Electrovliegers regio Rotterdam

Zijn er electrovliegers uit deze regio ?

Ik heb afgelopen week me o.a.t Rob en Nosmo (in Rhoon) gevlogen.
Altans, ik moet meer afstellen (nu gebeurd) en Rob en Nosmo heeft hun Maiden gehad..
Dit is was erg leuk, en ik vroeg me af of er meerdere helevliegers zijn uit deze regio.
Wellicht leuk om een meeting te organiseren...(eenmalig of voor meerdere keeren)

Lijkt het je wat (of is er al wat bestaands), laat het even weten.

Groetjes,

John

Wij vliegen meestal op de Maasvlakte.
Sindskort met 2 TREX 600's, zoom'etjes, TRex 450, Viper 70, 2 extra 300's, verschillende zwevers :P
Waar?, ligt eraan hoe de wind staat :P

JA, de maiden van mijn x400 zit erop, was best eng, ik blijf ook nog wel door oefenen met mijn dragonfly 04.

Ik vind het altijd leuker om met een groepje te gaan vliegen, ook leerzaam. Leuk draadje Fuzzy, in de regio zullen er best wat mensen wonen. En de club is ook zeker een kijkje waard

De rede dat ik deze topic gestart ben is dat er naar mijn idee meerdere vliegers zijn, die niet altijd of niet in staat zijn (auto) om naar de maasvlakte oid te gaan.
Vandaar dat er misschien een plek is, die makkelijker of dichterbij is om samen te vliegen.

Groetjes,

John

Als ik vlieg, is het op de maasvlakte, omdat ik niet in clubverband vlieg.
Heb ook geen vliegbrevet oid.
In de wintermaanden probeer ik indoor te vliegen en dat gaat misschien in de omgeving van Ridderkerk gebeuren (is een ander topic over).

Wolfje666 zei:
Wij vliegen meestal op de Maasvlakte.
Sindskort met 2 TREX 600's, zoom'etjes, TRex 450, Viper 70, 2 extra 300's, verschillende zwevers :P
Waar?, ligt eraan hoe de wind staat :P

waarom zo ver rijden als het naast de deur een vliegclub heb,
nog gezelliger ook.

Herman zei:
waarom zo ver rijden als het naast de deur een vliegclub heb,
nog gezelliger ook.
Wij vliegen daar met z'n 3-en of 4-en.
Maar lekker vrijblijvend en geen echte verplichtingen zeg maar.
Maar misschien dat ik is kom kijken.
Tis idd naast de deur, kom zelf wekelijks in Heenvliet :D

Het is lekker als je ff wil vliegen (of met een paar)
dat je niet een eind hoeft te rijden...
Met Brandstofheli's kan ik snappen dat je een grotere / meer velilige plek zoekt...

kan je al vliegen ,
dan is het even je brevet halen en vliegen met die hap en heb je nergens last meer van.
op een club is het gezelliger en je kan schuilen in de keet en drinken in de keet enz.
en er zijn meerdere heli vliegers die je kan helpen met afstellen en vliegen enz.

Fuzzy zei:
Met Brandstofheli's kan ik snappen dat je een grotere / meer velilige plek zoekt...

ben ik niet mee eens over veiligere plek.
een elektro heli is net zo gevaarlijk als brandstof heli,s.
het maakt niet uit hoe groot de heli is.

johnnie je weet het he, ik ben absoluut van de party 8O , en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik regel wel koffie :D

Ps ben je het samen flapperen zat omdat ik steeds in de grond zit, of amdat ik het beter begrijp als jij :lol:

groeten rob.

Herman zei:
Fuzzy zei:

ben ik niet mee eens over veiligere plek.
een elektro heli is net zo gevaarlijk als brandstof heli,s.
het maakt niet uit hoe groot de heli is.

Ik kan begrijpen dat je het zo ziet,
Mijn X400 laat ik in de tuin draaien, of net daarbuiten, me nitro's met carbonbladen absoluut niet.
Met een electro heb je mijn inziens iets minder gevaar / plek nodig dan met een brandstofheli.
Maar wel ben ik met je eens dat ze beide gevaarlijk kunnen zijn.

En uiteraard staat bij mij ook de veligheid hoog in het vaandel.

rob van der linden zei:
johnnie je weet het he, ik ben absoluut van de party 8O , en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik regel wel koffie :D

Ps ben je het samen flapperen zat omdat ik steeds in de grond zit, of amdat ik het beter begrijp als jij :lol:

groeten rob.

hahaha, nee hoor Rob, ik vind het allemaal prachtig.. en natuurlijk laat ik jou eerst de grond in gaan, daar kan ik nml van leren :D:D:D
Maar zoals je zelf al zegt: hoemaar zielen, hoemeer vreugde. Maar ook meer leren over enhoe te vliegen / onderhouden van een Heli.

John

Hallo Fuzzy
Met een electro heb je mijn inziens iets minder gevaar / plek nodig dan met een brandstofheli.
Met de T-Rex 600 is het net zo gevaarlijk hoor, deze doen niet voor elkaar onder wat grote betreft ( als raptor 50 enz. type's )
alhoewel je nog steeds groteren brandstof heli's hebt
Maar zou hem niet graag voor mijn hoofd hebben
Dat zegt 1 van de 3 of 4 mensen die Wolfje666 bedoeld
Maar of een club voor ons enige meer waarde heeft is nog altijd maar de vraag nadat er ongeveer 40 jaar modelbouw ervaring gaat mee spreken
misschien alleen de gezelligheid ???
groeten jan

Hoi Fuzzy,

Ik woon ook in de regio Rotterdam, in Hendrik-Ido-Ambacht dus vlakbij Rhoon. Ik vlieg een jaartje met een Trex 450, boven een groot openbaar veld tussen de A16 en het dorp.

Een meeting lijkt me wel leuk!

Bigbird zei:
Hoi Fuzzy,

Ik woon ook in de regio Rotterdam, in Hendrik-Ido-Ambacht dus vlakbij Rhoon. Ik vlieg een jaartje met een Trex 450, boven een groot openbaar veld tussen de A16 en het dorp.

Een meeting lijkt me wel leuk!

Is dat bij de bult ?

Ik woon in het nwe gedeeldte van Rhoon (Portland)
Het lijkt me lachen om met een clubje te gaan vliegen cq leren vliegen :D

John

Ik woon in Capelle a/d IJssel en vlieg in Zoetermeer,
Zou mooi zijn als er dichter bij ook een stekkie was zeker voor de komende lange doordeweekse avonden :D

Back