eigenbouw: de fransman

omdat ik bijna klaar ben met de smit nederland ga ik verder met een ander project.want ik heb hier nog een romp van de rembertiturm liggen. die was omgebouwdt tot een eigenbouw boot. ik vond hem naar mijn smaak toch veel dingen er aan niet mooi. dus daarom ben ik van plan om haar weer anders te maken.de naam heb ik gekozen omdat het bedrijf van mijn ouders heet kaasboederij de fransman daarom heb ik gekozen voor de fransman. om toch een beetje de stijl van kaas aan te houden ben ik van plan om de kleuren zwart,geel en rood voor onder de waterlijn. de boot maak ik een beetje als een supply boot. ik heb alles uit de boot gehaaldt omdat het niet zat zo als ik het wou. want ik ben van plan om de schroefassen te vervangen en de roeren meschien. er gaat 1 12volt 7 amp accu in en nog een kleine voor de boegschroef.

1FD32B76.jpg

zo zag ze er eerst uit ik heb wel al wat er afgesloopdt

IMG_1275.jpg

de binnenkant die nu helemaal leeg gestript is.

IMG_1137.jpg

en de voorkant van het bedrijf. ik zal binnenkort wat fotos er opzetten van wat ik er aan heb gedaan. dat is nu nog niet veel want heb niet veel tijd er voor wegens school.

hey iedereen

Na een tijdje school weer heb gehad.Heb ik weer wat tijd gevonden om weer verder te werken aan de fransman.
ik heb de romp in ander half uur redelijk geschuurdt.Maar ik moet het dek en de opbouw ook nog doen.Ik heb nog een paar fotos van de fransman.
Van hoe ze helemaal gestript was en hoe ze nu is.
IMG_1638.jpg

IMG_1639.jpg

IMG_1640.jpg

IMG_1641.jpg

IMG_1642.jpg

Dit is in de staat hoe ze er nu uit ziet.
IMG_1643.jpg

En dat was het weer voor vandaag.Ik zal de komende tijd weer even niks doen of maar kleine dingetjes daar zal ik nog wel fotos van maken

daar ben ik weer door te veel school dingen.
had ik de laatste tijd geen tijd om dingen op het forum te zetten.
maar dat betekendt niet dat ik niks heb gedaan.
ik heb de boot zo veel mogelijk weer glad geprobeerdt te krijgen.
door veel plamuur en schuren maar daar ben ik nog lang niet klaar mee.
maar ik heb de aandrijving ook al gekozen.
het wordt een straalbuis met een beckenroer.
die twee dingen heb ik van mijn smit nederland nog over.
de motoren worden twee buhler motoren.
dit zijn de fotos tot nu toe.
IMG_1660.jpg

de aandrijving die er onder komt.
IMG_1659.jpg

IMG_1658.jpg

IMG_1657.jpg

IMG_1656.jpg

IMG_1655.jpg

dit waren de fotos weer. ik zal de komende tijd nog wat meet en reken werk want ik moet een 70 mm schroef aftoppen voor de straalbuis. en wat plamuur en schuur werk.
mvgr bart

altijd een saai jobje dat schuren en plamuren

keep up the good work!!!!

hey iedereen

omdat de vakantie weer voor bij is.
en weer naar school moet heb ik weer wat tijd om me vorderingen
op het forum te zetten.
ik heb deze vakantie veel geschuurdt. maar niet alleen dat ook nog
wat geplamuurdt en mij menig ziet het er best goedt uit maar nog niet helemaal. heb de 70 mm schroeven afgetopt samen met me vader (weer een vader en zoon activiteit:p). heb ook een gedeelte van de railing van me achterdek gemaakt. maar hier komt me vraag hoe kan ik me hout in een bocht krijgen dat hij gelijk met me romp loopt? heb hier nog een paar fotos waar je het beter kan zien.
IMG_1672.jpg

IMG_1674.jpg

IMG_1673.jpg

ik bedoel dus vlak bij me hekrol.
en hier nog een foto van de voorkant
IMG_1675.jpg

heb ook gekozen om een nieuwe opbouw te maken vondt de oude niet echt mooi. dus ik ga me opbouw maken van abs maar wil eerst de romp afmaken voordat ik aan de opbouw begin.
mvgr bart

hey bart

die voor die boeiing moet je even naar je smit nederland kijken daar loopt de boeiing toch ook net zo rond als het achterschip

gr melvin

Back