Electrificeren van Diablotin : welke setup ?

Hoi allemaal,

aangezien mijn Diablotin toch niet verkocht geraak, wil ik hem eventueel gaan ombouwen naar electro.

Het is een standaard Diablotin (Modelbouw foto's - Diablotin). gewicht even niet bekend. Er staat nu een Magnum 15cc motor op met 3D prop en die heeft zoveel power dat je eigenlijk nooit meer dan 1/4de gas vliegt.

Als ik hem zou vervangen, mag het een motor en regelaar van UH zijn maar ik zou er toch mee willen kunnen hoveren.

Iemand enige suggestie ?

groetjes,

Davy

Hey Ron,

wat is die zoekfunctie toch handig he !! :-)
Bedankt voor de moeite...

Ik zie wel dat hij een vervanger voor .60 heeft gestoken. ik zou eerder denken aan een vervanger voor .90.

Groetjes,

Davy

motor:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 50-65A 400kv Outrunner (Eq: 4030 AXi)
TR5065-400.jpg

regeling:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC
Tz85A.jpg

lipo :

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 5000mah 6S 45~90C Lipo Pack
N5000-6S-45.jpg

prop :
16 x 8

gr ;)

Plotje en Vosje,

bedankt voor deze aanrader. Ik ga het verder uitzoeken. Jammer dat ze deze motoren niet in DE beschikbaar hebben bij UH.

Groetjes,

Davy

.... wat is die zoekfunctie toch handig he !! ...
Hou even in je achterhoofd dat die discussie al drie jaar oud is. (Batterij)techniek heeft sindsdien de nodige vorderingen gemaakt zoals je weet.

... Ik zie wel dat hij een vervanger voor .60 heeft gestoken. ik zou eerder denken aan een vervanger voor .90. ...
Boerenlullenbenadering: zet er een motor in met zelfde produkt van Kv en werkspanning, en 50% meer massa.

Jammer dat ze deze motoren niet in DE beschikbaar hebben bij UH.

Zo iets heb je toch op voor raad liggen ?

En de OS.90 werd er alleen op gezet omdat de maten en gewicht bijna gelijk waren aan de OS .61

Je hebt aan een lichte Diablotin meer als aan een zware.

Mvg Johan

Zo iets heb je toch op voor raad liggen ?
En de OS.90 werd er alleen op gezet omdat de maten en gewicht bijna gelijk waren aan de OS .61
Je hebt aan een lichte Diablotin meer als aan een zware.

Hey Plotje,

ik heb VEEEEEEL op voorraad liggen, maar zo'n motor en regelaar toch net niet... ;-)

De 15cc werd er in die tijd door de winkel opgezet omdat het toestel eigenlijk in een soort "sponsoring contract" zat. En zij deden toen dat merk van motors, snap je...

Ik ga nog even nadenken welke ik ga nemen. UH gaat blij zijn, al 6 bestellingen onderweg en nu nog eentje plaatsen. Damn, die mannen worden rijk van mij... Pffff. :-) :-)

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

heb vanavond even de Diablotin gewogen.

Hij weegt in totaal (ongetankt) 3,3 kg. Is veel lichter dan ik me kon voorstellen.
De motor weegt 690 gram. Dus zonder motor en tank, schat ik een totaal van 2,2 kg. Dat moet idd met deze motor wel te doen zijn...

Straks bestellen... :-)

Groetjes,

Davy

Damn, de nano-tech 5000 mAh niet meer in stock.
Dan maar voor de Turnigy 5000mAh 6S 35C Lipo Pack gaan.
Qua prop 16x8 vind ik enkel deze

Groetjes,

Davy

Patrick,

nee, nog niks binnen.

Status is wel :

Wed 29.12.2010 09:59 Arrival at border point of destination country

Dus met een beetje geluk met de douane MISSCHIEN overmorgen binnen. Als de sneeuw weg is tenminste, want de postbode durft hier maar om de 2 a 3 dagen nog te kome,n op de wijk...

Groetjes,

Davy

Patrick,

nee, nog niks binnen.

Status is wel :

Wed 29.12.2010 09:59 Arrival at border point of destination country

Dus met een beetje geluk met de douane MISSCHIEN overmorgen binnen. Als de sneeuw weg is tenminste, want de postbode durft hier maar om de 2 a 3 dagen nog te kome,n op de wijk...

Groetjes,

Davy

En davy,
al wat binnen gekregen.
ben wel benieuwd welke setup je gekozen hebt.

gr .... :D

Patrick en alle andere geinteresseerden,

eergisteren werd het pakje bij ons aangeboden maar we waren niet thuis. Dus gisteren naar de Post, bleek pakje kwijt te zijn (!!!!). Twee uur later kregen we telefoon met melding dat pakje terecht was. Dus gisteren nog snel voor het sluitingsuur naar de Post gereden.

Heb eigenlijk gewoon alles gecheckt, maar nog niet uit de doos gehaald.

Sowieso heb ik de door jou aangeraden setup genomen Patrick. Enkel de batterijen werden geen Nano want deze waren niet in stock.

Op dit moment ben ik vooral enkele toestellen een winteronderhoud aan het geven en nog een nieuw toestel aan het bouwen. Op het moment dat er plaats op de bouwtafel is, begin ik aan de Diablotin.

Zal sowieso wel wat werk aan zijn, want methanol motor moet eraf, tank eruit, alle OUDE Multiplex stekkertjes vervangen door de unistekkers omdat ik deze natuurlijk ook op 2,4 Ghz wil hebben.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Davy

3.3 kg voor een diablotin super (die zie ik toch op die foto's) wow, mijne had een gewicht van 1.9-2kg met een OS .50 (of was het nu een .46) en MEER dan voldoende power! Met een .90 breek je dat ding zo in 2 schat ik zo :-) zeker met dat gewicht

Laatst bewerkt:
Hoi JVDO,

welk type het juist was, weet ik niet meer.
Maar er zat wel een Magnum 15CC motor op. Zal die vanavond eens wegen ! :-)

P.S Ik kon het niet laten : vanmiddag tijdens de pauze al begonnen om de motor te demonteren, de tank te verwijderen en de gas servo er ook uit te halen alsook de oude ontvanger.

Groetjes,

Davy

Back