Eigen project

• Topicstarter Topicstarter Bastiaan
  • Startdatum Startdatum
Helemaal mee eens.

Geweldig schip en vaart goed.

Zeker als je weet dat het een en ander op de gok is gebouwd.

Na nog wat tunen dan moeten we eens opzoek gaan naar competitie voor dit schip om te weten hoe goed hij is.

Tot morgen voor de volgende proefvaart.

Hugo

Woow joh :| die is mooi! maar ik heb een vraagje wat doen jullie als de boot omslaat of als de batterijen van de remote control ding in de boot op zijn? dan heb je toch een flink probleem ofniet? Dit is natuurlijk nog groter bij motorboten als de batterij of accu van de motor op is :? wat moet je dan doen?

dankje wel,
maar door het gewicht in de kiel eronder slaat de boot niet om!
dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
en als de batterijen op zijn (na een uur of 3 a 4) dan houdt eerst de zeilwinch er mee op en daarna pas het roer. dus alle kans nog om hem naar de kant toe te sturen! en anders zeilt hij ergens wel de kant in.

Hi Bastiaan,

Weer terug?

Als je een diode met een drempel spanning van 0,7 volt in de plus kabel van de winch plaatst dan zal de winch eerder stoppen dan de roer servo.
Let wel op de sperrichting.

Hugo

Hallo Bastiaan,

Ik heb de boeienmet RVS ankers en de werplijnen klaar voor de vaardag op Zondag 5 Juni .

Heb je al rode of oranje folie?

Hugo

Ik heb net de boeien getest het werpen is even wennen maar na wat oefenen dan gaat het wel.

Het gewicht van 550 gram van de ankers is wat lastig.

Zodra de boei boven water komt blijft hij zelfs in stromend water goed staan.

Als je de boei terug haalt dan trek je de fles net onder water voor dat het anker los komt.

Morgen of Zaterdag even proef varen met de boeien?

Als ze teklein zijn kan ik nog wat grotere boeien maken.
Het uitwerpen zal er dan wel niet makkelijker op worden.

Hugo

Ik krijg bezoek om 15.00 uur.

Het moet dus iets later.

We bellen morgen nog wel.

Hugo

heeey ik heb zelf ook een soort van project van jouw ik heb ook alleen een romp en een tekening:D
ik vroeg me af wat voor een romp is het ook van een marblehead cedar club want daar lijkt hij wel veel op en hoe je werk is afgelopen moet ik nog lezen:P en zou je een paar foto's van je boot inde staat waarin hij nu is kunnen sturen

alvast bedankt

jasper

de foto's die in dit topic staan is nog steeds de staat waarin hij verkeert.

grtz

ps, leuk dat je ook gaat rc zeilen!!

heey (bastiaan) ja de foto's moeten nog komen
heb die nog niet gemaakt mn pa is weg en heeft die mee
ik heb gezien dat jij eingellijk ook hetzelfde project heb gehad ook een romp en daar verder alles van afgemaakt
hoelang ben jij de ongeveer mee bezich geweest??
ik heb nog wel een paar onduidelijkheden maar ik heb al wel gezien hoe verder je komt hoemeer je van die dingen oplost :wink:
en de staat waarin hij nu verkeerd kan ik je al wel vast vertellen
ik heb nu een romp een roer Dies al goed in form de kiel moet nog in form worden gemaakt is carbon :D tot nu toe is de hele boot nog carbon!!
en ik heb de spanten uitgezaagd en die heb ik nu klaarliggen voor het schuren en daarna hopelijk er in zetten want nu heb ik nog meer een HULL en straks eigenlijk een echte romp met goede stefigheid.

PS: weet iemand waar je A0 kan kopieren??

groeten jasper

ik heb ook eigen topic staan over Mijn project M-klasse cedar club

hey bastiaan.

ik heb zelf ook een m-klasse ik ben nu aangekomen dat ik een servo moet gaan kopen welke servo heb jij voor jouw boot gebruikt??

gr jasper

ik heb een hitec. welke precies weet ik niet meer. volgens mij een 725 bb. een winch in ieder geval

Hallo Bastiaan.

ik heb een vraaje ik heb ook een M-klasser. ik ben nu aan de beurt voor de kiel heb jij Nog je mal van je kiel??

Als je hem nog hebt zou ik er dan gebruik van zou kunnen maken.

Vgr Jasper

De bulb.

mijn fin is carbon geperst dus die heb ik al.

gr jasper

die heb ik nog wel. maar die ligt bij mijn ouders in friesland.
hoeveel geduld heb je? aangezien ik niet zo vaak in friesland meer ben?

Back