Eindelijk een goede IR heli gevonden!

• Topicstarter Topicstarter Sam_Heli
  • Startdatum Startdatum

En zo vliegt mijn metal heli.
Soms schiet ie tegen het plafond of donderd hij opeens als een baksteen naar beneden,
of je ziet hem tollend op tafel liggen, dat is waar hij simpelweg geen signaal meer binnen krijgt.
Het einde van die 3 meter lange tafel haalt hij nieteens.
Ook kun je goed zien hoe hij met zijn kont slaat zodra je een beetje voorwaartse snelheid in probeert in te zetten.
Hij zwalkt ook nog eens als een ziekte, een strak bochtje krijg ik er niet uit.
Ik had zelfs moeite om het kreng nog enigzins voor de camera te houden.
Dus gyro? Dacht het niet. :lol:

Dit helitje was de grootste miskoop van ebay voor mij, gelukkig wassie niet duur.

Of je hebt een maandagmorgen model, chinese quality control staat nu eenmaal niet te best aangeschreven. Alles moet zo goedkoop mogelijk, en ze calculeren het eventueel wat vaker dan gemiddeld moeten vervangen van defecte exemplaren gewoon in, als een koper al ooit bij de fabrikant aanklopt, want voor dat geld neemt niet iedereen die moeite.

Of de verlichting stoort je heli. Zonlicht en wat feller kunstlicht zoals die TL buizen misschien, kan ook leuke effecten hebben. Probeer het eens met verlichting uit of in een andere kamer.

Heeft dat ding wel een gyro trouwens? Soms duikt er nog een partij van deze heli's op zonder gyro. Omdat je die aan de straatstenen niet kwijtraakt sinds een gyro bijna standaard is, willen die nog wel eens extra goedkoop worden aangeboden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn pa is nu met de IR heli terug naar de verkoper. Ik ben benieuwd of hij zijn geld terug krijgt of een alternatief modelletje krijgt :p Ik hoop natuurlijk een vervangend modelletje wat ik heb me optimaal vermaakt met dat ding haha!

Wow jezus man.
Dat ding is super .
Mijne vliegt 10 keer zo erger ,die van jou is zo slecht nog niet.
Mijn 3 ch heli.
Die grote bedoel k niet die kleine .

Die metal heli van mij heeft totaal geen gyro.
Dit kun je zien, maar je kunt het ook horen.
Als je het ding beet pakt en even het gas erop zet dan hoor je de motortjes draaien.
Maar als je de heli dan om zijn motor asje draaid dan zou je een verschil in toeren moeten horen,
omdat de motortjes met behulp van die zogenaamde gyro die torsie tegen zouden moeten werken.
Je kunt draaien tot je scheel ziet, een gyro werking zit er absoluut niet in.
Daarom tolt hij, slaat zijn staart uit, valt hij uit bochten, etz.

Wie nogsteeds denkt dat ie goed vliegt, kom maar halen voor een tientje. :')
Heeft denk ik 4 accutjes gevlogen, 2 om te proberen ermee te vliegen, 2 om een filmpje van te maken.
Heb ook nog een reserve asje en iets van 8 bladjes erbij gekocht toen, splinternieuw.
Dus tsja, voor 10 euro is dat allemaal voor de gelukkige gek die hem hebben wil. :lol:

Nee, hij ruikt totaal niet. Ik heb ook het kapje er even vanaf gehad maar ik zie niets eigenaardigs. Te lang doorgevlogen lijkt me sterk. Ik stop altijd als de heli geen lift meer heeft. Dan krijg je hem ook niet hoger meer dan 30cm.

De vlucht ervoor deed hij heel even spastisch (rondtollen), daarna heb ik gewoon de accu leeg gevlogen en hem aan de lader gelegd. De keer daarna deed hij niets meer.

schroef hem maar open en ga eens kijken of je accu ''bol'' staat.
dan zit er geen battery protection in je accu, bij www.minihelicopters.nl hebben ze vervangende batterijtjes met protection.. alle mAh op een rijtje en geen geld

Die gyro is ver te zoeken bij die metal heli hoor. ;)
Iig in de zin zoals wij een gyro kennen.
Met "gyro" bedoelen ze dat de bovenste rotor stabiliserend werkt.
Marketing foefje.

Probeer eens een "Oifei Free Bird" te vinden,
dit is ver uit het beste ebay speeltje dat ik ooit gekocht heb.

1013__320x240_freebird-03.jpg

Is wel 4 kanaals, maar wel enorm goedkoop, 25 euro geloof ik.
Hij is piepklein, stuurt rustig en slaat niet op hol als je niet stuurt.

uiWIjsj5a1s[/media] - Free Bird (Oifei) - Adding Weight HD

Dit helitje zal je niet teleur stellen.
.

Ik wil graag deze heli kopen maar vind em nergens :(, Heeft iemand een linkje waar ik em kan kopen ?

groetjes
Math.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is em niet hoor. Die heeft een andere swashplate dan die van mij.

Denk dat dat een nieuwe versie is, misschien wel helemaal proportioneel.

De Phantom/Phoenix/Eagle 6010 is trouwens ook een leuke heli. Vooral de Eagle vind ik erg geslaagd:

6010A-EagleHeli-Purple-02.jpg

Lange vliegtijd, en met een "turbo" knop waarmee de staartrotor ineens sneller gaat, is het best een rappe heli voor een 3 kanaals.

Mijn zoon van 4 heeft de phantom in zwart/goud.
Hij kan er perfect mee vliegen zonder enige hulp. Dit is echt een goede micro heli waar ook gemakkelijk spares voor te bestellen zijn.

Hoi, ik heb mijn vader voor zijn verjaardag een freestyler van Hype RC gekocht. Is wel wat duurder dan de EBay modellen, maar dat mag de pret niet drukken. 4 kanalen, en zeer stabiel. Vliegt zelfs door mijn vader als een dolle door de kamer. En mijn vader heeft er al wat gesloopt. Gr, Alex

Hoi, ik heb mijn vader voor zijn verjaardag een freestyler van Hype RC gekocht. Is wel wat duurder dan de EBay modellen, maar dat mag de pret niet drukken. 4 kanalen, en zeer stabiel. Vliegt zelfs door mijn vader als een dolle door de kamer. En mijn vader heeft er al wat gesloopt. Gr, Alex

Dat is toch een rebranded Solo coax? Dan is het inderdaad een leuke heli, ik ben ermee begonnen voordat ik een Solo Pro nam, en vlieg dit coaxje zo nu en dan nog wel eens, om te relaxen.

Ja, dat is ie inderdaad,
Gekocht, opgeladen in een half uurtje in de remote. Binnen vijf min. tot in de millimeter getrimd en toen kon mijn vader nog op dezelfde accu nog minstens een kwartier doorvliegen... Wel 2,4 GhZ, dus misschien niet helemaal volgens het draadje, waar het over IR gaat... Maar met deze heli, ook al weegt ie maar een paar gram, vlieg ik 's zomers ook gewoon buiten mee, hoor, lekker ff in de tuin rondfladderen.

Voor als je een beetje geld hebt en je wilt echt klein blijven is dat zeker een aanrader!

Gr,

Alex

Back