Ekranoplan raketa 2

Meer mensen zijn met lichte vlieg/vaardingen bezig.
Hij gebruikt in deze video ook een "grondeffect-vlieger" (met te veel vermogen) om die hydroplane te redden.

Voor de mensen die wat details van mijn model willen weten.

Gewicht 1900 gram incl. 2200 3S batterij
110 cm lang
45 cm breed
30 cm hoog

Motoren: 3 x 2200 KV 2212 6 turns met achter 5045 prop en voor 7045 props en 3x 30 Amp regelaars.

Hieronder zet ik zometeen 2 filmpjes met vermogenstesten, kwam aan de 800 watt,had hem met tentharingen in de grond vastgeprikt ;)

Laatst bewerkt:
Lun Spasatel, nooit voltooid en ligt nu buiten weg te roesten. Ooit bedoeld als carrier destroyer uitgerust met Mosquito supersonische nuculaire kruisraketten. Later, na de val van de Soviet Unie is het plan bedacht om hem af te bouwen als redding hospitaal "boot" met een topspeed van 550 km/h. Voordeel van een grondeffect vaartuig is de hoge snelheid, ook heb je een stabiel groot evacuatieplatform op de "vleugels", nadeel is dat hoge zeeën een belemmering zijn. Lengte en hoogte zijn vergelijkbaar met een Boeing 747.

FB_IMG_1478033906291.jpg

Laatst bewerkt:
IMG_20161214_183130.jpg

Ik heb een hele poos niet meer aan de Raketa gewerkt, ben druk geweest met andere dingen. Ben nog wel bezig om hem beter bestuurbaar te maken. Ik heb roeren gemaakt voor de riggers, deze worden gestuurd door het grote roer. Ik heb hiervoor een normale servo geplaatst en die is sterk genoeg. Verder hopen we op wat sneeuw of ijs omhem daarop uit te proberen! Iedereen alvast fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling toegewenst, en gezondheid voor 2017! Groeten Cees de Bijl

Laatst bewerkt:
De bestuurbaarheid op ijs laat te wensen over, hij gaat alle kanten op, ik heb hem een paar keer hard in de kant gevaren wat resulteerde in een gebroken ski.

IMG_20170127_163028.jpg

Klopt, beetje kitten en het zit weer vast. Ik had nu 5 inch props gebruikt, voor op het ijs heb je dan power zat. Dit was met een 3S accu.

Vandaag was het mooi weer, en ik heb weer eens een filmpje gemaakt, was met 5inch schroeven nog uit de ijstijd ;) ik ga er toch weer 7 inch opzetten, dan gaat hij harder.

IMG_20170314_180905.jpg

Dit lijkt me wel een interessante modificatie, alleen ik moet nog een manier verzinnen om de vleugel te bevestigen, heeft er iemand een idee? Groeten Cees

Back