kijk, daar is die rare Alex weer, die koopt een trainer voor 30 euro en plempt er voor 150 euro aan electronica op! 
[foto's volgen]
ik ben beginnen met mijn rood witte trainer, zonder nitromotor..
de neus was niet netjes recht (en ik heb het niet over de zijstelling van de motor)
de lat die de rechter bovenkant van de 'motorkap'vormt (gezien vanuit de piloot) zat te ver naar buiten. ook was deze voorzien van een aantal afgevijlde stukken om de uitlaat en de sproeier en dergelijke van de motor passend te kijgen.. dus maak ik van een vuren latje een nieuwe neus
[foto volgt]
de neus maak ik verder af als de motor aankomt, dan kan dat in een keer goed, incl monteren motor
de motor die ik heb besteld is deze: HXT 35-42C 1000kv 132 gram.
accu: HXT D9 4100 mAh 4 cellen
deze moeten meer dan genoeg zijn om de .25/.30 die er op zat te vervangen.
een andere aanpassing die ik heb gemaakt (ook vanuit zwaartepunt opzicht) is het verplaatsen van de servo's. de originele multiplex servo's die erin zitten, zijn zwaar, lomp, en ik vertrouw ze niet helemaal qua betrouwbaarheid dus.. daarbij is de accu + motor net wel/net niet genoeg om het vliegtuig op zwaartepunt te brengen, als je dus niet 2 servo's van 60 gram achterin hebt liggen. dus komen er 2 moderne standaardservo's in, die op-iets voor het zwaartepunt worden geplaatst (onder de plek waar een pilotenstoel zou moeten komen, ongeveer waar de gasservo eerst zat)
http://members.lycos.nl/alexanderburgers/mbf/swensonwesterly/006.jpg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (groot plaatje, lukt ff niet om te verkleinen...)
ik heb ondertusen 2 latjes ingelijmd om de servo's op vast te schroeven. echter zijn dan natuurlijk ook de originele bowdenkabels voor de roeren te kort. oplossing? nieuwe kopen
echter bleek dat dit een dunner type is. ik hoop dat het stevig genoeg is.. (anders kunnen we altijd nog overstappen op staalkabel (ala fiets remkabel, dat soort)
een ander probleem waar ik tegenaan liep, is de aansturing van het neuswiel. de bowdenkabel naar de voorkant meot ingekort worden, en ook eht geleidebuisje moet korter, echter dat zit vast gelijmd in de spanten, dsu dat word vrij lastig om los te krijgen (moet nog gebeuren)
[foto volgt]
dan als laatste nog wat finishing touches.. er zijn wat plekken die een nieuw likje verf kunnen gebruiken, en ik zit er over te denken om de romp de verf eraf te strippen, en te bespannen, hopelijk lichter dan verf.. (en dan kunnen er evt nog wat gaten geboord worden in de beplanking om gewicht uti te sparen?)
ik hoop dat ik met het totaalgewicht (ruim) onder de 2 kg kan bliijven, en zonder lood te hoeven gebruiken. wellicht da tik ngo een apart ontvanger pack ga gebruiken (nog wat gewicht voorin
), ik weet niet hoe fijn die bec het vind om op 4 cellen 2 standaard servo's aan te moeten sturen (en wellicht later ook nog wat accecoires) en dan meot ik als alles binnen is natuurlijk een leuke propellor uitzoeken.. ik ga denk ik voor iets dat in de 300-350 watt w.o.t. trekt, en dan gewoon vliegen met veel throttle management, want 300 watt heb ik volgens mij echt niet nodig om boven te blijven.
en dan naar de vliegclub

[foto's volgen]
ik ben beginnen met mijn rood witte trainer, zonder nitromotor..
de neus was niet netjes recht (en ik heb het niet over de zijstelling van de motor)
de lat die de rechter bovenkant van de 'motorkap'vormt (gezien vanuit de piloot) zat te ver naar buiten. ook was deze voorzien van een aantal afgevijlde stukken om de uitlaat en de sproeier en dergelijke van de motor passend te kijgen.. dus maak ik van een vuren latje een nieuwe neus

[foto volgt]
de neus maak ik verder af als de motor aankomt, dan kan dat in een keer goed, incl monteren motor

de motor die ik heb besteld is deze: HXT 35-42C 1000kv 132 gram.
accu: HXT D9 4100 mAh 4 cellen
deze moeten meer dan genoeg zijn om de .25/.30 die er op zat te vervangen.
een andere aanpassing die ik heb gemaakt (ook vanuit zwaartepunt opzicht) is het verplaatsen van de servo's. de originele multiplex servo's die erin zitten, zijn zwaar, lomp, en ik vertrouw ze niet helemaal qua betrouwbaarheid dus.. daarbij is de accu + motor net wel/net niet genoeg om het vliegtuig op zwaartepunt te brengen, als je dus niet 2 servo's van 60 gram achterin hebt liggen. dus komen er 2 moderne standaardservo's in, die op-iets voor het zwaartepunt worden geplaatst (onder de plek waar een pilotenstoel zou moeten komen, ongeveer waar de gasservo eerst zat)
http://members.lycos.nl/alexanderburgers/mbf/swensonwesterly/006.jpg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (groot plaatje, lukt ff niet om te verkleinen...)
ik heb ondertusen 2 latjes ingelijmd om de servo's op vast te schroeven. echter zijn dan natuurlijk ook de originele bowdenkabels voor de roeren te kort. oplossing? nieuwe kopen

een ander probleem waar ik tegenaan liep, is de aansturing van het neuswiel. de bowdenkabel naar de voorkant meot ingekort worden, en ook eht geleidebuisje moet korter, echter dat zit vast gelijmd in de spanten, dsu dat word vrij lastig om los te krijgen (moet nog gebeuren)
[foto volgt]
dan als laatste nog wat finishing touches.. er zijn wat plekken die een nieuw likje verf kunnen gebruiken, en ik zit er over te denken om de romp de verf eraf te strippen, en te bespannen, hopelijk lichter dan verf.. (en dan kunnen er evt nog wat gaten geboord worden in de beplanking om gewicht uti te sparen?)
ik hoop dat ik met het totaalgewicht (ruim) onder de 2 kg kan bliijven, en zonder lood te hoeven gebruiken. wellicht da tik ngo een apart ontvanger pack ga gebruiken (nog wat gewicht voorin

en dan naar de vliegclub
