Eigen gemaakte paraglider

Hè Perry ik weet niet wat je fout doet maar ik zie geen foto.
Stuur ze anders per mail , daar waar je mij al eens op gemaild hebt.
Grt Jack

Hè Perry,
Ik heb je foto's nu wel op deze pagina staan.
Ik zou het gewoon proberen, volgens mij moet dit niets afdoen aan de vlieg omstandigheden.
Als je luchtinlaat ook wat schuin staat , gewoon proberen.

Oké dan ga een dezer dagen beginnen aan de trike.heb nog wel ergens een 620kv torretje liggen.zal je wel op de hoogte houden met foto's.in ieder geval bedankt voor de moeite.groeten jerry

hoi jack,
zou mijn matras/trike ook werken als ik stuur met gewichtverplaatsing dus niet zo als jij het hebt met 2 stuurlijnen? gr jerry

Beste mensen,
Hier een update van mijn nieuwe gondels.
Eentje voor mijn 1.4m scherm.
En een voor mijn 2.5m luna scherm, deze weegt 1,90 kg.(compleet met accu)
full
full
full
full
full

Een filmpje zal nog wel volgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Door een zgn lage ophanging kun je makkelijker met je gewicht sturen, het poppetje/karretje wat eronder hangt wordt ook zenuwachtiger. Bij een hogere ophanging wordt alles stabieler. Google maar eens op de "echte" paramotors.
Mooi project!

Prachtig, helaas veel wind de komende week :(

Hierbij een fotootje van mijn zelfgebouwde trike(onderstel), wel een maatje groter maar toch....:cool:

full

Ik heb vanmiddag met mijn paragliders kunnen oefenen, er was weinig wind.
De kleine kreeg ik niet in de lucht, deze is ofwel te zwaar of te weinig power.
Ik ga proberen met een andere chute instelling.
Maar de grote heeft wel zijn lucht doop gehad.
Heeft het wel moeilijk om hoogte te krijgen maar dat licht ook een beetje aan de afstelling van de chute.
Ik heb ook de indruk dat ik meer moet sturen ,hij schommelt erg van lings naar rechts,( zoals mijn flex 1.7).
Ik ga de vastzettend voor de stuurlijnen rechtstreeks op de servo aan laten sturen. Volgens mij moet dat het schommelen tegen gaan.
Word vervolgd( hopelijk met een filmpje)

Beste mensen,
Langs deze weg jullie allen een gelukkige kerst en een voorspoedig 2014 Gewenst.
En nog veel knutsel genot met hopelijk vele reacties op dit forum.
Dat er nog vele paragliders/parapenten de Revu mogen passeren

En kijk hier dan, mijn nieuwe aanwinst.
Een gondel met de motor naar de voorzijde gericht.
Eens kijken hoe deze het gaat doen in de lucht.
Hier alvast een paar foto's, een filmpje zal nog wel volgen.
Het weer laat het nog niet toe om het te proberen.
full
full
full

De laatste foto is met allebeide gondels die ik nog moet filmen.
Ze wegen ongeveer 1.5kg en zijn +\- 35 cm br. 40 cm h. En 45 cm lang.

Hallo mensen,
Ik heb geprobeerd deze gondel in de lucht te krijgen, maar de gondel staat te hoog op zijn achterste pootjes(wielen).
Heb die dan ook flink moeten laten zakken, (wielen zijn nog ergens onderweg vanuit Hongkong)zie foto.
full
full

Nu nog wachten op een rustig weertje voor de lucht doop?

Winter, bha .... je kan er niet om heen ,dus blijven we maar nieuwe dingen fabriceren.
Deze keer met hout, je zou zeggen dat dit breekt door de onzachte landingen die wij maken met onze gondels.
Maar als je het op een andere manier weet te gebruiken is hout flexibel en sterk.
Kijk maar op de volgende foto's
Dit zijn allemaal zeer dunne stroken hout op elkaar en dan in een vorm geperst en zo laten drogen
gelijmd
full
full
full
full
full

Op deze manier kan je ringen voor de propeller maken maar ook onderstellen die mee veren bij een landing.
Ook het volledig chassis is zo te maken, als je op voorhand een paar mallen maakt.
full

Ik heb ook nog mijn flex 1.7 gondel naar gebouwd, 1x uit hout en 1x keer uit alluminium.
full

En dan ook nog eentje gewoon uit de losse hand ook van hout.
full

Allemaal proeven voor als het weer het toelaat.
Jullie zullen er ongetwijfeld nog wel meer van horen.
Zo en nu nog een paar parafoils aanpassen voor deze gondels.( deze zijn onderweg van uit ........hoe kan het anders HONGKONG.)

Zo collega bouwers.
Een van mijn gondels (de houten)heeft een wel zeer harde smak tegen het asfalt gemaakt dat deze in ontelbare stukjes is gesmeten.
Mijn eigen schuld , te gretig met stunten.
En zo begint het bouwen opnieuw.

Back