Ek b 200mm niet in heemstede maar in rucphen

Ruben hoe dien ik een voorstel in? Staat dat in het NOMAC boekje?

Volgens mij heb je deze procedure vorig jaar al mogen meemaken.....
Aan het eind van het jaar zijn er de sectievergaderingen, enkele weken daarvoor verschijnen de formulieren online hoe voorstellen in te dienen.

Tussentijdse aanpassingen kunnen alleen door het sectiebestuur ingediend worden en moeten door het hoofdbestuur goedgekeurd worden. Tussentijdse aanpassingen kunnen ook als een gentlemen agreement aangenomen worden maar de kans bestaat dat er dan toch mensen van gaan afwijken.

Jan Willem, je hebt zeker een punt en imho helemaal gelijk!
Wat we als NOMAC belangrijk vinden is dat iedereen plezier heeft op zo'n dag, dat de competitie zo gelijk mogelijk verreden wordt en iedereen gelijke kansen heeft.
We hebben ervoor gekozen om zo veel mogelijk het EFRA reglement te volgen. Als ik de stukken over de spoiler lees dan staan daar simpelweg een aantal grijze gebieden in en ook een aantal regels waarbij ik me afvraag hoe nuttig ze zijn. Bij de electro WK wordt bijvoorbeeld een transparante spoiler wel toegestaan (zie Event Gallery - onderste foto's) - als het daar niet uitmaakt, waarom voor ons dan wel?
Uiteraard heb je gelijk dat de regel heel simpel is en je hebt 100% gelijk dat de spoiler gespoten moet zijn. Als je protest indient tegen zo iets, dan beslist de wedstrijdleider, die dan niet veel anders kan doen dan je protest gelijk geven (en de andere rijder af moet keuren), omdat de regel zo duidelijk is.
De vraag is wat je met zo'n situatie bereikt, na het EK denk ik dat ik iedere auto wel ergens op kan afkeuren :-) Een onderdeel wat waarschijnlijk 0,0 uitmaakt voor de gelijkheid van de competitie op de baan.

Verder wil ik nog wel aangeven dat we dit seizoen wat moeite gestoken hebben om Hugo op elke wedstrijd als wedstrijdleider te hebben. Op die manier hopen we wat constantheid in de NK's te brengen en kan er ook (bijvoorbeeld bij zo'n niet gespoten spoiler) anders omgegaan worden met de situatie. Je kan op NK1 gewoon een waarschuwing krijgen, maar op NK2 afgekeurd worden. In het verleden konden we dat niet eenvoudig doen, omdat die waarschuwingen niet echt doorgegeven werden naar de volgende wedstrijden. Oftewel, je kreeg waarschijnlijk op de 2e NK weer een waarschuwing.

Het is geen kant en klaar antwoord, maar de discussie is zeker goed!
Ook zou ik graag willen weten wat jullie aan het EFRA (en natuurlijk NOMAC) reglement zouden willen aanpassen. Wij kunnen bij de EFRA voorstellen neerleggen en natuurlijk kunnen jullie als rijder dat natuurlijk bij de NOMAC zelf doen. Op die manier moeten we elk jaar proberen het reglement duidelijker proberen te krijgen.

Ok Ruben duidelijk. We gaan gewoon racen en niet zo streng zijn.

Roy, gewoon lekker racen zondag.;):D

Nu ga ik zeker van je winnen JW...;)

Ik denk dat Sidney gewoon lekker van jullie alletwee gaat winnen :-)

Zeker weten want jij bent sneller, zelfs met die GESPOTEN spoiler zonder zijkanten.;):D

eeehhhh of doet Ricardo mee

Zal ik dan maar de vierde hond zijn die er met het been vandoor gaat..? ;)
Ik heb Ricardo als tanker, dat heeft twee voordelen, hij kan niet meer winnen en ik kan een tiende seconde per ronde langzamer zijn vanwege de snelle pitstops. Dat wordt cruisen naar de overwinning.

Zal ik dan maar de vierde hond zijn die er met het been vandoor gaat..? ;)
Ik heb Ricardo als tanker, dat heeft twee voordelen, hij kan niet meer winnen en ik kan een tiende seconde per ronde langzamer zijn vanwege de snelle pitstops. Dat wordt cruisen naar de overwinning.

Alleen nog even extra vertellen dat die over de balk tankt!!! hahaha

0,1 is misschien wat overdreven, na enig testwerk is gebleken dat het gemiddeld 0,093 s. opleverd. Ook niet verkeerd.:cool:

Laatst bewerkt:
Back