Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
gehrard,
Wat voor een pook ga je gebruiken???
grt jasper
Oei, da's toch echt te zwaar.1.25 m lang gewicht 49 gram.
Oei, da's toch echt te zwaar.
Een pook voor een full-size weegt zo rond de 20 gram (lengte ± 850 mm)
Ziet er netjes uit.
Frans
Eigenlijk geen van beide.Frans, mag de doorsnee ook 8 mm zijn voor een full-size?
Gebruiken jullie hier ook vlieger stokken voor of gewoon carbon stokken.
Dat weet ik niet. Ik heb verhalen gehoord van mensen die een oude (gebroken) hengel gratis hebben gekregen, omdat je alleen het een-na-laatste deel nodig hebt. Of mensen die zo'n hengel nog op zolder hadden liggen.
Nieuw zijn ze natuurlijk veel duurder dan de pookjes van de Nijmeegse luchtvaartclub.
Zoek anders eens op 'hengel' of 'hengeldeel' in het vliegtuig-deel van dit forum
Ik zou in ieder geval zien dat je ergens een bruikbare boom vindt, vliegerstokken zijn imho niet echt een optie en hengelstokken (of delen daarvan) zijn waarschijnlijk te zwaar en flexibel.
Wat betreft je kruisstaart, het grootste nadeel wat ik erin zie (behalve dat ik het persoonlijk oerlelijk vind) is dat je het gewicht van elevator helemaal naar achteren brengt; hoe verder naar voren je de elevator op de boom bevestigd hoe minder gewicht aan de achterkant (lees: hoe minder balansgewicht je in de neus moet toevoegen)
Rolt al een poosje iets door mijn hoofd over dat het formaat van de elavator ook wijzigt naarmate deze verder van de vleugel verwijderd is, toevallig iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Iets over dragende kracht ten opzichte van oppervlakte ofzo?