Afgelopen vrijdag was het dan zover. Een ritje naar waddinxveen.
Ik had 2 draaibankjes in mijn hoofd, waar ik naar wilde kijken en info van wilde hebben.
Bij aankomst netjes info gekregen, maar helaas bleek 1 van mijn opties uitverkocht te zijn. Hij kwam wel weer medio januari, maar zou dan stukken duurder zijn, wegens wijziging invoerkosten. Dus volop info gekregen voor mijn andere optie, en die is uiteindelijk ook achter in de auto geladen.
Thuis gekomen, kwam het probleem. In waddinxveen was hij met de heftruck ingeladen, maar hoe nu dat 105kilogram zware machientje eruit krijgen. Even wat hulp geregeld en toen stond hij al in de gang. Maar hij moest nog naar zolder. Dit bleek niet direct te gaan, dus besloten om hem vrijdag avond in de gang te laten staan.
Ik heb daarna de hoofdonderdelen van de draaibank uitelkaar gehaald, en in onderdelen naar zolder gedragen, ging stukken prettiger. Daar weer in elkaar gezet en hem getest en alles werkt nog zonder problemen.
Voor de gene die ook zo'n HBM bankje hebben, draai eens voor de zekerheid het dekseltje bij de spanningsaansluiting eraf. Bij mij hadden ze namelijk de aarde draad van de motor niet aangesloten. Zou toch wel prettig zijn, als er iets is, dat je aardlek werkt. Dus toch maar goed geweest, dat hij bij mij uit elkaar moest
groetjes Paul