Je zou het op jaarbasis gewoon even voor jezelf uit moeten rekenen om te bepalen of het wel zo duur is in vergelijk met brandstof vliegen.
Vergeet buiten de brandstofkosten (het goede spul met voldoende Nitro) dan niet de slijtage van bijv. lagers, koppeling, motor, etc.etc. mee te nemen in je berekening.
Ik denk dat het behoorlijk dicht in de buurt komt als je regelmatig vliegt.
Ik vlieg in de maanden met lange dagen dagelijks en het jaar rond alle weekeinden, zolang het weer het mij toestaat.
Als je twee lipo's op een .50 (600) heli hebt en bijv. een 450 of 500 ernaast bezit met dus ook goedkopere lipo's, je laadapparatuur bij je hebt, dan kom je echt wel aan je trekken in het weekeind.
Het enige grote verschil vind ik het risico dat je loopt bij een flinke crash, dus je Lipo goed beschermen en weinig crashen

...
Of het pragmatisch gezien gelijkwaardig is in jouw situatie weet ik niet...
Bij mij, met alle plussen en minnen wel in ieder geval.
En het wordt alleen maar goedkoper en niet duurder, iets wat je van brandstof helaas niet kan zeggen.
Eric