Dus wij zijn bezig met een EF extra 123" op elektro te zetten.
De rede hiervan is, omdat wij op onze club maar tot 110cc mogen vliegen, en vermits ik voor de wedstrijden met een 3m wil vliegen, was de enige oplossing om hem op elektro te zetten...
materiaal:
1x Hacker A200-8
8x Hitec HS-7980TH (46kg!!!)
8x 2" alu servoarmpjes van secraft
1x PB Competition Serial Reciever System
2x Futaba R6108SB
2X Thunderpower 2s 3900mah
1x Jeti spin 300 (moet nog geleverd worden)
1x Hacker A200-8
1x mejzlik 29x12 3Blad
materiaal
Als je aan een grote vlieger begint, dan zet je hem eerst op zijn poten. Dus de wielen monteren...
monteren wielen
En als hij op zijn wielen staat dan tonen vliegers al direct groter
Vervolgens is mijn pa aan het hoogteroer begonnen. Vermits EF het hoogteroer zelf al hol-in-bol gemaakt had, moesten we er alleen nog maar roerhoorntjes op lijmen en de servo's inbouwen. Omdat de servo's iets groter zijn dan standaard moest het ook nog uitgefreest worden.
hoogteroer
plakken servoheveltjes
Daarna het staartwieltje en het richtingsroer monteren.
staartwiel
En natuurlijk ook nog eens zien hoe groot hij eigenlijk echt is
extra 123"
Vergelijking met de cockpit van mijn c-arf extra 330l 2.3m
Dan servo's inbouwen in de vleugel en de servo kabels maken voor in de vleugel.
vleugel
servokabels vleugel
En ook de servokabels voor de romp. In de romp is een koker voorzien voor de kabels en dan zelf nog een beetje verder gedaan met zo'n zwarte kous.
servokabels romp
Dan 's morgens verder doen...
Eerst servo's van het hoogteroer definitief vastzetten.
servo hoogteroer
en ook van de rollen...
servo vleugel
richtingsroer verder monteren en ook de servo's ( ge ziet mijn pa bijna niet meer achter het richtingsroer )
uitslag hoogteroer:twisted: Da moet genoeg zijn
En nu is het wachten op de regelaar en de lipo's...
Grz
Timen
De rede hiervan is, omdat wij op onze club maar tot 110cc mogen vliegen, en vermits ik voor de wedstrijden met een 3m wil vliegen, was de enige oplossing om hem op elektro te zetten...
materiaal:
1x Hacker A200-8
8x Hitec HS-7980TH (46kg!!!)
8x 2" alu servoarmpjes van secraft
1x PB Competition Serial Reciever System
2x Futaba R6108SB
2X Thunderpower 2s 3900mah
1x Jeti spin 300 (moet nog geleverd worden)
1x Hacker A200-8
1x mejzlik 29x12 3Blad
materiaal
Als je aan een grote vlieger begint, dan zet je hem eerst op zijn poten. Dus de wielen monteren...
monteren wielen
En als hij op zijn wielen staat dan tonen vliegers al direct groter
Vervolgens is mijn pa aan het hoogteroer begonnen. Vermits EF het hoogteroer zelf al hol-in-bol gemaakt had, moesten we er alleen nog maar roerhoorntjes op lijmen en de servo's inbouwen. Omdat de servo's iets groter zijn dan standaard moest het ook nog uitgefreest worden.
hoogteroer
plakken servoheveltjes
Daarna het staartwieltje en het richtingsroer monteren.
staartwiel
En natuurlijk ook nog eens zien hoe groot hij eigenlijk echt is

extra 123"
Vergelijking met de cockpit van mijn c-arf extra 330l 2.3m

Dan servo's inbouwen in de vleugel en de servo kabels maken voor in de vleugel.
vleugel
servokabels vleugel
En ook de servokabels voor de romp. In de romp is een koker voorzien voor de kabels en dan zelf nog een beetje verder gedaan met zo'n zwarte kous.
servokabels romp
Dan 's morgens verder doen...
Eerst servo's van het hoogteroer definitief vastzetten.
servo hoogteroer
en ook van de rollen...
servo vleugel
richtingsroer verder monteren en ook de servo's ( ge ziet mijn pa bijna niet meer achter het richtingsroer )
uitslag hoogteroer:twisted: Da moet genoeg zijn
En nu is het wachten op de regelaar en de lipo's...
Grz
Timen
Laatst bewerkt door een moderator: