Ek b 200mm niet in heemstede maar in rucphen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door juliuskolff, 27 mrt 2011.

  1. Ricardo Hofmeijer

    Ricardo Hofmeijer

    Lid geworden:
    16 aug 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Lisserbroek

    hahaha loop je nou te liegen peter?!
     
  2. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Hahaha, dacht meteen hieraan;):
    Peter > lieg jij nu niet een beetje > altijd blijven lachen Bassie...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. djiewie

    djiewie Guest

    Nou jongens de NT1 staat al klaar met een Groningen setup.
    Ook even een nieuwe kap gespoten met spoiler in kleur, maar zal nog even de oude kap er op laten;) Het wordt goed weer.:D
     
  4. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Wat heb je gedaan aan de setup JW, nog speciale instellingen..?
    Ga morgen zelf ook trachten een kap te airbrushen, dit maal met spoiler gespoten.
     
  5. djiewie

    djiewie Guest

    Roy, kom je niet trainen dan morgen.
    neem aan dat je kap zeer mooi gaat worden;)
     
  6. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Nou ik zou nog maar eens naar het weer kijken want volgens deze link gaat het Zondag zeker regenen.


    Weer: Weer per plaats - het weer voor Groningen, Nederland

    Wel benieuwd naar je kap.:p
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij mij met de 1:8 werkte het met hele slappe vereren. Ik was van Mugen wit (1.9mm) naar grijs (1.8mm) gegaan en ik had nog een pretpakketje met veren van waarschijnlijk Serpent en ik had rode veren voor achter (1.5mm) en hoppa, een hoop grip.

    Het asfalt is weer een stuk slechter dan vorig jaar.
     
  8. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Radio apparatuur inpakken, speciale banden. (dat heb ik ..)
    Maar wat doen jullie met de motor, speciaal filter ofzo..?
     
  9. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Nou de ins-box is al een redelijk water afstotend.
    Alleen kan je misschien een gat in het filter knippen omdat deze verzadigd kan raken met water.
    Ligt er aan hoeveel water er is.

    En alles (lagers/assen/enz) lekker in spuiten met WD-40.

    Maar banden is erg belangrijk.
     
  10. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    op je filter kan je een dop van spuitbusje schroeven als hoedje zeg maar.
    de kop van je motor kan je inpakken met alu folie en of een lexaan ring erom.

    auto zo slap mogelijk maken en de stabi los achter. verder auto vlak zetten in de setup.

    mvg Hans

    ps je electronika inspuiten met fluid 101 van contact chemi
     
  11. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    ??? Onzin. Onze bandenslijtage is juist gestabiliseerd, steentjes los (vorig jaar) komt niet meer voor.

    Joey heeft de afgelopen week +/- 400 rondjes gereden op de baan op één set 35/37 rondom. Er ligt dus al wat meer grip :lol:

    Over slecht gesproken, wel eens over de baan van Lostallo gelopen? ;)
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb het niet over de slijtage maar over de hobbels......
     
  13. djiewie

    djiewie Guest

    Nou ja hopelijk is het droog want ik rijd niet in de regen.:mad:
     
  14. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    wrom niet jw?

    en nu niet met de reden (alles gaat kapot) aankomen he! "_"
    nat rijden is ook weer een andere kant van rc rijden in wedstrijd verband.

    mvg Hans
     
  15. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Even een vraagje tussen door (Offtopic)
    Misschien dat onze electro rijder roy dit weet.

    Als Lipo te ver ontladen is wat dan?

    Ik denk dat dit gebeurd is, want nu zijn de accu`s (start box) na 5 minute laden al vol terwijl ze behoorlijk leeg moesten zijn.
     
  16. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    zal ik hem beantwoorden

    de lipo cellen mogen niet lager dan 2,5volt per cel zijn, als dat wel is herkend de lader hem niet meer, je zou de lipo even op nimh kunnen laden +- 2 min, wel erbij blijven staan.daarna nog eens proberen op te laden zoals gewoonlijk. ik denk dat de lader hem ziet als 1 cell ipv 2 cell, of als 2 cell ipv 3 cell.

    is de lipo niet bol?


    mvg Hans
     
  17. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Hans,
    De lipo staat niet bol, en de lader staat goed ingesteld (Lipo 2cell)
    Alleen heb ik het hele EK-B met deze accu`s gedaan die dienst dede in mijn start box. De start box heeft het wel goed gedaan steeds. Alleen nu slaat de lader steeds uit terwijl de accu`s niet vol zijn. Ik laad op 1C.
    Ik probeer het momenteel op 1/2C en nu slaat hij niet steeds uit. Maar ja, wat is het verschijnsel van een Lipo als deze te ver ontladen is??

    gr.
    Peter
     
  18. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Dan zijn ze stuk, gewoon weggooien en nieuwe kopen.
    Die dingen zijn zo goedkoop dat je ze beter nieuw kan kopen op Ebay.com
    Kan je ook geen brand krijgen.
     
  19. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    hij kan kapot zijn zoals roy zegt, maar hoeft niet.
    kan je gebalanceerd laden? zo ja kijk dan even wat hij meet per cell.

    mvg Hans
     
  20. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Ach ja als ze kapot zijn idd. jammer, maar ze zijn nu 4,19V p/stuk tijdens het laden, en deze lader vindt ze bijna vol want ik begon met 2,5Amp en nu nog 0,7Amp aan het laden.
     

Deel Deze Pagina