Eindelijk... Mijn eigen T-Rex

je hebt toch de alu kop? Ik heb de houten bladen erin 'gepropt'en toen flinke heen en weer bewogen (vooruit/achteruit). Hiermee slijp je met de alu bladhouden een laagje plastic af van de bladen en passen ze prima!

Wat ik mij wel afvraag is: die houten bladen die bijgeleverd zijn lijken niet te passen in de bladhouders. Er zit een soort van plastiek versteviging aan en die maakt het te dik, of moet ik het er gewoon in proppen

Of even flink schuren, zo heb ik ze pas gemaakt... ze zijn idd te dik, jou bladen zijn geen uitzondering... dit is "normaal"

Maargoed, opzich is het verder wel een goede helicopter voor een bedrijf dat zich voorheen alleen bezighield met stofzuigers :wink:

Cheers,

Rich 8)

Bijna vliegklaar!

Heli zit al in elkaar, elektronica ingebouwd, bladjes mooi uitgebalanceerd, canopy zo goed als afgewerkt maar jammer genoeg een probleem met de ontvanger. Gisteren ermee naar de club geweest: ontvanger stuk/beschadigd, soms werkt hij/soms niet... helaas nog een resultaat van m'n Logo crash.

Van de week de ontvanger binnen brengen ter nazicht/reparatie en dan hopelijk eindelijk luchtwaardig

Ik heb bij mijn Trex hetzelfde "probleem" gehad met de houten bladen. Heel simpel: Kijk naar de bladhouders die lopen naar het eind toe naar elkaar toe zodat op het punt waar je bladhouders vast zitten de ruimte het grootst is daar passen z precies is en dan met de richting mee draaien en de bladen schuiven er zo in!

Ik vind alleen een ding vervelend ik hoor zo veel verschillende toerentallen. Ik ga hem vliegen met een 3500kv motor met 3cellen en een 9T tandwieltje. Lijkt me overal tussen in en prima om Trex te leren vliegen. Ik heb mensen horen zeggen dat hij al los komt met 1250 toeren en anderen zeggen dat hij pas gaat schuiven bij 2300 toeren. Snappen jullie de verwarring?

niels steigenga zei:
Ik heb mensen horen zeggen dat hij al los komt met 1250 toeren en anderen zeggen dat hij pas gaat schuiven bij 2300 toeren. Snappen jullie de verwarring?

Maakt toch niks uit.....je kunt met dit tandwiel en die motor nog alle kanten op in het beginstadium. In je zender kun je nml 5- voudige pitch en throttlecurves instellen. Begin gewoon met rustige curves en als het je niet genoeg is pas je ze binnen een paar seconden aan.........

De maiden is afgelopen zaterdag gebeurd!

Een ervaren heli-piloot van m'n club, en tevens m'n monitor/leraar, heeft de heli helemaal nagekeken, getest & gevlogen (de maiden dus) en eindigde met de woorden "een zéér goede heli"!

Ikzelf wou die dag ook m'n eerste hopjes ermee maken maar aangezien er een stevig windje stond voelde ik me wat onzeker en durfde niet opstijgen. Het trainingskruisje dat ik eronder had hangen was trouwens ook verre van ideaal te noemen.
Heb de heli dus maar weer in de koffer gezet (maar wel in 1 stuk :roll: ).

Zondag terug naar de club (geen gras over laten groeien, ik moet en zal deze zomer kunnen heli-vliegen), trainingskruisje aangepast (dikke bollen op de uiteinden tov de kleintjes die er eerst op zaten) en vervolgens m'n eerste hooverpogingen met m'n nieuwe heli gedaan :P

Helaas is de lipo die erbij zat niet veel waard, een dikke 10 min (of een klein kwartier, is maar hoe je het bekijkt) en dan is hij plat... ik zal me in de nabije toekomst een Flightpower 2100mAh moeten aanschaffen.
Enfin, aan de lader gehangen en weer een batterijlading(kje) "gehooverd". Tot mijn grote vreugde ook die dag met een heli in 1 stuk weer naar huis kunnen rijden :D

Enkele foto's volgen asap.

Hoi Cornholio

Mooi dat nu alles heel blijft. Probeer het zo te houden.
Die dikke 10 minuten is toch niet verkeerd dacht ik zo. Accu lijkt me prima.

tieske

Zoals gezegd, eindelijk enkele foto's :wink:

T-Rex.003%20%28Small%29.jpg

T-Rex.005%20%28Small%29.jpg

Zoals je kan zien heb ik het venster terug uit de canopy gehaald, dit omdat ik enkel nog maar wat hoover en de ESC toch redelijk heet werd. Nu heeft hij een goede koeling van de rotor... Het trainingskruisje zijn carbonstaafjes met een isomo (hoe schrijf je dit anders?) balletjes aan de uiteindes.

We proberen hem heel te houden :wink:

Als ik jou was zou ik ook de gyro ergens anders monteren, bijv. onder de heck ipv erop. Bij een crash kan nu je flybar soep van je gyro maken ;)

Ook zou ik de schroeven uit je kap halen en je canopy vast plakken met een stukje plakband, als je nu op je neus gaat, kan je schoefje je accu open halen.

Ook een klein stukje brandsof slang om het frame aan de voorkant bij je accu. Want ik ken al iemand, die bij een crash de accu langs het frame ook lek heeft weten te krijgen.

10 minuten is helemaal goed hoor, ik vlieg zelf met die thunderpower 2100, en haal ook 10 min.

gr Remco

Vele monteren hem precies aan de onderkant van waar hij nu zit. Een polyester plaatje zou oplossing moeten bieden. Ik krijg van de week ook de SE V2 binnen en moet zelf dus ook nog even kijken hoe ik dit ga oplossen. Als ik eruit ben laat ik het even weten ;)

Mooie, nette opbouw! Ik heb mijn draadjes niet zo mooi weggewerkt.....(Nu zit ik er ook steeds aan te prutsen, dus dat heeft bij mij toch geen zin :wink: )
Er zijn speciale reverse-gyromountplaatjes. Als je even zoekt op Helifreak vind je ze wel. Kun je ook zelf maken maar dan moet je een klein stukje onder je staart van je frame wegdremelen.
Ik zou hem zeker onder de staart plaatsen, want die gyro's zijn duur!

Datzelfde geldt voor je staartservo, die krijgt nu ook klappen als het misgaat, kun je beter aan de andere kant van je staart plaatsen.

Verder zie ik dat je de nieuwe versie van de Align regelaar hebt, deze heeft de koelvin OP de krimpkous zitten. Hier is al veel over geschreven. De hitte zou niet goed weg kunnen. Er is een modificatie om hem te verbeteren maar om je de waarheid te zeggen heb ik die ook nog niet toegepast. Ik vlieg geen hard 3D dus dat kan de reden zijn. Als ik een akku heb leeggevlogen voel ik alles even. De regelaar woordt bij mij niet echt heet en ik vind het te gek voor woorden om ingrijpend te gaan snijden en plakken in een nieuwe regelaar. Als hij de geest geeft claim ik wel de garantie. Het enige probleem is dat als hierdoor je heli uit de lucht valt je natuurlijk een groter probleem hebt.............maar goed, die kan door meerdere oorzaken uit de lucht vallen.

Ik vlieg er al een paar maanden mee en hij doet het nog steeds dus afkloppen maar!

Heb je hem al ingevlogen?

dutchhelipilot zei:
Ook een klein stukje brandsof slang om het frame aan de voorkant bij je accu. Want ik ken al iemand, die bij een crash de accu langs het frame ook lek heeft weten te krijgen.

Hier kan ik je niet goed volgen vrees ik...

De schroefjes in de canopy zijn ondertussen verwijderd. Ik vond dit ook al een gevaarlijke manier ivm de lipo. Misschien zal ik dubbelzijdige kleefband gebruiken wanneer ik het raampje er terug in hang.

En wat betreft de lipo, dit is helemaal geen Thunder Power maar een "Xtreme Power"... één of ander dubieus Chinees merk denk ik.

Lipo%203S%201800%2012C%20001%20%28Small%29.jpg

Als jij zegt dat je 10 min kan vliegen met jouw lipo bedoel je waarschijnlijk ook effectief rondvliegen (mss zelf 3D?). Ik kan (ongeveer) 10 min "hooveren", ik denk dat er toch een verschil in verbruik is bij hooveren <-> rondvliegen, niet?

Maar goed, voorlopig zal het met dit batterijtje wel (moeten) lukken. Na verloop van tijd, als ik terug wat cash overheb, koop ik er wel eentje bij. Want met slechts 1 batterijtje wordt er niet veel gevlogen, +- 2uur opladen om dan 10 min te vliegen... :roll:

En over die gyro, mag je die dan ondersteboven in het model hangen? Ik dacht dat die maar op 1 bepaalde manier geplaatst mag worden.

Ik zal vanavond even foto's maken van wat ik bedoel en je draadje even kapen :wink:

De kan kan je gewoon met 4 kleine stukjes scotch magic tape vast plakken zie je niks van.
Twee aan de zijkant en en boven en onder.

trex2.jpg

gr Remco

Je kunt ook gewoon even de scherpe puntjes van die schroefjes wegdremelen aan de binnenkant.
Ik gebruik helemaal geen schroefjes, gewoon de hele rand in de CA gezet en er is nog geen cockpit losgekomen........

BarnOwl zei:
Mooie, nette opbouw! Ik heb mijn draadjes niet zo mooi weggewerkt.....
Thanks, ik ben er zelf nog niet helemaal tevreden over want aan de receiver is het nog een zootje. Daar moet ik nog wat aan doen.
BarnOwl zei:
Datzelfde geldt voor je staartservo, die krijgt nu ook klappen als het misgaat, kun je beter aan de andere kant van je staart plaatsen.
Idd, daar had ik nog niet aan gedacht. Dit zal ik zeker eerstdaags aanpassen.

Over die regelaar modificatie had ik ook al gehoord, maar net zoals jij zie ik er een beetje tegenop om te gaan snijden in een nieuwe regelaar... Bovendien, het koellichaam wordt zoals al eerder opgemerkt behoorlijk warm, er zal dus wel degelijk warmtetransport plaatsvinden.

Enja hoor, hij is al ingevlogen. Ik vertrek trouwens dadelijk weer naar de club voor nog een paar vluchtjes (nouja, eerder hooverpogingen maar goed :roll: ) als het weer het toelaat.

@Remco: U heeft mijn toestemming het draadje te kapen :D en foto's zijn uiteraard meer dan welkom :wink:

Cornholio zei:
Ik vertrek trouwens dadelijk weer naar de club voor nog een paar vluchtjes (nouja, eerder hooverpogingen maar goed :roll: ) als het weer het toelaat.

Succes er mee....... :onweer:
Ik heb de laatste weken al zo'n 10 akku's weggehoverd in huis.....of aan de sim, buiten is het momenteel klote....

Ben al terug, heb enkele pogingen ondernomen, maar er staat teveel wind. Voor een ervaren piloot vermoedelijk geen probleem, maar voor mijn kunnen onmogelijk... Jammer, maar liever safe then sorry.

In huis...? 8O Jij hoovert in huis, hmm... met m'n lama'tje ik ook, maar met de T-Rex zal ik dat maar achterwege laten denk ik :)

Hier dan de beloofde foto's

trex8.jpg

trex9.jpg

trex10.jpg

Scheelt mogelijk weer een accu of het doorslijten van draadjes, want dat carbon is best scherp.

trex6.jpg

vliegt als een zonnetje :P

gr Remco

Back