Vandaag tweede serie testjes gemaakt: 3bf, matig turbulent (maar vooral koud!

)
a) 25% vergroot kielvlak: weinig verschil, per vlucht weer verkleint, en uiteindelijk weer uitgekomen op de origenele maat.
b) zwaartepunt naar voren (van 44mm naar 39mm) door een paar gram lood toe te voegen en de 2s lipo (500mAh) in voorste stand te plaatsen, bij volgende testen een 3s (450mAh) in achterste stand, geen lood.
De eerste opstelling is een paar gram lichter, maar niet voldoende lichter (251gram).
Vliegt nu duidelijk beter, schommelt ook minder, iets langzamer, blijft beter hangen. Ik ben hiermee nu behoorlijk tevreden.
De Piccco was niet aanwezig maar ik denk dat hij zich nu wel kan meten met de Piccco.
c) motorloop met 3s lipo: hiermee gaat hij vertikaal en laat ik daar nu een groot voorstander van zijn.
Ik vind vooral voor kleine kistjes dat je zo snel mogelijk uit de turbulentie weg moet zijn, maar eerlijk gezegd vind ik het eigenlijk gewoon leuk en het roept ook nostalgischge gevoelens op aan mijn wedstrijd F1B verleden.
Helaas is het spul dan 260gram en nauwelijks mogelijkheden om de akku meer naar achter te krijgen.
Vandaar dat ik niet zo veel heil zie in het lichter worden van de staart.
Voorlopige status: leuke kist die nu meer dan voldoende aan de verwachtingen voldoet, maar de opdracht: sub250 is nog niet gehaald. Bij herbouw zou ik de tip v-stelling iets kleiner (van 10 naar 8.5 cm) kiezen denk ik.
Plannen:
a) romp modificeren zodat de akku nog verder naar achter kan en alsnog de staart lichter maken.
Toch denk ik daar eerder aan het vervangen van de stuurstangen door een draadjes besturing dan aan het verlichten van rudder/elevator (sorry
@ArthurP 
)
b) lekker vliegen met dit vleugeltje en intussen een 1.20 vleugel bouwen die lichter moet worden : van 67gram naar 55gram moet te doen zijn denk ik,.zoals gezegd is de cf stick in het vleugeltje zwaar overgedimensioneerd.