Electrosleep meeting zaterdag 12 september 2015 in Enkhuizen!

Het was zeker een geslaagde dag. Het was voor mij het eerste treffen wat ik bijgewoo
nd heb buiten mijn eigen club, maar zeker niet de laatste.
Iedereen hartelijk dank voor de gezelligheid en de organisatie.

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb getwijfeld of ik zou gaan, maar wat ben ik blij dat ik geweest ben. Ik heb heerlijk staan slepen, ben heerlijk gesleept en heb ervan genoten.

Op een sleepmeeting zie je natuurlijk mooie slepers.
ESG-Enkhuizen-17.JPG

ESG-Enkhuizen-11.JPG

ESG-Enkhuizen-34.JPG

En natuurlijk mooie zwevers.
ESG-Enkhuizen-05.JPG

ESG-Enkhuizen-24.JPG

En nog mooier: de combinatie van sleper en zwever!
ESG-Enkhuizen-01.JPG

ESG-Enkhuizen-02.JPG

ESG-Enkhuizen-03.JPG

ESG-Enkhuizen-04.JPG

ESG-Enkhuizen-14.JPG

ESG-Enkhuizen-22.JPG

ESG-Enkhuizen-25.JPG

ESG-Enkhuizen-26.JPG

ESG-Enkhuizen-13.JPG

En dan krijg ik te horen van meneer Rowaan dat ik te steil sleep.....
ESG-Enkhuizen-21.JPG

Hoe weet je dat je op een elektro sleepmeeting staat? Dikke snoeren en dikke motoren!
ESG-Enkhuizen-15.JPG

ESG-Enkhuizen-23.JPG

ESG-Enkhuizen-16.JPG

ESG-Enkhuizen-09.JPG

Beetje multitasken tijdens het wisselen van de accu.
ESG-Enkhuizen-19.JPG

De mensen tijdens de meeting.
ESG-Enkhuizen-10.JPG

ESG-Enkhuizen-18.JPG

ESG-Enkhuizen-20.JPG

ESG-Enkhuizen-27.JPG

ESG-Enkhuizen-33.JPG

ESG-Enkhuizen-12.JPG

ESG-Enkhuizen-06.JPG

Ik heb weer fijn kunnen vliegen met mijn Ka-7. Met Bertus mijn eerste laagsleep beleefd. Ging super! Ook prachtig om op schaalsnelheid omhoog te gaan. Niet te snel, zodat je er mooi van kunt genieten.
ESG-Enkhuizen-07.JPG

ESG-Enkhuizen-08.JPG

Starten met de startkar zag er soms 'interessant' uit.
ESG-Enkhuizen-28.JPG

ESG-Enkhuizen-29.JPG

ESG-Enkhuizen-30.JPG

ESG-Enkhuizen-31.JPG

En tenslotte nog 2 bergingen van buitenlandingen.
ESG-Enkhuizen-32.JPG

ESG-Enkhuizen-35.JPG

ESG-Enkhuizen-36.JPG

Zooooo dat zijn mooie plaatjes Raymond! Echt fantastisch. Geïnvesteerd in een nieuwe lens? Waanzinnig dat je met zo weinig licht zo ver in kunt zoomen en nog scherpe plaatjes krijgt.
Mijn filmpje is aan het renderen. Fotografisch minder mooi maar met de echte geluiden er bij. Dat maakt het af :-)

Mooi hoor Ray, staan een paar super plaatjes tussen.
En dat steile slepen...., kan mij zo iets herinneren dat ik redelijk aan het bungelen was achter een Mentor ;)

Hier een korte film impressie van deze geslaagde dag , het volume niet te hard ivm het windgeruis ( waaide pittig) .

Gr,
Arno

Zooooo dat zijn mooie plaatjes Raymond! Echt fantastisch. Geïnvesteerd in een nieuwe lens? Waanzinnig dat je met zo weinig licht zo ver in kunt zoomen en nog scherpe plaatjes krijgt.
Dank u!

Deze foto's zijn gemaakt met een Canon EF-S 18-85IS objectief op een Canon EOS-600D. Fantastische lens die mooie scherpe foto's maakt, ik heb hem al een tijdje en ben er zeer content mee. Het zoombereik is beperkt, maar doordat de foto's zo mooi scherp zijn kun je later nog makkelijk 'digitaal inzoomen' door de foto te croppen. De enorme resoluties van de huidige camera's zorgen dat je dan nog steeds meer dan genoeg pixels overhoudt. Een deel van de foto's zijn uitsnedes (of om extra 'in te zoomen', of om een mooiere compositie te krijgen), soms moet ook de horizon 2-3 graden recht getrokken worden. De rest komt door genoeg ervaring met de camera en oog hebben voor de leuke details.
Dat weinig licht viel wel mee hoor. De meeste foto's zijn met ISO400 gemaakt, en dan soms nog met F/11. Voor grote diafragma's moest ik soms zelfs terug naar ISO100.
Het is jammer dat goede objectieven zo duur zijn, maar het is echt de moeite om erin te investeren. Mijn oude Tamron 18-200mm gebruik ik weinig meer. Hij heeft wel veel meer tele-bereik (handig met vliegtuigen fotograferen), maar de foto's zijn minder scherp en gewoon minder aantrekkelijk.

Het was een fantastisch gebeuren! De weergoden waren ons gunstig gestemd.Iedereen hartelijk dank voor de mooie dag en tot de volgende keer maar weer!

Berrie, ik heb je een berichtje gestuurd over die vleugelprofielen
Ik hoop dat ik het goed gedaan heb, voorheen ging het in een PB'tje, nieuwe forum moet nog even wennen, maar ook dat gaat me lukken
laat even weten of het is aangekomen

Ik heb getwijfeld of ik zou gaan, maar wat ben ik blij dat ik geweest ben. Ik heb heerlijk staan slepen, ben heerlijk gesleept en heb ervan genoten.

Op een sleepmeeting zie je natuurlijk mooie slepers.
ESG-Enkhuizen-17.JPG

ESG-Enkhuizen-11.JPG

ESG-Enkhuizen-34.JPG

En natuurlijk mooie zwevers.
ESG-Enkhuizen-05.JPG

ESG-Enkhuizen-24.JPG

En nog mooier: de combinatie van sleper en zwever!
ESG-Enkhuizen-01.JPG

ESG-Enkhuizen-02.JPG

ESG-Enkhuizen-03.JPG

ESG-Enkhuizen-04.JPG

ESG-Enkhuizen-14.JPG

ESG-Enkhuizen-22.JPG

ESG-Enkhuizen-25.JPG

ESG-Enkhuizen-26.JPG

ESG-Enkhuizen-13.JPG

En dan krijg ik te horen van meneer Rowaan dat ik te steil sleep.....
ESG-Enkhuizen-21.JPG

Hoe weet je dat je op een elektro sleepmeeting staat? Dikke snoeren en dikke motoren!
ESG-Enkhuizen-15.JPG

ESG-Enkhuizen-23.JPG

ESG-Enkhuizen-16.JPG

ESG-Enkhuizen-09.JPG

Beetje multitasken tijdens het wisselen van de accu.
ESG-Enkhuizen-19.JPG

De mensen tijdens de meeting.
ESG-Enkhuizen-10.JPG

ESG-Enkhuizen-18.JPG

ESG-Enkhuizen-20.JPG

ESG-Enkhuizen-27.JPG

ESG-Enkhuizen-33.JPG

ESG-Enkhuizen-12.JPG

ESG-Enkhuizen-06.JPG

Ik heb weer fijn kunnen vliegen met mijn Ka-7. Met Bertus mijn eerste laagsleep beleefd. Ging super! Ook prachtig om op schaalsnelheid omhoog te gaan. Niet te snel, zodat je er mooi van kunt genieten.
ESG-Enkhuizen-07.JPG

ESG-Enkhuizen-08.JPG

Starten met de startkar zag er soms 'interessant' uit.
ESG-Enkhuizen-28.JPG

ESG-Enkhuizen-29.JPG

ESG-Enkhuizen-30.JPG

ESG-Enkhuizen-31.JPG

En tenslotte nog 2 bergingen van buitenlandingen.
ESG-Enkhuizen-32.JPG

ESG-Enkhuizen-35.JPG

ESG-Enkhuizen-36.JPG

Jammer dat men niet weet dat het zwenkwiel aan de voorkant moet zitten. Wij starten al jaren op deze karren met zwenkwiel van af de verharding en met vier wielen vanaf het gras.

Ik heb beide modellen nog leverbaar.

forum.jpg

Bijlagen

• forum 2.jpg
    forum 2.jpg
    370,9 KB · Weergaven: 132
Laatst bewerkt:
Dit is een Glasflugel Standaard Libelle van Muller modelbouw. Valenta heeft er ook een in zijn programma.

Max

• Like
Reactions: jve
Jammer dat men niet weet dat het zwenkwiel aan de voorkant moet zitten. Wij starten al jaren op deze karren met zwenkwiel van af de verharding en met vier wielen vanaf het gras.

Ik heb beide modellen nog leverbaar.

Bekijk bijlage 183611

Zelf maken , van een loopfietsje en een kleuterfietsje gekocht op een rommelmarkt,. Kost geen dr.... .
En werkt perfect .
En door de grote wielen rolt het ook vanaf gras erg ligt>
Zelfs een "schuimpje" zoals de Solius , ( voor de gein uitgeprobeerd ) ging perfect.

Maar prachtige foto,s van het evenement en niet te vergeten de filmpjes, geweldig om te zien !
166669-093bcf1a21b003ba19a96ec3e3a11093.jpg

Laatst bewerkt:
Is er nog iemand met een close-up van de start of landing van m'n BigLift toevallig?
Leuk voor mijn eigen album :)

Back