Electrificeren van Diablotin : welke setup ?

Patrick,

ik zag idd dat alles normaal gezien al goed staat. Ok, betekent morgen verder afwerken. Nu geen tijd meer...

De programmeerkaart lijkt me enkel voor deze motor ?

Groetjes,

Davy

Met dat kaartje (die speciaal voor de 85A) kreeg ik het ook niet voor mekaar. Volgorde op de kaart was anders dan de Beep cylcus dus uit eindelijk maar met de stick ingesteld.

Let wel op dat de regelaar vrij heet wordt in het programmeer menu dus als je lang bezig bent houd dan even pauze voor je BEC uit fikt. Schijnt bij een andere type regelaar namelijk wel te gebeuren.

Hoi allemaal,

goed nieuws, het toestel is nu volledig klaar om te gaan vliegen. Alhoewel, nog één belangrijk iets : het checken van het zwaartepunt. Maar hoe dan ook, ik had bij de vroeger setup al het gevoel dat dat iets naar voren mocht, dus dat zal wel geen probleem worden.

Zoals reeds gezegd, de batterij vast gemaakt met van die dikke dubbelzijdige plakmousse en met 2 haakjes nog 2 elastieken goed vastgetrokken.

Diablotin_52.jpg

Het "tankklepje" aangepast met een cockpitsluiting en 4 magneetjes.

Diablotin_53.jpg

En dan nog het motorkapje er op gezet.

Diablotin_54.jpg

Diablotin_55.jpg

Groetjes,

Davy

Patrick,

2 weekenden geleden stond hij klaar op het veld en toen begon het water te gieten, dus het is er niet van gekomen. Vorig weekend waren we met verlof hoog in Nederland, dus toen ook niet. Als het weer het toelaat komend weekend, dan gaan we ervoor...

Groetjes,

Davy

Patrick en anderen,

ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.

Gisteren voormiddag vol goede moed naar het veld met de Diablotin. Na de batterij gemonteerd te hebben toch nog even het zwaartepunt getest en daarna vliegen.

Ook al is het een andere zender, andere motor enzovoort, toch ging het toestel gewoon zoals vroeger. Ik moest zelfs NIKS trimmen.

De motor heeft zeker power genoeg, zelfs om te hoveren. Ik merk alleen dat ik pas vanaf 3/4 de gas in de stick echt de power begin te voelen, dus hij lijkt me wat langzaam. Maar geen enkel probleem voor mij.

Bij de 3de vlucht ging het echter mis. Bij het optrekken hoorde ik opeens een tsjak en gedaan was het met de motor. Gelukkig zweeft dit toestel zo enorm goed dat een perfect landing gewoon mogelijk was.

Maar de motor die hing er jammer genoeg maar slechtjes bij. Heel de voorkant hing los en het leek wel alsof de as gebroken was.

Vandaag heb ik het toestel uitgekleed en de motorkap er af gehaald. Bleek nu dat de as niet over is, maar er aan de achterkant uit is gekomen. Enige oorzaak die ik kan vinden is dat de schroef naar de as niet goed heeft gestoken. Ik heb nu alles terug vastgezet en het LIJKT terug in orde te zijn, gelukkig. Volgende week dus opnieuw proberen...

motor1.jpg

motor2.jpg

Groetjes,

Davy

Dat is dan goed en slecht nieuws.
Inderdaad zitten de imbusjes niet altijd goed vast , altijd even nadraien.
Wel mooi dat hij goed vliegt.

gegroet :cool:

PS. hopelijk heb je ook foto''s van het vliegen.

Patrick,

hopelijk zit de imbus nu weer goed. We zullen wel zien.
Geen foto's, maar ja, ik heb erg genoeg van vroeger... :-)

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

gisteren, na het akkefietje van vorige keer, nog 4x gevlogen met de Diablotin.
Ging weer geweldig... Alles terug in orde.

Er zouden naar het schijnt foto's gemaakt zijn, die krijg ik gauw.
Ook heb ik een filmpje gemaakt met de Gopro op mijn hoofd. Maar bleek een vette plek op de lens te zitten, dus is wat wazig... Als jullie echt willen, probeer ik het op Youtube te plaatsen.

groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

hier het filmpje van de Diablotin.
Tot mijn spijt natuurlijk zonder zoom (aangezien de GoPro aan mijn hoofd hing) en blijkbaar met een zeer vettige lens... Damn...

Groetjes,

Davy

Laatst bewerkt door een moderator:
Back