Electro Sleepvliegdag bij Aeroclub Kennemerland 21 November

Slepers gevraagd!!!

Die dag heb ik 's morgens cursus, tot 12:30 uur, daarna nog meer dan een uur rijden. Als ik gelijk doorkom ben ik er pas rond 14:00 uur. Dat gaat denk ik niets worden, of het moet geweldigmooi weer, zodat ik de verleiding niet kan weerstaan.
Ik heb in de MPX Mentor de sleephaak al ingebouwd, het is wel mijn bedoeling er mee te gaan slepen.

Teus,

Zou leuk zijn als je alsnog kunt komen!

1 nieuwe aanmelding, staat op de lijst in de beginpost.

Nog een belletje gepleegd en verwacht 1 a 2 1.5mtr slepers te hebben op de dag, meer nieuws volgt.

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zal er ook bij zijn met mijn thermiek excel (F3J).
Nog even een sleephaakje inbouwen en dan ben ik er klaar voor.

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

Groet,
Ruud.

gisteravond, in overleg met Gerben, besloten dat ik de IBIS 46 van m'n dochter ga voorzien van een sleephaak. Zit een setup op die ca 900W levert. Motten alleen ff kijken op welk kanaal de IBIS gaat vliegen daar zowel de IBIS als de zwever op K77 vliegt maar dat gaat denk ik wel goed komen.

Groet,

Jeroen

Leuk zo'n sleeptreffen, ik ga ook proberen er bij te zijn.
Wat ga ik meenemen? Nog niet zeker, maar ik denk aan deze kistjes:

1) MiMi zwevertje (1m), 180gr
2) Vintage zwever (3m), 2kg?
3) Krick Grunau Baby, (3,4m), 3kg?

Ik vlieg op 2,4mhz, ben nog niet eerder gesleept, dus weet nog niet of de Grunau Baby op sleep gaat.

Groeten,

Johan

Johan, de mimi (en de vintage kist??) heeft geen rolroeren. Is zonder rolroeren ook goed te slepen? Mij lijken rolroeren tijdens het slepen wel erg prettig.
Komt die grote fox niet mee? ;)

De vintage kist ben ik nu rolroeren aan het inbouwen. De Fox is nog niet klaar. De Mimi heeft inderdaad geen rolroeren, was ik idd even vergeten dat dat wel handig zou zijn.

Groeten,

Johan

Johan,

Heb je toegevoegd op de lijst. Leuk dat je ook komt.
Een licht zwevertje zonder rolroeren komt vast omhoog, Bertus heeft daar meer ervaring in, daar kan hij vast wel wat voer vertellen.
De Grunau Baby zal ook geen probleem zijn. Met 3kg kunnen we gewoon in een rechte lijn omhoog, hoef je alleen de vleugels netjes vlak te houden. Vorige keer had Berrie een dergelijke kist mee en die ging probleemloos en veilig omhoog.

Groet,
Gerben

Jan,

Je staat erbij, top dat je komt!
Tegen die tijd zijn je accu's vast wel binnen.

Groet,
Gerben

even een tussendoortje :)

full

Moet nog aangepast worden ...

Laatst bewerkt door een moderator:
accu's

ff wat off topic:

Jan heb je die accus misschien per EMS laten versturen ?
Ik heb nog nooit problemen gehad met zendeingen uit HK (15 stuks) behalve een zending die ik met spoed nodig had en dus met EMS heb laten versturen.
Resultaat: na drie weken vertraging kreeg ik een vragenlijst van de Douane, (inhoud en waarde). Daarna mocht ik 34 euro betalen en had ik het binnen een week in huis.

hoi,

Ik ga ook nog een speephaakje in mijn robbe Puma maken.
Dit is een kistje van ongeveer 1,5 meter en weegt iets meer dan 2 kilo en heeft +-900Watt.
Het is een vrij snel kistje en denk dat ik wat kleinere snelle zwevers hier wel mee kan slepen.

Ben erg benieuwd hoe dit zal gaan aangezien ik nog nooit gesleept heb zien worden met zo een kleine motor kist.

Groeten en tot over 2 weken

Back