FF een oudje uit het stof halen, letterlijk en figuurlijk: Ik heb mijn SIG half af van de zolder gehaald en hij is nu bijna helemaal af. Ik maak geen bouwverslag, het is een erg eenvoudige kist om te bouwen als je je aan de handleiding houdt ,maar wel wat over de electroconversie. Ik heb een 4250-650 Turnigy SK motor, en een 60A Turnigy Plush regelaar. Propkeuze weet ik nog niet, advies is welkom. De inbouw is redelijk eenvoudig:
De regelaar komt onder het tankcompartiment:
Gaten voor het montagekruis van de motor boren (iets hoger dan op deze foto, uiteindelijk):
Slagmoeren erin, en dan blijkt dat die slagmoeren in de weg zitten voor het plankje waar de tank, en voor ons dus de accu, op komt. Hier moet je dus 2 hapjes uit zagen:
Ik heb een sleuf voor de snoeren en nog wat koelgaten in het motorschot geboord. En dan past alles in elkaar. Ik verlijm de boel met de regelaar op zijn plek; hij kan er wel in en uit als alles in elkaar zit, maar dit is makkelijker:
De motor komt op lange schroeven met een afstandbus tussen de motor en het motorschot, foto volgt als ik daar klaar mee ben.
Verder dus graag propadvies, ik ga hem op 4S3000 vliegen.
Groeten,
Hugo