EMCR Rozenburg, verzameltopic.

Deze is nu ook onderweg voor mij:mrgreen: (300km/uur moet te doen zijn)

T3648-1400.jpg

Die red bull heli doet het echt goed op de foto's! Mooi beessie zeg! Klasse!

Zag ik nu ook de hotliner met colibrie van Maikel voorbij komen? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dat vliegt! Je moet wel goed kunnen gooien, anders gooi je hem nog in stukken... Zoveel acceleratie geeft zo'n motor toch niet?

Zag ik nu ook de hotliner met colibrie van Maikel voorbij komen? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dat vliegt!

Gewoon af en toe naar het veld toe komen, dan zie je hem vanzelf een keer:mrgreen:

Je moet wel goed kunnen gooien, anders gooi je hem nog in stukken... Zoveel acceleratie geeft zo'n motor toch niet?

Valt goed mee hoor, ik heb 'm ook al een paar keer opgegooid, is helemaal niet zo moeilijk:)

Wat informatie

Bij deze heb ik even wat vraagjes over de club ;). Ben al een tijd enhousiast om deze hobby op te pikken had zelfs een aantal jaar geleden al wat stappen gezet, alleen door omstandigheden met werk etc. Moeten afhaken.

Nu alles weer op de rit is en weer meer dan genoeg tijd over heb :D wil ik deze hobby graag met beide handen aanpakken. Nu had ik wat vragen over een aantal standaard onderwerpen. Bij deze de vragen:

Welk merk zender met welke freq. word bij jullie op de club ondersteund voor het leerling systeem?

Is het verstandig om voor het bouwen van mijn trainer lid te worden van de club?

En hoe is de sfeer voor nieuwkomers op de club?

Alvast ebdankt voor t beantwoorden van de vragen en hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,

Peter

Welk merk zender met welke freq. word bij jullie op de club ondersteund voor het leerling systeem?

Futaba is het meest gebruikt, maar JR/Spektrum wordt ook veelvuldig gebruikt. Multiplex is een uitgestorven ras:)

Is het verstandig om voor het bouwen van mijn trainer lid te worden van de club?

Zeker wel, neem gerust het toestel mee naar de club, zodat je tips en adviezen kunt krijgen wat een hoop ellende voorkomt in de toekomst.

Heel goed, ik ben zelf in 2001 lid geworden en heb nog geen seconde spijt gehad hiervan. Ondertussen ben ik bestuurslid geworden, wat het voor mij alleen maar leuker heeft gemaakt qua betrokkenheid en dergelijke.

Je bent trouwens altijd welkom om eens te komen kijken, in het weekend is het het drukste bij ons.

In dit topic kun je zien wie er wanneer aanwezig zal zijn:)

Ik ben sinds 2 jaar lid en als nieuwkomer goed ontvangen. Direct les genomen en snel mn brevet gehaald. Daarna wordt het vliegen alleen maar leuker!
Veel leden van de club willen je graag helpen met je hobby en leggen graag dingen uit. Een grote diversiteit aan vliegtuigen en helikopters, brandstof en electro, maakt de club interessant. Er wordt veel gevlogen, vooral in de weekenden, maar ook de zomeravonden zijn populair!! (can't wait)

beste peter ,

ik ben zo`n 3,5 jaar lid van emcr en ik heb hier ook nog geen spijt van gehad .
ik ben zelfstandige en hierdoor heb ik een periode van bijna 9 maanden niet kunnen vliegen ( je weet wel :onweer: crises :onweer: )
na dat ik zo lang niet was geweest en ik mijn cluppie erg miste ben ik gelukkig weer in staat om te gaan vliegen .
de sfeer is eigenlijk alleen maar beter geworden sinds ik voor de laatste keer was geweest en daarvoor was het al oke .
het is wat alex zegt , kom gewoon een keertje kijken in het weekend en kom de sfeer zelf proeven , you won`t be dissapointed .;)

tot ziens op de club .
mvg eric

Hoe vloog de "turbo hotliner" Maikel?
Beetje snel?
Jammer dat je 'm bij ons niet kan vliegen. :onweer:
Ben

Vliegt erg leuk, het is niet mijn snelste toestel maar is wel erg rap.;)
en wat ook erg leuk is , is dat je bij snelheden boven de 200km/u gewoon vol up kan geven en het toestel daar geen centje pijn van heeft.

zou hem graag een keertje op de red eagles willen demonstreren:p

@ Alexzzz , je denkt meestal dat zo'n funjetje sneller is , maar vergeet niet dat hij kwa spanw. 3 keer in mijn hotliner past.
Is vaak optiesch bedrog omdat het zo klein is.

@ Alexzzz , je denkt meestal dat zo'n funjetje sneller is , maar vergeet niet dat hij kwa spanw. 3 keer in mijn hotliner past.

Klopt klopt, als mijn nieuwe motor binnen is, dan doen we wel een keer een raceje:)

Met vriendelijke groet,

Peter

Helemaal toppie ik ben nu een jaar lid en ik heb veel hulp gekregen en het is altijd gezellig.

@ eric zaterdag zijn de voorspellingen goed en kunnen we gaan bouwen in de keet (asl die nu wel vroeg open is)
Alleen moet ik nog even schroefjes hebben voor die motor weet jij welke ?
En ik moet ook nog heveltjes en stuurstangetjes hebben heb jij deze nog liggen of moet ik die even bestellen??

mvg paul

Laatst bewerkt:
Tel daar de 'herrie' bij op en iedere funjet 'gaat' 250km/h.

Ik zou hem ook graag een keer zien in Dordt, maarja...zelfs kolibries mogen niet hier :(

Tel daar de 'herrie' bij op en iedere funjet 'gaat' 250km/h.

Andere Ultra bezitters vliegen met dezelfde motor die ik had/heb al ruim 230km/uur, als mijn nieuwe motor (de 6s motor) binnen is, dan is de 300km/uur gewoon mogelijk, dat is om de speedmeeting (Limburg, eind oktober) wel gebleken:)

Alex, ik zeg ook niet dat het niet kan, alleen dat ze vaak veel te hoog ingeschat worden. Bij mijn 70cm pylonracer dacht iedereen ook dat hij snoeihard ging, maar dat was vooral doordat hij slecht zichtbaar was en de motor vreselijk veel toeren maakte.

Futaba is het meest gebruikt, maar JR/Spektrum wordt ook veelvuldig gebruikt. Multiplex is een uitgestorven ras:)

Zijn echt nog wel multiplex vliegers, hoor. Maar ander genoemde merken komen idd meer voor.

Ben nu half jaar lid en ondanks dat er erg veel oude bokken rondlopen (zitten niet op MFB, dus kan veilig zeggen ;)) is het erg gezellig en leerzaam. Groot nadeel dat je soms meer loopt te kletsen en vergeet te vliegen.

oke we verwachten je dan een keertje .
als je in het weekend ( als het mooi weer is ) rond 13:00 langskomt is er altijd koffie en gezelligheid :D

tot dan .
mvg eric

@ eric zaterdag zijn de voorspellingen goed en kunnen we gaan bouwen in de keet (asl die nu wel vroeg open is)
Alleen moet ik nog even schroefjes hebben voor die motor weet jij welke ?
En ik moet ook nog heveltjes en stuurstangetjes hebben heb jij deze nog liggen of moet ik die even bestellen??

ik weet natuurlijk niet wat voor schroefjes dit zijn dus als je de gelegenheid hebt ze te regelen voor het weekend zou ik het doen .
heb je al iets gebouwd met het depron ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back