Aangezien ik van plan was om wat meer bouwverslagen van eigen projecten te laten zien komt er nu 1:
de Wing s
Erg simpel model, maar het vliegt wel strak.
Ik heb samen met een vriend van mij een CNC snijmachine, en daarmee experimenteren wel geregeld met profielen/instelhoek ed.
Ik heb dus al dit model een keer gebouwd, alleen dat was zonder tipverdraaiing. Die vloog eigenlijk prima, maar wilde wel eens overtrekken(ook bij grotere snelheden)
De afmetingen en profiel zijn wel hetzelfde.
Profiel is: MH45 (die lijkt toch wel het beste te zijn(van welke we geprobeerd hebben))
Wingspan: 1 meter
Tipverdaaiing is 2 graden
Zo ziet het er op de computer uit:
Het grootte profiel is de wortel, de kleine de tip.
Links begint de snijdraad te snijden, en eindigt daar uiteraart ook weer.
En na het snijden liggen de vleugels zo in de "mal":
En zo zien ze er los uit:
Best wel goed gelukt. Vooral de ingesneden roeren zijn lekker makkelijk
Hoewel je het op de foto niet goed kan zien, moet er wel op sommige plekke het eea geschuurd worden, maar dat duurt maar enkele minuten.
de Wing s
Erg simpel model, maar het vliegt wel strak.
Ik heb samen met een vriend van mij een CNC snijmachine, en daarmee experimenteren wel geregeld met profielen/instelhoek ed.
Ik heb dus al dit model een keer gebouwd, alleen dat was zonder tipverdraaiing. Die vloog eigenlijk prima, maar wilde wel eens overtrekken(ook bij grotere snelheden)
De afmetingen en profiel zijn wel hetzelfde.
Profiel is: MH45 (die lijkt toch wel het beste te zijn(van welke we geprobeerd hebben))
Wingspan: 1 meter
Tipverdaaiing is 2 graden
Zo ziet het er op de computer uit:

Het grootte profiel is de wortel, de kleine de tip.
Links begint de snijdraad te snijden, en eindigt daar uiteraart ook weer.
En na het snijden liggen de vleugels zo in de "mal":

En zo zien ze er los uit:

Best wel goed gelukt. Vooral de ingesneden roeren zijn lekker makkelijk

Hoewel je het op de foto niet goed kan zien, moet er wel op sommige plekke het eea geschuurd worden, maar dat duurt maar enkele minuten.