eigenbouw pylon racer

Heb wat zitten knutselen en heb een pylon racer gemaakt.
spanwijdte is 90 cm lengte romp 80 cm
Gewicht zonder motor 850 gr.
Lipo die gegebruiken is een 4s 2300 mAh 20 C
ECS 60 amp
Ben nu op zoek naar een brushless inrunner motor
Om het zwaarte punt goed te krijgen zal deze ongeveer 100gr moeten gaan wegen.
Wie heeft er een idee?( moet wel hard gaan)
Hier war foto`s :




 
Laatst bewerkt:
2w20 3300kv is een leuke maar of je hem nog ziet na 5-6 seconden en anders op 3S met een mega 16-20-2 3100kv met een 5x5 gaat met mijn pylonracer erg hard en ongeveer met een 2200mha 5-6min vliegen
beide wegen overigens 100gr ongeveer

gr Andre
 
Hoi,
Ik ga het proberen met een rc 3W-15 , 3000kv ,450w ,78gr zal wel wat lood moeten toevoegen.
klopt in vlieg in gorinchem
 
Gisteren 2 vluchten gemaakt vandaag bij de tweede vlucht motor uit .
motor door gebrandt .(ging als een raket)
motor is een typhoon 3w -15 lipo 4s met een 4.75x4.75 prop trek 45 Amp.
Kon nergens vinden of deze motor wel op 4s kan.
Ben nu op zoek naar een nieuwe motor die op 4s kan en een gewicht van ongeveer 80gr.
wie heeft er een idee wat ik er in kan zetten?
 
was er al bang voor dat de 3w15niet op 4s kon.
wat trek de 2w20 aan ampere met een 4.75x4.75 prop?
mijn lipo kan max 46 amp aan,
 
Een 2W20 op 4S met dat propje zal richting de 55A gaan.
Maar een lipo kan meer aan dan er op staat.

Beste methode is een kort vluchtje maken en dan de temperatuur van de motor meten, dan weet je de temperatuur van de motor.

Maar is een Scorpion buitenlopertje niks voor je?
Bijvoorbeeld dit: Scorpion HKII-2221-10 - Scorpion Power System

GJ
 
Heb nog een buitenloper liggen .
Maar kom niet goed weg met de draaden die dan vlak langs het draaiende gedeelte lopen.
Model: H2218-7
KV (rpm/v): 3150
Size: 27.3(D) x 37(L)mm
IO(A): 2.0A/10V
Power: 430W
Efficiency: ≥83%
Lipo Battery (cell): 2 - 4 (6-15V)
Max Current (A): 40
Weight: 69g / 2.43oz
Shaft Diameter(mm): 3.175
 
Als je hem niet binnen kan plaatsen dan zet je hem toch buitenop?




attachment.php




GJ
 
Kan een 3w wel op 4s ?

Specificaties: EDF 3W
Voltage 8,4-15
KV: 2980
aantal windingen: 3
maximale stroom: 30
Maximale vermogen: 350
Max Efficientie: 78%
Draairichtingen: L+R
Aantal polen: 6
Volledige lengte 49 mm
Motor lengte 37 mm
Diameter :28 mm
As lengte: 12
As diameter: 3,17
Gewicht: 78 gram
Aanbevolen propellor: mini fan of 4.7x4.7 propellor
 
Zet er een typhoon 6-13 ( http://www.rctechnics.eu/hetrc-typhoon-p-74.html ) of 6-15 voorop, die motoren doen het goed en de snelheid zal meer dan hoog genoeg zijn.

Met een 5x5 prop op 3s lipo meer dan genoeg power. en je gewicht blijft redelijk laag omdat je een kleinere lipop mee kan nemen. Motor verbruikt dan ongeveer 15-17 ampere.

of informeer een bij Erik van Schayk, die heeft een het rc 6-3D op een RBC delta400 en die gaat als een speer.
 
Laatst bewerkt:
Een 3W tje van HET kan op 4s draaien in een wemotec mini fan.
Hij zit daar goed gekoeld en neemt minder A dan met een 4.7x4.7prop.

Wat jij nodig hebt is de 2W23 2850Kv 100gr.
Ik heb deze voorlopig in de excite zitten op 4S en hij krijgt niet overdreven warm terwijl hij mooi huilt en power heeft.

Je zal hetzelfde vermogen hebben als met je 3W maar zonder dat de fik erin gaat.
 
Tweede motor door gebrand dit was een 2w20 op 3s.
denkt dat het wat te warm word in de romp al heb ik er drie lucht happers er op zitten.
Nu heb ik deze motor gekocht met koelvin er in voor betere koeling.


Uploaded with ImageShack.us
Turnigy 480S BL Inrunner Motor w/ Impeller 3200kv op 3s
hoe krijg ik de beste lucht stroom door de romp? zodat deze ook niet in rook op gaat.
Lijk mijn dat de lucht stroom van achteren naar voren gaat in deze motor.
 
Laatst bewerkt:
Te warm worden is een gevolg, niet de oorzaak.
Ik zou eerst eens gaan meten hoeveel stroom je trekt.
Een buitenloper wordt warmer dan een binnenloper als je hem zwaar belast.

Dus, eerst meten.
Het zou zelfs aan je timing kunnen liggen.

GJ
 
Heb gemeten met een stroomtang en vliegtuig in de hand.
regelaar en motor waren zeer warm na de vlucht toen deze door brandde was de derde vlucht .
 
Laatst bewerkt:
Ok, daar zou het fout gegaan kunnen zijn.
De prop kan op de grond overtrekken en dan in de lucht veel meer stroom trekken.
Volgens mij heb ik ook ooit eens een 2w20 op 5x5 gehad en dat zat hoger in stroom.
Maar die brandde niet door.
Nou was dat maar een paar seconden volgas en dan weer uit of half.
ik weet zeker dat ze de 2w20 ook in een Demon F5D gevlogen hebben op 4S en zelfs 5S.
propje was een 4.7x4.7 of 4.7x4.2.
Maar ik ga even op zoek naar gegevens.
Als je motor en regelaar heet worden dan zou je timing ook wel eens niet goed kunnen zijn, dat zoek ik ook even uit.
Oh, als je 4mm goudcontacten hebt kunnen we een keer de unilog erin hangen, dan weet je de gegevens in de vlucht.

GJ
 
Met mijn eerste sunracer heb ik 3 lipos 3s versleten met een 2w20 in de neus.
Mijn propje was wel maar een 4.7x4.7, maar met het laatste 33C lipopakketje kwam ik toch ook boven de 55A uit.
Ik heb dit toestel verkocht en het vliegt nog steeds probleemloos rond met deze setup.
Mijn laatste sunracer heeft nu een 2W18 op 3S 50C, deze is dus nog een stuk heter dan de 2W20. Ook nu heb ik geen problemen met te warm worden of dergelijke.
Ik vlieg mijn toestel volgas bij het opstijgen en gooi het gas pas dicht om te landen als de accu 75% leeg is, tijd om op adem te komen krijgen motor of regelaar dus niet.
Het enige probleem dat ik kan bedenken, buiten je iets te grote prop, is de regelaar. Ik gebruik altijd een hacker X70-SB-Pro en zet deze op autotiming.
 
Back
Top