Elcon Cleon

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Corally, 12 jan 2008.

  1. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Voila wat nieuwe foto's van de auto.
    Hij is nu zoals jullie zien bijna klaar, moet nog enkele kleine dingen hebben.

    De eerste wedstrijd die ik er mee ga rijden is op 8 en 9 Maart in Den Helder (HMRC Spinning Wheels)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Kris
     
  2. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Heb vandaag mijn kap ontvangen, gespoten door Maarten van Solid Custom Paint.

    Het gaatje aan de voorkant van de kap moet nog wat groter vandaar dat hij wat te hoog nog op de auto staat....

    Foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Kris
     
  3. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    ik heb t al op msn tegen je gezegt, maar echt een prachtig kappie ;).
    de auto zelf ook, trouwens.
    nu nog wachten op de eerste bandesporen :D .
    veel plezier dr mee, wat ongetwijfeld gaat lukken ;).
    wat zijn de rijervaringen btw?

    Groeten,

    Ruben
     
  4. Benji

    Benji Guest

    Wat een bak zeg, hij is echt heel erg mooi.
    Jammer van de ongelooflijk hoge prijs ;)
    Ik weet het, het is een zeer hoogwaardige auto, maar toch... voor die prijs koop ik een mooie truggy met alle hop-ups die je je kunt bedenken, een jaar nitro en spares etc....
    Het is wat de gek ervoor over heeft he, en tja als je gesponsord word, waarom niet ;)
     
  5. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Wie heeft het hier over gesponsord worden?

    Het is een verschrikkelijk mooi karretje... er moet alleen een dikkere bumper voorop komen... :)
     
  6. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Mooie wagen Kris! :D
    Heb vorig weekend ook een Cleon in actie gezien, blijkbaar heel anders rijden dan met bijv. een HT2... Zag er niet slecht uit. Ben erg benieuwd wat ie komend seizoen gaat doen en wat er aan eventuele kinderziektes uit gaat komen.

    Hier een paar plaatjes die ik geschoten heb tijdens maidenrun van Marc's Cleon :D Misschien wel leuk voor je om ook een andere te zien, erg veel rijden er nog niet rond... waarschijnlijk kom je 'm komend seizoen nog wel tegen :cool:

    Veel plezier ermee!


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]





     
  7. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
     
  8. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
     
  9. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Rob,

    Ja klopt, elke zijkant heeft 2 ramen.
    De grote met de zilveren rand en nog een kleinere zonder rand.

    Is goed te zien op deze foto:

    [​IMG]
     
  10. rc-rob

    rc-rob

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Haaksbergen
    its a beauty :D
    hoe rijd dat inplaatsvan van de hormann?
     
  11. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Rob,

    Auto rijd moeilijker denk ik std als een Hormann.
    Maar ik vind het echt een leuke auto waar zeker erg hard mee te rijden valt.

    Dat ga ik dan ook proberen tijdens het NK dit jaar en de andere wedstrijden die ik rijd.


    kris
     
  12. EDMARDER

    EDMARDER Guest

    Afgelopen weekend met de Cleon de snertrace gereden, ging op zaterdag als n speer(droog) en op zondag moest er veel gebeuren omdat de regen met bakken uit de lucht kwam. Toen de wagen redelijk rond ging kreeg ik n prob met de mech voorremmen, daar bleef nylondraad tussen zitten van het kunstgras. Er komt binnenkort een hop-up voor de natte/gladde ondergrond.

    In GB deden ze betere zaken, iemand die nog nooit een finale behaald had in het kampioenschap zette de snelste tijd neer ,pakte de pole na de kwali's en kwam als eerste over de streep na 30 minuten.....dit met een Cleon zo uit doos (na montage).Zijn maatje pakte de 2e stek, ook met een nieuwe standaard Cleon.........de vice kampioen van 2007 werd 3e met 1.5 ronde achterstand !!
     
  13. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel

    Hier reactie van Sandstorm, voormalig Hormann rijder die sinds een tijdje ook aan de Cleon is :D

    Bron: Dit topic op Skydevils forum
     
  14. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Cleon heeft niet minder druk op de achterwielen...
    De auto heeft vooraan veel meer stuur, al is dat het probleem niet bij de uitbrekende achterkant op een gladde ondergrond.
    Dat ligt puur aan de toe-in, de Cleon heeft 3º armen en de Hormann 4.5º, dat scheelt een hoop.

    Dat de motor sneller op toeren is lijkt me ook een beetje vreemd, auto is wel wat lichter en accelereert daardoor misschien iets sneller maar veel zal het niet schelen.


    En vergeet niet dat wanneer het warmer word de 3º draagarmen ontiegelijk veel voordeel opleveren en je gewoon veel harder met deze auto kunt rijden daardoor...
     
  15. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Misschien niet minder, maar in sommige gevallen misschien wel te weinig druk op de achterwielen???

    Kan me herinneren dat in de manege in Haarsteeg nog getest is door wielen op de spoilers en achterop de spoilersteunen vast te tyrappen als exta gewicht... helaas geen foto's van gemaakt...

    Als het inderdaad zoveel verschil uitmaakt in graden toe-in, zal Hormann in de nabije toekomst vast ook wel 3 graden armen gaan ontwikekkelen...
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2008
  16. EDMARDER

    EDMARDER Guest

    Corally (Kris) heeft gelijk, wieldruk is oke maar omdat de Cleon een enorme hoeveelheid stuur heeft kom je nu op een gladde ondergrond iets te kort achter. Verzwaren is daarbij niet de oplossing, dat was een nieuwschierigheid/probeersel wat we deden in Haarsteeg met de extra wielen achterop. Een van de uitgangspunten blijft dat een racewagen zo licht mogelijk moet zijn.


    Testen zijn in volle gang en beloven heel veel en als het loopt als verwacht dan zal er in korte tijd een hop-up te verkrijgen zijn waardoor ook op een gladde baan de Cleon super te rijden is.

    Gr, Ed
     
  17. EDMARDER

    EDMARDER Guest

    Vandaag zijn er met 2 Cleons getest in Haarsteeg met nieuwe delen(proto). Met vlag en wimpel geslaagd, de Cleon kon zelfs de strijd aan met de 4WD MCD op een spekgladde baan. De protodelen zullen dus ook in produktie genomen worden verwacht ik.

    Kortom.....een geslaagd dagje Cleonen vandaag!!

    Grtz, Ed
     
  18. rc-rob

    rc-rob

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Haaksbergen
    Die hop up is er nu..draagarmen voor een gladde baan
    ze zijn 6 graden Toespoor inplaats van 3

    [​IMG]

    €44,95 per stuk

    Greetz Rob
     

Deel Deze Pagina