Ik wilde perse vliegen, dus eigenwijs toch maar een PCM ontvanger gebruikt. Dus nog zonder optocoupler er tussen.
De 149DP had een reikwijdte van 60-80 meter met ingeschoven antenne en lopende motor.
En gisteren heeft die gevlogen!

Het vliegt fantastisch

Beter dan verwacht eigenlijk nog.

De start ging als een zonnetje. Clublid gaf met een aanloop een flinke zet. Motor stond half open, maar de kist had meteen snelheid. Volgas gaat het direct vertikaal en in een paar seconden is het al een stipje...
Toen heerlijk "rustig" rond gevlogen. Wat vliegt dit strak zeg. Echt als op rails. rollen gaat ook direct om de lengte-as.
En ook zo mooi fluiten, net echt.
Het viel al meteen op dat de vaart er niet zomaar uit was, het blijft lekker gaan door het redelijk hoge gewicht. Lekker makkelijk steken op de helling in de toekomst.

Met de eerste keer voorzichtig aanduik bleef 1 blad open staan... Die bleef redelijk langzaam doordraaien, maar daardoor trilde alles een beetje. Het was geen flutter, maar het leek er wel een beetje op. Meteen maar geland om alles te controleren, en de bladen nog wat uit te vijlen.
Het balsa stabilo had een beetje speling, de kleine revetten konden toch wat in het balsa trekken. Dus maar provisorisch een grote revet erop:
2e vlucht ging het beter. De prop klapte netjes. Het model reageert gewoon neutraal bij het aanduiken. Ik moest alleen nog veel down geven. Dus volgende keer maar het zwaartepunt veranderen. Ook de instelhoek van de motor was nog te klein. Zo snel als een echte F5F hotliner is deze niet, maar nog steeds wel rap.
Ik heb helaas geen vliegende foto's, maar dat komt nog.
De goedkope Hextronic 120A regelaar laat de motor wel ontzettend beroerd aanlopen. Ik zal nog eens kijken of dat nog verbeterd kan worden.
Ook heb ik met deze prop te weinig spoed. Als de motor aan gezet worden gaat het door de trekkracht wel direct vertikaal, maar het kan nog sneller
Dus moet ik nog op zoek naar een prop met meer spoed, en iets minder diameter evt.