Haha, das toevallig. Ben net terug van vliegen 
En jawel, hij vliegt!! moest een beetje down trimmen. Waarschijnlijk door achterlijk zwaartepunt. Ik heb namelijk de stabilo toch ingedekt en vastgelijd, omdat ik niet tevreden was met die spandraden. Dat was lastig af te stellen en zeker niet uit elkaar te halen (mits je het erg leuk vindt om te pielen met boutjes en moertjes vd kogelkoppen, kwiklinks-pikkies zijn te dun waardoor ze niet te borgen zijn). Daarnaast (grootste reden) had ik nog een dikke 155 gram lood achterin nodig om het zwartepunt op de aangegeven plek te krijgen. Het hout was droog, 140 gr dus dat kon mooi.
Al met al, maar twee vluchtjes kunnen doen, die werkelijk heerlijk waren in de zin van relaxed. Mennn wat vliegt ie makkelijk maar wel serieuze 5 kg aan de stik, en dat merk je aan de andere kant wel. Alleen het landen was lastig, stationair liep de motor nog iets te hard (en te kleine propdiameter om daar op af te remmen, 4blad) en daardoor lastig om hem helemaal uit te melken en voor de voeten neer te zetten. Maar langzaam gaat ze. Het landingsgestel blijft prima zitten met 2 bouten en hollebolleklei land.
Maar twee vluchten dus...jawel ik had last van storing. en das niet leuk. Had ik eerder ook last van met mn seduction streamline. Ik vlieg met mpx evo (kristal) en de daarbij passende mini ipd ds ontvanger. morgen ga ik n andere ontvanger proberen. misschien moet ik toch nu maar geloven dat die ontvanger kaduk is...shame.
Conclusie: super, en zeer veel potentie in dit vliegtuig met deze motor. power houdt niet op (al moet ie nog wel verder inlopen en beter afgesteld worden). De funtana vliegt goedmoedig, zeer langzaam, grooot, relaxed en serieus. ik zeg: proost
roost:

En jawel, hij vliegt!! moest een beetje down trimmen. Waarschijnlijk door achterlijk zwaartepunt. Ik heb namelijk de stabilo toch ingedekt en vastgelijd, omdat ik niet tevreden was met die spandraden. Dat was lastig af te stellen en zeker niet uit elkaar te halen (mits je het erg leuk vindt om te pielen met boutjes en moertjes vd kogelkoppen, kwiklinks-pikkies zijn te dun waardoor ze niet te borgen zijn). Daarnaast (grootste reden) had ik nog een dikke 155 gram lood achterin nodig om het zwartepunt op de aangegeven plek te krijgen. Het hout was droog, 140 gr dus dat kon mooi.
Al met al, maar twee vluchtjes kunnen doen, die werkelijk heerlijk waren in de zin van relaxed. Mennn wat vliegt ie makkelijk maar wel serieuze 5 kg aan de stik, en dat merk je aan de andere kant wel. Alleen het landen was lastig, stationair liep de motor nog iets te hard (en te kleine propdiameter om daar op af te remmen, 4blad) en daardoor lastig om hem helemaal uit te melken en voor de voeten neer te zetten. Maar langzaam gaat ze. Het landingsgestel blijft prima zitten met 2 bouten en hollebolleklei land.
Maar twee vluchten dus...jawel ik had last van storing. en das niet leuk. Had ik eerder ook last van met mn seduction streamline. Ik vlieg met mpx evo (kristal) en de daarbij passende mini ipd ds ontvanger. morgen ga ik n andere ontvanger proberen. misschien moet ik toch nu maar geloven dat die ontvanger kaduk is...shame.
Conclusie: super, en zeer veel potentie in dit vliegtuig met deze motor. power houdt niet op (al moet ie nog wel verder inlopen en beter afgesteld worden). De funtana vliegt goedmoedig, zeer langzaam, grooot, relaxed en serieus. ik zeg: proost
