Eigen gemaakte paraglider

Hallo piet;
Ik heb de elektronica op de werktafel terug aan elkaar gekoppeld en zo een simulatie gedaan van wat ik op het veld ook zou doen, maar tot heden toe geen storingen op mijn motor , ik moet wel nog proberen hoe ver ik mij met mijn transmitter kan verwijderen, misschien dat het daar aan kan gelegen heeft.
Dit euvel is iets van de laaste dagen daar had ik vroeger nooit last van.
Ik heb vanmiddag wel nog geprobeerd met mijn kleine paraglider te vliegeren maar zonder sucses het viel vandaag allemaal tegen.( misschien de warmte).

Hallo mensen,
Ik heb mijn nieuwe gondel ook klaar, gewicht +\- 1,30 kg
Dat is het vlieggewicht.
En ook maar een nieuwe radio gekocht (dx5e) het zat er aan te komen.
Uit mijn proeven met mijn andere radio bleek die stoorde op de motor en servo van mijn gondel,dus richting vuilbak er mee.
Een filmpje zal later nog wel komen, voor nu alleen nog maar een paar fotos
full
full
full

Motor , rc - timer. BC-3530/14. 1100 KV.
ESC 40 A
Prop 9x7,5
Lipo 3c. 2200mah turnegy
Servo. 1xtower pro metal gare MG 995.
Scherm is van Hongkong via E-bay, (luna kite 2,5m)
Word vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoihoi,

Sorry voor de late reply, was weer weg voor het werk dus dan even geen tijd te antwoorden.

Eens netjes de tijd nemen nu.

De MIM Spicy zitten geen verstevigingen in (zoals de "stabchen" bij Hacker). Maar ik moet zeggen dat het een verdomd stabiel scherm is. Snap daarom niet waarom veel mensen bang zijn voor een 2-lijner. Is dat lastiger als een 4-lijner? Heb in ieder geval met de mijne nog geen inklapper gehad. En vlieg hem tot 15km/h, ook bij vlagerig weer. Vlieg niet bepaald rustig (dus ook acro voor zover ik dat al kan met para, zoals spirals). Heb hem met diverse instellingen gevlogen (schermhoekinstelling) en nog nooit last gehad van een klapper of flapperen. Oftewel, ik ben zeer tevreden over die kleine Spicy.

Groet Raoul

Hey, weer een rc-paraglider draadje!
Leuk!

R! mag ik je iets vragen over die MIM? Zit daar nu versteviging in of een profiel met veel reflex? (om het stabiel vliegen met slechts twee rijen lijnen voor elkaar te krijgen)

Ik heb zelf een proto van de Spiral1.2R (direct van Mathie van Opale).
En ben zeer gecharmeerd van de singel skin schermen die nu op het franstalige parapenterc forum voorbij komen.
Ludo heeft geroepen dat zijn ontwerp beschikbaar komt als het goed vliegt:
Une Monopeau sur l'établit ... (L'Open ) en 1.5 m²

En aan de topic starter: je kunt natuurlijk ook zelf aan de slag met mooi materiaal.
dezelfde Ludo heeft een aantal ontwerpe beschikbaar.
Of zelf ontwerpen met 'surfplan' of 'FW design'

Ik hoop binnenkort een gemotoriseerde gondel klaar te hebben en met 'LiPo-thermiek' te kunnen vliegen....

Hè jongens ,
Ik heb een Koriaanse site gevonden met paragliders,
FLYPG heet die site
Hoe vinden jullie deze schermen en gondels?
Ik vind ze er goed uitzien voor dat geld.

Ik ben al een hele tijd aan het proberen met een mailtje naar alle adressen die ik op die website vind voor meer info ivm verzendkosten en de kosten in Euro of dollar willen uitdrukken.
Maar daar is blijkbaar niemand thuis.
Tis afwachten geblazen met die mensen of ze wel doen wat op die site staat.

Zo de kogel is door de kerk.
Ik heb er eentje besteld, ( FLEX 1.7. V3. General ) bij FLYPG en met veel op en af gemail een kortingetje gekregen.
Betaal nu met verzending inclusief $ 110.
Het zal wel een poosje duren vooraleer ik hem in de brievenbus krijg, en ook nog afwachten wat de douane gaat doen.
Ik heb ook met sucses mijn 2.5 m (luna kite) scherm in de lucht gekregen,
Moeilijk bestuurbaar maar toch gelukt.
Nog veel afstelwerk aan, maar zag er al veelbelovend uit.
Natuurlijk nog geen filmpje, maar dat komt nog wel.

Beste mensen,
Graag weer een beetje hulp en uitleg.
Ik heb een nieuwe radio (dx5e) met receiver 2.4mhz gekocht.
Ook een nieuwe (rc timer BC 3530/14)motor en (ESC 40 A)
Dit alles gemonteerd op mijn paraglider met een 2.5 scherm.
Als ik nu probeer te starten met handstart en dus gas geef voor op te gooien,
Dan begint de motor te stotteren.
Dit had ik ook al aan de hand met mijn vorige 35mhz radio.(daarom al een nieuwe radio gekocht)
Waar aan zou dit in Gods naam kunnen liggen.

Hi,
Ik vrees dat ik je bij dit stotteren weinig kan helpen.
Met testen op de keukentafel (prop vervangen door wat schilderstape ofzo) gaat het wel goed?
Ik moest laatst mijn ESC opnieuw 'programmeren' met de gashendel op neutraal deed hij niets en met getrokken gashendel gaf de motor vol gas.
Misschien is het de timing?
Geeft de manual van de ESC geen uitleg?

Ik had van de week mijn eerste gemotoriseerde vlucht met mijn Spiral 1.2R van Opale.
Hoera alles werkte en ging redelijk in één keer goed. Wel wat oefenbewegingen moeten maken voor ik het scherm netjes gevuld recht boven me kreeg.
De rechterarm van de pop zat los waardoor ik eigenlijk alleen een linkerbocht kon vliegen.
Blij dat ik toch naar een redelijk groot veld ben gegaan..

Power van mijn cheepo motor-ESC-prop combinatie is voldoende, maar houdt niet over. Ik vloog steeds op 3/4 gas of volgas.
Daar mag meer power op, vooral ook als ik met meer wind wil vliegen.
Misschien probeer ik nog een snellere prop.
Nu: 11*4.5 en het kan misschien een 8*6 zijn...

Hallo mensen,
Ik heb mijn flyflex 1.7 v3 binnen.
Moet zeggen vrij snelle levering en solide verpak, en dit voor $ 100 verzending inbegrepen.
Ziet er ook nog eens goed uit scherm en gondel zijn mooi gemaakt.
Nu nog even wachten op mijn electro onderdelen en dan het veld op.
Ik zal proberen een film te maken als het zo ver is.

Maar mijn ander euvel is nog altijd niet verholpen, ik hoop dat mijn nieuwe gondel niet met deze storingen te maken krijgt.
Ik heb nog steeds geen bruikbare oplossing gekregen, dus bij deze Wie zich geroepen voelt??.?.?.

Hè mensen ,
Volgens mij heb ik het probleem gevonden dat de motor en servos raar doen .
Het ligt aan de ESC deze is volgens mij te zwak,
Ik heb twee servos en een motor
Servo . Tower pro metal gare MG 995
Motor rc - timer. BC-3530/14. 1100 KV.
En reveiver spektrum 2.4mhz
Dus mijn ESC heeft te weinig bec vermogen.
Ik heb bij Hobbyking deze ESC gekocht
Hobbyking 40 A ESC 4A UBEC
Constant Current: 40A
Burst Current: 60A
Battery: 2-6S Lipoly / 5-18s NiXX
BEC: 5.5v / 4A
Motor Type: Sensorless Brushles

Mijn vraag nu,
Heeft deze genoeg vermogen om dit alles te doen werken.

Benieuwd naar de 1.7 V3, ik zou zeggen: Foto's! Voor die prijs wil ik er ook wel eentje bestellen. Scheelt heel wat met andere fabrikanten.

En een te zwakke ESC zou best kunnen. Had ik ook met mijn Spicy. Een HK 40A ESC opzitten, de bec trok het niet met de servo's (trekken meer stroom als je denkt). ESC vervangen voor een Dymond 40A ESC (Staufenbiel) en voila, alles werkt zo soepel als babybilletjes :).

En Piet, mooi filmpje, machtig om dat ding te zien gaan!

Hallo mensen,
Hier een update van mijn flex 1.7 v3
Eerst een paar filmpjes,
Rc paraglider van FLYPG flex 1.7 v3 general. - YouTube
Flex 1.7 v3 van FLYPG - YouTube
Op deze filmpjes is niet te zien dat het behoorlijk winderig was.
Dus ook geen mooie beelden en vlieg manouvers.
Daags er voor heb ik een vlucht gehad van wel een half uur met 1 batterij.
Zowel hoog als laag bij de grond (jammer genoeg geen filmpje).
Maar ik moet nog veel leren en oefenen.
Hier onder een draadje van rcgroups.
RC powered paraglider FLEX 1.7 V3 flypg - RC Groups

Ik heb ook een filmpje van mijn 2.5 m luna kite van Hong Kong.
Heb veel problemen met het sturen, het is of de servo te zwak is en de motor ( met prop) te zwak uitvalt, kijk maar eens.
Paraglider met 2.5 m kite van Hong Kong - YouTube
Paraglider met een luna kite van hong kong 2.5m - YouTube
Op het laatste filmpje een bijna perfecte landing .
Blijven oefenen en sleutelen is hier zeker van toepassing.

Hi, ik volg al een tijdje dit soort draadjes op MBF en buitenlandse forums. Ik ben geen zelfbouwer en de prijzen waren tot nu toe dusdanig dat ik van koop af zag.
De afgelopen weken de FLEX 1.7 ontdekt, lange tijd getwijfeld met de hand boven de koopknop. Nu heeft FLYPG een actie zonder verzendkosten, dus nu toegeslagen.

1 oktober besteld, nu 2-3 weken wachten op aflevering :-)

Op Marktplaats voor €15,- 15 Action-mannen gescoord. Twee komen er nog in 4m-zwever, ééntje op de trike en eentje wil ik als para-pente gaan uitvoeren.
Mocht er nog iemand (in de buurt) een pop zoeken, ik heb er nog wel een paar.

Ik zal proberen om mijn vorderingen op bouw en vliegkunsten hier bij te houden en te delen met jullie.

Power

Zo van de week een andere motor op mijn zelfbouw gondel/back pack met Opale Spiral 1.2R gedaan.
Hopelijk meer vliegduur en beter stijgen met een kleinere prop.
Oud: HK Hextronic 700KV met 11*4.7 prop
Nieuw: Dualsky EA 1350KV met 8*6 prop

Wie kan mij even helpen ?
Ik heb een motor met een as diameter van 5mm.
En een prop diameter van 3mm,
ik kan geen prop adapter vinden voor deze combinatie , klopt dat?
Propeller van Hobbyking EP 3blade9x7
Wie heeft voor mij een link naar een of andere site waar ik deze kan bestellen.

Hmm geen idee.
Opboren is nauwelijks een optie lijkt me. Te snel zit je een tiende millimeter verkeerd en dan heb je onbalans in je prop...
Latig.

De Hobbyking EP 3blade9x7 is een slowflyer prop.
Vanwege de lage vliegsnelheid en het relatief hoge toerental is dit type prop niet direct een goede keus.
De prop zal zich behoorlijk gaan vervormen en daarmee alleen maar geluid produceren en weinig trust.
Beter is het om hier een steviger type te nemen.
Tweede argument tegen deze 3-blads.
Een drieblads prop heeft in deze toepassing zeker 15% lager rendement dan een 2-blads.

succes,

Piet

Back