij kan ie er ook bovenop hoor ..,
    zal zijn werk uiteindelijk wel doen

    dacht zelf dat je nog niet een parachute had gezien voor een multicopter
     
  11. Lilinin

    Lilinin

    Lid geworden:
    11 jun 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Brabant
    ziet er toch grappig uit :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Mitchelll

    Mitchelll Guest

    Toch spannend... shitttt hahaha
     
  13. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Nog geen Full HD TV?
    Dat is geen drone. Dat is een CableCam. Dat 'ding' rijdt over twee draden heen en weer. Heeft niets met een drone te maken ;)


    !?
    Ik ken je anders Garbungel.

    De stelling dat multi's allemaal naar beneden kunnen vallen is juist. Wat je daarna schrijft klinkt eerder als een stuk persoonlijke frustratie van je dan op feiten gebaseerde onderbouwing van hetgeen je wilt zeggen.

    Het is juist dat alle officieel commercieel (heeft dus niets met professioneel van doen) in te zetten multi's afgeleid zijn van de modelbouw modellen. Nog sterker, in feite is het een modelbouwtoestel. Er is echter een zeer belangrijke en niet te onderschatten delta tov de modelbouw.

    Alle commercieel in te zetten multi's zijn vandaag de dag voorzien van diverse beschrijvingen en procedures waardoor de inzet beter beheersbaar en controleerbaar is. De machines zijn onderhevig aan een onderhoudslogboek, een logboek waarin alle vluchtdata wordt bijgehouden etc etc... Daarnaast gaan al deze toestellen, mits ingezet binnen NL, onderworpen worden aan een luchtwaardigheidscertificering.

    De suggestie die je wekt inzake de (on)veiligheid binnen de commerciële gebruikersgroep vind ik wat ongepast. Laten we wel wezen, juist die groep houd zich aan de gestelde wet- & regelgeving (uitzonderingen daargelaten maar ook dat gaat veranderen).

    edit....
     
  14. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg

    uhmm :D
    (zie schaduw)


    [​IMG]
     
  15. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    oef :p
     
  16. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Haha. Dat is een vreemde cablecam ;)
     
  17. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Over welke persoonlijke frustratie heb je het hier over? Ben namelijk benieuwd of je de hele conversatie hebt gevolgd en de essentie van mijn zin boven goed begrijpt. Ik heb namelijk eerder het gevoel dat je er zomaar inspringt, want mijn frustratie gaat niet daar naar uit wat jij daar denkt.

    Maar om heel kort in te gaan op wat jij zegt. Ja alles kan naar beneden vallen zelfs "commerciele airliners". Er is altijd een statistische kans, wat enkel verminderd wordt door heel veel onderhoud en toezicht. Het komt allemaal neer op kansberekening ;)
    Maar om je een hint te geven. Ik ben niet degene die zich daarover zorgen maakt als je goed had gelezen.
     
  18. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    Ik denk dat we dat gemauw een beetje zat zijn :neutral:
    .. altijd dat wijzen naar de fpv'ers
    als het aan de anti-FPV'ers ligt moeten we op de maan gaan vliegen
    en dat kan niet want daar is geen zwaartekracht :D

    vindt je zelf niet dat er al veel veranderd is de laatste maanden blikkie ;)
    als wij een meeting hebben .. is het eerste waar we het over hebben; VEILIGHEID !!
    als er teveel mensen wandelen door een bos of wandelpaden gaan we verder naar andere plek !!
    soms zien we het al aan de parkeerplaatsen : hoe VOL of LEEG ze zijn !!
    als we over een weide vliegen en er staan b.v koeien // vliegen we met een grote bocht omheen
    we hebben spotters want we vliegen niet allen tegelijk
    locaties zijn drastisch verandert vindt ik zoals in mijn vorige posten vermeld
    bossen/lege kantoorpanden/loodsen/ iedergeval in de middle of no where


    we vliegen zelfs al met vliegende mugjes :D
    mijne weegt 485gram totaal .. is toch al beter als 2KG !!

    is de discussie over Daan Sterk afgelopen gaan ze ons naPluizen :rolleyes:
    en als we ons verdedigen om ons zegje toedoen hebben we opeens lange tenen!!!

    dus het is wachten op de volgende die een overtreding maakt en dan beginnen we weer overnieuw pffff

    normaal ben ik echt niet in dit soort draadjes tezien maar nu was ik eens aan de beurt met een vid van een jaar geleden :rolleyes:

    je bent toen toch ook op de MCiB meeting geweest .. zo'n boeven/luchtpiraten zijn we toch niet :D of …… ??!
     
  19. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Dit is toch jouw quote? Jij quote hier toch niet iemand anders of ben ik abuis?

    Correct.
    En uitgaande van alle procedures is de kans op falen bij een commerciële toepassing daarmee kleiner waardoor je suggestie niet geheel correct is.

    Er stond al ...edit toch?
    Je haalt het nu zelf aan Danny.

    Het gaat niet om of er veel veranderd is. Het gaat er niet om of het veiliger is dan voorheen. Het gaat er om, zoals het er ook in deze post om ging, of het mag ja of nee.
     
  20. slotracers-nl

    slotracers-nl

    Lid geworden:
    27 okt 2013
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Landgraaf
    Enne. ...

    Nieuwe tv gekocht en gelijk Programma Gemist snowboarden gekeken?

    Iemand zei al eens....eerst diep adem halen... vlgs mij het enige zinnige

    Zullen we weer eens +++ over de hobby gaan praten? Dank.

     

Deel Deze Pagina