Elektro Krähe goed FPV-model?

Zo, even de pan/tilt afgesteld. Evenveel naar links als naar rechts.

Dopje zit nog op de lens, daarom tikt hij even het balsa aan.
Dit is wat mij betreft de meest optimale plaats voor de pan/tilt, gewoon de plaats waar de piloot zou zitten.

G8E6eQ8dZKk[/media] FPV

Mocht die niet goed gaan ( hé Sander ;) ), dan kan het hele zwikkie boven op de vleugel.

Taco.

Laatst bewerkt door een moderator:
Staat prima zo.
Het kan zijn dat je hem straks een cm hoger wilt. Nu zie je veelal lucht als je recht vooruit kijkt. Kijk je iets naar beneden dan kijk je in je neus.

Magneten heb je al besteld las ik, je bent net zo snel met beslissen als met bouwen, goed bezig!
En twee 8mm rond 3mm dik per verbinding lijkt me ook prima. Vooral de kracht voordat de magneten loslaten is best hoog, en ze kunnen alleen recht van elkaar wijken, niet "knikken" o.i.d. Ik heb er zeker vertrouwen in!

Prachtig filmpje! het is net of het robotje tot leven komt, lekker eigenwijs!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Staat prima zo.
Het kan zijn dat je hem straks een cm hoger wilt. Nu zie je veelal lucht als je recht vooruit kijkt. Kijk je iets naar beneden dan kijk je in je neus.

Misschien wel ja, als hij maar niet in beeld van de opnamecamera komt. Maar dat is van later zorg. Eerst de basis.

Vooral de kracht voordat de magneten loslaten is best hoog

2,5 KG. heb ik me laten zeggen.

....je bent net zo snel met beslissen als met bouwen,.......

Nou, dat valt wel mee hoor. ;) Maar lang liggen tobben wil ik niet.
En snel ben ik niet met bouwen. Het had al af kunnen wezen als ik maar niet ziek was. (ME/CVS)

Maar we houden de moed er in. Bouwen en computeren steeds afwisselen wil nog wel. (lees: weinig bouwen, veel meer comp.)

Taco.

Ondertussen zijn de Eztracker, de bril, de magneten, servo's, molexstekkers (bedankt Sander) ook binnen.

Neusje in de folie
DSC_7275.jpg

rolroeren
DSC_7274.jpg

Achterlijst lijmen
DSC_7273.jpg

kabels solderen
DSC_7269.jpg

Taco.

Nog een paar foto's:

Eerst een foto van een stekkerverbinding met MPX-stekkers. Er zijn nog 3 pinnetjes over.
DSC_7281.jpg

Tussen camera en pan/tilt heb ik wat schuim gelijmd met UHU-POR. Anders viel de montage niet mee. Als me die camera tijdens het vliegen maar niet lostrilt, want dan heb ik een probleem. :(:(
DSC_7280.jpg

Ik dacht op deze manier de antennes van de 2,4-RC naar buiten te laten steken. Dus vrij zicht naar alle kanten. Wat denken jullie daarvan?
DSC_7278.jpg

De 'zit' voor de pan/tilt. De schroefgaten heb ik verstevigd door wat CA toe te voegen.
DSC_7277.jpg

Dit is nog een probleem.Oorspronkelijk zijn M6-bouten voorgeschreven, maar dat vind ik onzin. Daar kan ik met mijn 83 KG. wel aan hangen. Dus ik heb M4 gebruikt. Maar hoe nu inslagmoeren gebruiken? De bouten zitten namelijk nogal in de hoeken. Zal ik gewone M4-moeren inlijmen?
DSC_7282.jpg

Taco.

"Tussen camera en pan/tilt heb ik wat schuim gelijmd met UHU-POR. Anders viel de montage niet mee. Als me die camera tijdens het vliegen maar niet lostrilt, want dan heb ik een probleem. "

Twee dunne tie wraps om je cam en hij komt nooit meer los.

Vanmorgen de dekseltjes met servo voor de rolroeren gemaakt. Ik had nog 2 x HS 81 liggen, dus die moeten er maar in.

DSC_7283.jpg

Ik wil eigenlijk de opnamecamera op verschillende manieren kunnen gebruiken. Dus ook vertikaal naar beneden. Dit zou een mooi plekje kunnen zijn. Het is iig een gemakkelijk bereikbare plek.

Ik wil eventueel het losse neusje fixeren met magneetjes. Komt dat goed vlak bij een camera:confused:

Straks nog eens kijken of ik de camera ook nog dwars in het vliegtuig kwijt kan. (eventueel schuin naar beneden) Voor zoiets is het nog wachten op een camera, waarbij er tussen de camera en de lens een langere kabel zit, zodat je daar ook een pan/tilt voor kunt gebruiken.

DSC_7284.jpg

Ook nog even de contrastekker gesoldeerd, maar ik moet wachten met de krimpkousjes. Er is niemand thuis die het kan controleren, ik ben namelijk kleurenblind.

Taco.

:lol: Da's wel lastig dan. Je kunt anders ook even een foto hier posten, kunnen wij kijken of de kleuren zijn wat jij denkt dat ze zijn. ;-)

:lol: Da's wel lastig dan. Je kunt anders ook even een foto hier posten, kunnen wij kijken of de kleuren zijn wat jij denkt dat ze zijn. ;-)

Ik wacht wel even op mijn stoottroepen.:D

Ik heb nog een andere vraag. Ik heb nu een 3-aderige kabel in de bovenste staartboom. Die kabel komt tussen de EzOSD en de AV-zender. Maar.....ik wil met de Eztracker gaan werken. Daar is een audiokanaal bij nodig. Is een 4-aderige kabel dan voldoende? Of toch gelijk maar alles (5) aansluiten??

Taco.

Laatst bewerkt:
Ook nog even de contrastekker gesoldeerd, maar ik moet wachten met de krimpkousjes. Er is niemand thuis die het kan controleren, ik ben namelijk kleurenblind.

Mijn soldeerwerk is goedgekeurd.

Verder gelijk maar 4 x M4 moeren ingelijmd. Ik hoop dat dat goed komt.

DSC_7285.jpg

En vervolgens eens zien hoe het komt met de EWD (op zijn duits)

DSC_7286.jpg

Mocht het nodig zijn de EWD (nu -1,5 graden) een beetje te veranderen, kan er aan de voor- of achterkant iets bij tussen gedaan worden.

Taco.

Probleem

DSC_7287.jpg

De vleugels zijn beplankt, maaaar.................................................

................nu heb ik een probleem: de tipverdraaiing is bij één vleugelhelft niet goed. (de linkse op de foto lijkt nérgens op :( )

DSC_7288.jpg

Ik heb alles gelijmd met CA of watervaste houtlijm.

Ik denk aan 2 opties om de vleugeluiteinden weer goed te krijgen:

a) uiteinde natmaken, en 2 a 3 dagen laten drogen in een gewijzigde vorm.
b) beplanking verwijderen, en nieuwe oplijmen.

Optie a) is makkelijk (denk ik), en bij optie b) is de verdraaiing gemakkelijk te veranderen, want zonder beplanking is de constructie niet stijf.

Wat is jullie idee?

Toch maar een Easystar kopen? ;):rolleyes:

Taco.

Die tip verdraaing op de linkerfoto is idd juist net niet het geen wat je wilt. Hierdoor zal hij graag snel weg willen vallen over een vleugel. Als het nou negatief was dan was dat prima:).
Maargoed, heb je niks aan.
Inderdaad gewoon de vleugel goed nat maken, en even laten drogen! Dat werkt perfect... valt de tip verdraaing mee, dan kun je hem ook nog altijd terug werken met jou folie..

Oke, dat ga ik proberen.

Al zoekende kwam ik nog de site van Werling (de ontwerper) tegen. Hij levert eventueel een compleet bouwpakket, zodat je alles niet zelf bij elkaar hoeft te zoeken.

Preisliste Frästeile

Ik hoop dat er tzt nog meer gemaakt gaan worden.

Taco.

Back