Ekranoplan raketa 2

IMG20150929171921.jpg

Even een update met foto aangaande de bouw. De bovenkant heb ik dicht gemaakt en inmiddels geverft. Foto volgt nog. Nu nog de ramen van de cockpit erin en dan kan het stabilo erop.

Je schiet mooi op zo, het lijkt al heel wat. Ik ben benieuwd hoe dit gaat "vliegen".

Die jongens in die Orion hebben mazzel gehad dat hij over zijn staart weggleed, als hij echt over de kop was gegaan was dat waarschijnlijk einde bemanning geweest.

Dit is de moeilijkheid van ekranoplans, ook KM en een Orlyonok zijn ongeveer op de zelfde manier gecrashed. Ja, ik probeer het tempo erin te houden, anders kom hij nooit af... Ben nog even aan het nadenken of ik er eerst 1 motor achter opzet of direct 3. Verder moet ik nog kijken wat voor moter,prop,ESC ik ga gebruiken.

ik heb zo'n idee dat nu de aandrijving aan de beurt is.
Maar eerst nog een vraagje, als je je toestel nu op het water legt, blijft het dan gebalanceerd drijven?
vgr Marc

Ja, hij ligt als een plank op het water, ik zal nog wel een foto van de onderkant toevoegen. Hij heeft twee drijvers, en een afgeschuinde romp. Als hij stil in het water ligt is hij heel stabiel. Op snelheid weet ik nog niet ;)

IMG20151022163714_1.jpg

Het rudder zoals ik het nu wil maken, ik heb hem aan de onderkant laten uitsteken om misschien in het water ermee te kunnen sturen. of het effect heeft zullen we later zien. Anders kort ik hem in, (vind het een lelijk gezicht).

Van de week de eerste motor binnen gekregen. een 2200 KV motor met 30A ESC. Er volgen er nog 2. Ik wil boven op een 6x4 prop en voor twee 4.75 x 4.75, of 5x5 props. (ik heb niet meer ruimte, anders krijg ik een soort drijvende watermolen;) ). Verder moet ik nog uitvogelen of ik de motoren voor en achter apart kan regelen. Dit zou wel handig zijn om bij lage snelheid voor meer gas te kunnen geven. Verder weet ik nog niet wat beter is; motordraden verlengen en de ESC in de romp, of de accudraden verlengen en de ESC achter het motorschot zetten, dan heb ik ook nog de mogelijkheid om een gat in de firewall te boren voor de koeling van de ESC.
IMG20151118223618QeBL.jpg

Ik kwam afgelopen week nog een plaatje tegen van de Raketa 2, hierop is ook te zien dat ik de achterkant nog verder moet laten doorlopen, waar ik al een vermoeden van had. Ik wil dit stuk van Depron maken en niet van triplex i.v.m. gewicht.
reproduction-of-the-poster-featuring-the-raketa-2-wing-in-ground-craft-B9AJRRQuFRP.jpg

Mooi project hoor!
ESC draden zo kort mogelijk inderdaad, maar als je dan toch draden moet verlengen, kies dan voor de motordraden en niet voor de accudraden.

Dan komen alle drie de ESC's in de romp.Weet iemand misschien of de voorste 2 motoren apart te sturen zijn? Ik dacht een Y servokabel kabel en dan de rode draad doorknippen, zodat de Bec alleen gevoed wordt door de achterste motor.

In mijn verslag van de Smit Nederland staat een schema van zo'n setup met twee motoren

Laatst bewerkt door een moderator:
Back