Eindelijk zelf maken van een turbine.

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Hoi Gerald
ja normaal draaien die 44ers met die 6 sticks kamers
dus dit is even zoeken
komt goed
ik heb nog geen nieuws omtrent de behotec 220
mvg,
Martin.

ik heb nog geen nieuws omtrent de behotec 220
mvg,
Martin.
Ik ook niet maar dat is voorlopig toch effe nie belangrijk.....heb het namelijk komende maanden/jaar druk met andere zaken. Voor het geval je het nog niet wist, hebben pas ons huis verkocht om wat groter te wonen en nét nieuw huis gekocht waar nog eea aan moet gebeuren. Daarnaast komt er een kleine "GR" bij in september dus daar gaat ook wat tijd in zitten. Hoop hier en daar tussendoor nog wat te knutselen, maar eerst een nieuwe klus hok voorbereiden! ;)

Groetjesss,

Goed werk Ger, ook dat reanimeren van een meer dan 4 jaar oude thread.

Hoe groot wordt die F18 eigenlijk en wanneer verwacht je hem in de lucht te hebben?

Succes ermee.

Gr. Raymond

Jullie zijn lekker bezig mannen (en ik maar wachten :cry: ;-) ).

Hee Ger, dat is toch die F-18 die in het trapgat hangt?
Ah, die vliegt over 2 weken :lol:

Knutsel ze.

Grt,
Berto.

Ik ook niet maar dat is voorlopig toch effe nie belangrijk.....heb het namelijk komende maanden/jaar druk met andere zaken. Voor het geval je het nog niet wist, hebben pas ons huis verkocht om wat groter te wonen en nét nieuw huis gekocht waar nog eea aan moet gebeuren. Daarnaast komt er een kleine "GR" bij in september dus daar gaat ook wat tijd in zitten. Hoop hier en daar tussendoor nog wat te knutselen, maar eerst een nieuwe klus hok voorbereiden! ;)

Groetjesss,

Hee Gerald ,dat is leuk nieuws
komt allemaal goed.
succes in ieder geval.
Mvg,

Martin.

Ik was intussen een stukkie verder, (je hebt me nu ingehaald) maar moet nog de afstandbusjes maken tussen de wielen en de lagertjes. Eigenlijk is het niet zoveel werk meer. Nou ja... als je de smering en brandstof aansluitinkjes meetelt... of zijn die al gereed? hum moet maar weer eens het spulletje gaan bekieken.
Ja, je steekt me zeker aan. Maar net zoals jij, heb ik telkens andere (leuke) uitdagingen er tussen door. En ik kan natuurlijk al met de F18 vliegen he...
Vliegt perfect, alleen zou ik de vleugelvoorloop (weet even niet de goede omschrijving te geven) iets omhoog/positief instellen. Dit helpt om de neus iets te liften. Nu vlieg ik voor mijn gevoel met iets teveel up op de hoogterudders, om level te blijven.
Bij de echte F18, zie je dat deel ook positief staan. (op de tekening is de onderkant vleugel gewoon doorlopend naar voren... dus plat).

Inderdaad moet uitlaatnozzle ook nog forceren (was eigenlijk vorig jaar beetje de huishoudartikelen boeren aan het bekijken voor wat RVS bekertjes, eierdopjes, zoutvaatjes oid.)
En inderdaad met binnennozzeltje zal het best wat stiller zijn...
Goh.. voor het eerst van mijn leven met een gegoten turbine wieltje... luxe hoor...

Mooi werk

Dat ziet er strak uit Ger. Je hebt niet stil gezeten zo te zien.
Met de tips van jou en Gerald op mijn eigen draadje in gedachten, neem ik aan dat je "behuizing" niet aan de NGV vast zit en je uitlaatconus dus weer aan je behuizing. Zou je daar ook nog een fotootje van kunnen posten? Alvast bedankt.

Gr. Raymond

Mooi wrk Ger, hebt de smaak dus toch weer te pakken gekregen, erg netjes hoe je de motor mooi stabiel krijgt. Gaat bij mij nu alweer kriebelen, maar eerst nog een maandje of twee in de huis stof....

Groetjes,

Back