voor warmte afvoer heb je een vuistregel: Uitgaande oppervlak moet 3x de oppervlakte van ingaand hebben.
dus 10 cm2 ingaand oppervlak, moet de afvoer 30 zijn.
vergeet niet dat als er een gat richting romp gaat, de warmte ook uit de romp moet kunnen.
of de afvoer anders regelen (zoals je nu eigenlijk doet ;-))
let ook op dat je ACHTER het motorschot niet teveel materiaal weghaalt.
nou net dat materiaal verbind het motorschot met de romp, en dat ga je nodig hebben.
de lijm tegen de buis neemt dat natuurlijk wel weer over.. maar dan moet je weer 1000% zeker weten dat dat ook gebeurt, en net zo sterk is als het originele materiaal.
als je extra lucht langs de motor wilt hebben, kun je misschien constructie technisch beter in de neus snijden, dus voor het motorschot.
dit is bij jou een plastic kap?
die neemt in principe niet zo gek veel krachten op, dus daar kun je redelijk in snijden. niet overdrijven natuurlijk... maar de dikte van de buis kan er best ingesneden worden.
of desnoods 2 inkepingen maken, en als een lamel een stuk open zetten. scheel ook al veel, zonder dat je de "looks" veel aanpast ;-)