Electrovliegers regio Rotterdam

op de club 220 volt om te laden helaas,
ik heb altijd een losse 95 amp accu bij me om te laden voor mijn accu,s ( 6s lipo,s voor vliegtuig).
Ik kom zeker een keer vliegen,
we moeten gewoon wat afspreken,
welke kanaal hebben jullie.
ik vlieg brandstof heli,s een 50er hirobo scedeau en 2x 90er freya.
dat vels is het nieuwe sandeling park vlak bij de hogeboberd of wijk sandeling bij de achterambachtseweg.
staan jullie auto,s dan geparkeerd in het park parkeerplaats.

Ik heb alles op kanaal78!!

Hoe is het daar kwa storingen?
Sommige velden hebben daar nog al wat last van!!

Pre is wel dat de kanalen goed in de gaten gehouden worden, en kan je wel je spullen op het veld lossen,
ben namelijk niet in de modelbouw gestapt om mijn spieren te trainen :lol:

Mario

De lokatie is trouwens maar 2min dichterbij als Zoetermeer 8O :evil:

Maarja altijd leuk om een keer ergens anders te vliegen, maar ff de spullen pakken en een uurtje
vliegen op een doordeweekse avond is er niet bij voor mij :cry:

He, ik kom ook graag een keer kijken om zodoende eens te kijken wat ik het beste kopen kan voor mij is het al seer zo'n 20 jaar geleden dat ik heli vloog, en wil weer beginnen met electro heli vliegen.

Ik heb naar een beetje centrale plek voor ieder gekeken (van Capelle a/d ijssel en spijkenisse)
en heb een plek gevonden in het Clarabos, rotterdam.
Het ligt vrij dicht bij de rijksweg, en vlak bij de slinge (10 min. lopen).
Het is direct gelegen aan de Charloisse lagedijk.
Daar vind je vlak aan het einde een parkeerplek, waar je je wagen kwijt kan (handig zijn zulke plekken :D)
als je dan links van het parkeerplek loopt, kom je direct op de veldjes uit.

Laat even weten of het iets is (zie foto).

Groetjes,

John

vliegplekxf2.jpg

Je hebt een mooi plekje gevonden, die ken ik wel van het fietsen. Vooral de parkeerplaats is handig.

Bigbird zei:
Je hebt een mooi plekje gevonden, die ken ik wel van het fietsen. Vooral de parkeerplaats is handig.

Je moet je fiets ergens parkeren natuurlijk :D :D

Het is idd een mooie plek.
Het kan zijn dat er zomers BBQ'ers zitten, maar geen nood, er liggen meer veldjes achter.

Ziet er van boven erg goed uit, en is voor mij 20 min rijden :D

Maar gaat het dan om de driehoek vormige parkeerplaats met rechts daarvan het veld?

Mario

idd, dat is de parkeerplaats, en je ziet het pad naar het veldje(s) lopen, dus geen grote loop afstand.

John

Haai peeps :D

Ik ben vandaag even daar gaan kijken en heb wat foto's gemaakt.

486222142_3333a73f94.jpg

De rest vind je hier: KLIK!

word het niet eens tijd om een datum te prikken want voor we uitgepuzzeld zijn over van alles en nog wat is het weer winter........ 8O , ik regel wel een koffieapparaat, ik hoop dat er snel iets bekend word dan kunnen we daar het gras een keer maaien.

he die johnnie,

koffie is geregeld, ehbo is geregeld, en afzetlint heb ik ook kunnen regelen ivm de wandelaars 8O , nu alleen nog een datum prik gewoon een datum in het weekend, dan zien we wel wie er komt. Ik ben er in ieder geval, jij ook en nosmo komt ook zeker weten. dus prik iets, er is voldoende animo.

Schitterend plekje :D

Bedenk wel dat dit terrein binnen het plaatselijk verkeersgebied (Control Zone) van Zestienhoven ligt.
Indien de lokatie niet binnen de bebouwde kom ligt, kun je overvliegende luchtvaartuigen verwachten op 150mtr hoogte.

Ik denk dat je snel (op initiatief van de verkeersleiding) politie kunt verwachten dan. Niet daarop wachten als je geen 'ontmoeting' met een full-scale vliegtuig wilt hebben.

Dat terrein ligt vrij dicht bij de wijk Pendrecht.. Ik heb daar familie wonen en je hebt daar meer last van de voorbij razende metro en altijd haast hebbende buschauffeurs dan van laagvliegende vliegtuigjes :D

Ik bedoelde met mijn opmerking meer dat ik heel wat uurtjes bij moeders in de tuin heb gezeten en daar weinig 1:1 spul laag over heb zien komen.. 8) :D

Lijkt me zowiezo niet handig omdat er ook wat flats staan ( langs de Slinge, in Pendrecht en Zuidwijk ) :P

De enige midair die daar zou kunnen gebeuren is tussen de daar mogelijk gaan vliegende modelheli's ;)

Het zal wel los lopen..

Zo laag komen de vliegtuigen niet over.
Daarbij word / werd er veel met rc powerboten gevaren op de plassen daar, en geen storring en of last van de wet gehad.

Ik denk dat we hooguit last kunnen krijgen als de groep zich erg luidruchtig en / of asso opsteld.
Hiervan ben ik niet overtuigd, gezien het een leuk treffen is, waar menig hobbyvlieger veel lol aan zou beleven.

John

Back