Electric Formula one

Die NTM Prop Drive Series 35-42A 1250Kv had ik nog niet gezien. Lijkt me inderdaad een goede vervanger.
Robbert? Hoe, wat, waar, welke, deze ^?

Peet

Ik heb die NMT propdrive motor al in huis en op de testbank presteerd hij vergelijkbaar met de niet meer leverbare Turnigy, misschien is hij zelfs iets beter. Hij is zeker veel beter gebouwd. De motor is mooi in balans en de wikkelingen zijn met lak vastgezet. Officieel zijn er nog geen nieuwe motoren van Hobbyking goedgekeurd voor EF-1. Ik voel er wel wat voor om deze NMT in ieder geval in NL toe te laten. Hopelijk volgt er nog een SK3 motor met deze specs, die zijn wel wat duurder, maar zien er nog iets beter uit.

Als de motor qua specs (min of meer) gelijk is moeten we die gewoon toestaan.
Het belangrijkste is dat er een motor is.

Maar er zal wel een wijziging in het reglement moeten komen voor deze gebruikt mag worden.

Ik breng de motor in ieder geval mee naar de Peel, misschien daar een paar heats met de oude en met deze vliegen om ze te vergelijken? Heeft iemand die komt racen misschien goede apparatuur waarmee we deze motoren eens kunnen evalueren?

Het is wel erg stil van de kant van Robbert. Na ja, ik bestel er gewoon eentje voordat de euro nog verder keldert.

Peet

Hehe, denk je dat ik die motor op tijd heb dan? Ik zou best mee willen racen met EF1, klein probleem is alleen dat deze klasse tezamen met Q500 wordt gevlogen :( en ja dan moet ik kiezen... en dan kies ik toch voor Q500 (sorry).
Peet

Jammer, maar je hebt gelijk, die motor is nooit op tijd binnen. Als er 3 deelnemers zijn zou de klasse apart gevlogen kunnen worden en hoef je niet te kiezen. Hopelijk komt Robbert ook EF -1 vliegen.

Hmm, ik betwijfel of je met 3 deelnemers de klasse apart kunt vliegen. Kijk naar E-Quickie die word ook nog steeds niet apart gevlogen, je hebt nl ook mensen nodig voor tijdwaarneming, jureren van pylon cuts e.d.
Kortom zal nog wel even duren denk ik.

E-Flite heeft een nieuw model EF-1 ARF, de Shoestring:
EFL4205-GAL09.jpg

Zie: Shoestring 15e ARF (EFL4205): E-flite - Advancing Electric Flight

Koopt allen en kom racen !

Hmm, ik betwijfel of je met 3 deelnemers de klasse apart kunt vliegen. Kijk naar E-Quickie die word ook nog steeds niet apart gevlogen, je hebt nl ook mensen nodig voor tijdwaarneming, jureren van pylon cuts e.d.
Kortom zal nog wel even duren denk ik.

Ik heb dit tijdens de wedstrijd nog even besproken, en als we met 3 man zijn is het wel mogelijk om ook met 3 in één heat te vliegen, verder gewoon in de quicky groep. Is toch een stuk leuker! 8)

en had een eflite pogo in de verkoop staan
en dat vliegt zo maar weg en nog hard ook.
en lelijk is hij zeker niet

gr Albert

Laatst bewerkt:
$149 is niet eens een gekke verkoopprijs, ben benieuwd waarvoor hij in NL aangeboden gaat worden. Ik begrijp dat dit je volgende racekist word Emanuel?

Nee hoor, ik ga weer lekker echt bouwen aan een mooie RBC Kit, veel leuker dan ARF. Misschien dat ik er een mag reviewen voor MBa, je weet maar nooit. Eflite maakt wel goed spul de laatste tijd.

Ik moet zeggen dat het Pogo ARF'je, door sommigen als minder fraai bestempeld blijkbaar (puur kift :P), een heel goed verzorgd kitje is, zal met de Shoestring niet anders zijn denk ik...

Back