Vandaag begint het EK 2011 in Chestochowa, Polen.
Hier de website (zoals gewoonlijk bij de meeste grote toernooien, chaotisch en weinig informatief, maar dat kan nog veranderen als de wedstrijd eenmaal loopt)
Ik wens het Nederlandse team veel succes, stalen zenuwen en het broodnodige geluk, op de plek waar ook WK 1980 en EK 1991 plaatsvonden.
PS.
Het is toch wel een kleine schande, dat WK's en EK's op zulke slechte, totaal ongeschikte, lokaties gevlogen worden -en werden- en dat de FAI/CIAM geen effectieve regelgeving kent, die dit soort terreinen ongeschikt verklaart voor officiele wedstrijden. En eigenlijk ook voor World Cup events (omdat daar deels de kwalificatie voor het nationale team moet worden vergaard).
Wat men daar lokaal uitspookt moet men natuurlijk zelf weten, maar om daar landenteams heen te lokken die daar vervolgens hun beste spullen mogen riskeren, zou op voorhand uitgesloten moeten worden.
Pecs (WK 1986), Landres (WK 2000, 2008 ), Sebnitz (WK2002), Gyula (EK2005) liggen nog vers in het geheugen.
Was het wedstrijdterrein nog redelijk goed, de abominabele trainingslocatie op het WK 2006 (Valladolid) kostte Henk de Jong zijn model, vlak voor de 3e finaleronde, einde verhaal dus. Hij had nota bene de eerste gewonnen (!)
Hoe het wel moet? Kijk naar het WK 1978 (Woodvale, Liverpool), het WK 2004 (Muncie, Indiana), de British Nats en onze eigen NK op De Peel, die alle in een open vlakte zonder gevaarlijke turbulentie plaatsvonden en vinden.
Als de goede wil er is, kan het dus wel....
Van horen zeggen heb ik, dat de EK's bij Belgrado ook op probleemloze terreinen plaatsvonden. OK, dat er geen asfaltbanen voor F2A en F2C waren, omdat men de aannemer niet meer kon betalen, even buiten beschouwing gelaten. Maar voor de klasse die normaal zo vaak de beschreven terreinproblemen kent, F2B, was het in orde.
Hier de website (zoals gewoonlijk bij de meeste grote toernooien, chaotisch en weinig informatief, maar dat kan nog veranderen als de wedstrijd eenmaal loopt)
Ik wens het Nederlandse team veel succes, stalen zenuwen en het broodnodige geluk, op de plek waar ook WK 1980 en EK 1991 plaatsvonden.
PS.
Het is toch wel een kleine schande, dat WK's en EK's op zulke slechte, totaal ongeschikte, lokaties gevlogen worden -en werden- en dat de FAI/CIAM geen effectieve regelgeving kent, die dit soort terreinen ongeschikt verklaart voor officiele wedstrijden. En eigenlijk ook voor World Cup events (omdat daar deels de kwalificatie voor het nationale team moet worden vergaard).
Wat men daar lokaal uitspookt moet men natuurlijk zelf weten, maar om daar landenteams heen te lokken die daar vervolgens hun beste spullen mogen riskeren, zou op voorhand uitgesloten moeten worden.
Pecs (WK 1986), Landres (WK 2000, 2008 ), Sebnitz (WK2002), Gyula (EK2005) liggen nog vers in het geheugen.
Was het wedstrijdterrein nog redelijk goed, de abominabele trainingslocatie op het WK 2006 (Valladolid) kostte Henk de Jong zijn model, vlak voor de 3e finaleronde, einde verhaal dus. Hij had nota bene de eerste gewonnen (!)
Hoe het wel moet? Kijk naar het WK 1978 (Woodvale, Liverpool), het WK 2004 (Muncie, Indiana), de British Nats en onze eigen NK op De Peel, die alle in een open vlakte zonder gevaarlijke turbulentie plaatsvonden en vinden.
Als de goede wil er is, kan het dus wel....
Van horen zeggen heb ik, dat de EK's bij Belgrado ook op probleemloze terreinen plaatsvonden. OK, dat er geen asfaltbanen voor F2A en F2C waren, omdat men de aannemer niet meer kon betalen, even buiten beschouwing gelaten. Maar voor de klasse die normaal zo vaak de beschreven terreinproblemen kent, F2B, was het in orde.