Eigen ontwerp Depron indoor kistje

Sorry, wat of topic. Heb van een oude x-twin en de besturing/motor van een PZ UM Cubje iets nieuws gemaakt (wat slordig, toegegeven). 30 cm vleugelwijdte, 20,65 gr met lipootje. Deze namiddag vliegen (testglides binnen ok)
gtz Ludo
 
Laatst bewerkt:
058uo.jpg
 
Sorry, wat of topic. Heb van een oude x-twin en de besturing/motor van een PZ UM Cubje iets nieuws gemaakt (wat slordig, toegegeven). 30 cm vleugelwijdte, 20,65 gr met lipootje. Deze namiddag vliegen (testglides binnen ok)
gtz Ludo
Dat mag je wel zeggen.
Je bent nog al nieuw op het forum en weet nog niet dat je gewoon een eigen draadje kan starten en daar over van gedachte wisselen.
Je kunt ook gewoon reageren in X twin en aanverwante draadjes.
Gewoon X-twin invullen op de zoek functie en alleen titels kiezen.
Het is een leuk idee dus je kunt ook een bouwbeschrijving maken.;)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren maidenvlucht gedaan met dit leuke toestelletje. Vliegt echt lekker traag en reageert heel goed, enkel heelwat flex op de vleugels.
Eén van de dagen ga ik trachten dit op te lossen dmv nylon draadjes te spannen van vleugeltip naar fuselage. Noodzakelijk is het niet, maar bij kort bochten flexen de vleugels enorm door, wat soms voor de nodige hilariteit zorgt bij collega-indoor-piloten. Post van zodra gemonteerd een foto.
 
Flexibele vleugels kunnen op verschllende wijze versterkt worden.
Met draadjes zo als je al opmerkte.
Door het plaatsen van een paar ribben zo dat de vleugel tot aan de tip gebogen wordt.
Een carbon staaf of een buisje met een gebogen asje van verenstaal in het midden voor de V stelling.
Heb je er ook aan gadacht de motor iets naar beneden te richten.
Ik schat ongeveer 3 tot 4 graden.
Voor zo ver ik kan zien niet en daar gaat hij veel prettiger van vliegen.;)
 
Laatst bewerkt:
Die doorbuigende vleugels geven idd een levendig vliegbeeld.
Ben benieuwd naar de constructie met de draadjes, zelf ben ik begonnen aan een toestel met een span van 70 cm waar het doorbuigeffect nog groter zal zijn, daarom ga ik het profiel doortrekken tot aan de vleugeltip en als het nodig is dmv carbon de vleugel ophouden aan een constructie die op de romp gemonteerd staat.
 
Back
Top