EMHW Ultimate 2.15

  • Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
20121225_204630_zpsffcc7fd6.jpg


de stand van zaken tot dus ver.

20121225_204638_zpsc730c76f.jpg


als aansturing voor de servo's gebruik ik een EQ10 van Smartfly.:
20121225_204658_zps0e43ce45.jpg


de bouwdoos schrijft voor dat je de tank middels 2 koolstof draagers, hangend op kunt hangen, ik heb er voor gekozen om een plaatje te maken deze is wat beter berijkbaar. en daardoor makelijker:
20121225_204704_zpsc3cd0486.jpg


het stabilo word middels 2 3mm verenstalen pinnen aan de romp geschoven, en door spandraden krijgt het zijn stijfheid:
20121225_205530_zps202beb32.jpg

20121225_205539_zpsf710cafd.jpg


de servo's in de vleugel worden voorzien van alu hevels uit China, zeker zo goed als de hier bekende maar voor een fractie van de kosten..$8,-
20121225_205952_zpsf6d83dae.jpg


de rudderhorns die meegeleverd zijn waren me iets te klein, waardoor de servo niet zijn volle uitslag kon maken een vriend van me heeft deze met de waterjet uit een koolstof plaat gemaakt (van fokker):

20121225_205613_zpsca69dca9.jpg


omdat de ulti een hele slanke motorkap heeft is er geen ruimte om de carb helemaal in de kap te laten, vandaar deze 2 flensen, hiervan maak ik een 90 gr bocht, zodat de carb naar binnen wijst en ook meer ruimte heeft, bijkomend voordeel, hij heeft minder last van vacuum trekken door de vliegwind.
20121225_210210_zps2040a355.jpg



de standaard motorbok is niet bekleed, deze heb ik met 160gr kool bekleed, staat beter en is lomp sterk
20121225_204809_zps50f12a61.jpg


als motor komt de DLE110 op de kist, momenteel nog met china potten, maar de maiden zal hij voorzien zijn van pefa dempers..klinkt wel beter.

20121225_204925_zps81cf7723.jpg
 
dit is de eerste keer dat ik een kist bouw, die nagenoeg volledig met houtlijm en pu lijm geplakt is, er zit nog geen kwart potje sec lijm in verwerkt.. (wel epoxy uiteraard)
 
afgelopen week wat onderdelen voor de spandraden innen gekregen: vandaag deze er grotendeels tussen gemaakt:
20130127_173052_zpsd7685a1e.jpg

20130127_172932_zpsecf11a01.jpg


20130127_172945_zpsd7cd7c57.jpg


20130127_172958_zps24c77c7f.jpg



ook de richtingsroer servo's ingebouwd en gekoppeld;

20130127_173022_zps22cbcc72.jpg


20130127_173017_zps88834d3b.jpg
 
vandaag de bocht gemaakt voor de 110cc motor, de carb kwam tegen de motorkap aan, en daar zou dus een groot gat in gemaakt moeten worden, dit was geen optie, dus heb ik volgende oplossing gemaakt:
20130131_204040_zps91b05de7.jpg
 
netjes gedaan spandraden zien er teminste ook fatsoenlijk uit!!!

heb je al wat vergelijkings materiaal van motorloop voor en na die bocht...
ben benieuwd ofdat dat wat uitmaakt i.v.m dat vlatterventiel omdat je nu meer luchtmassa hebt tussen carb en flatterventiel.
mischien merk je er totaal niets van maar daar was ik gewoon nieuwschierig na.

grtz.
 
momenteel ben ik nog bezig om de potten in te bouwen, hiervoor moest ik de ks comfort mount beugels inkorten, ik heb ze voor 50mm besteld, maar die waren ook nog net te groot, ik heb ze door midden geslepen en weer aan elkaar gelast zal zo even foto's plaatsen
 
bij deze de foto's

hier is de beugel doorgeslepen, met een dremel schijfje.

20130203_143036_zps35736969.jpg


vervolgens met de tig tang gelast, met 1 mm draad.

20130203_143126_zpsafc29971.jpg


grof geslepen:
20130203_143534_zps60255942.jpg


en daarna met een schuurschijfje weer opgepoetst:

20130203_151837_zps74f24948.jpg


eindresultaat:

20130204_184439_zps3edc65a6.jpg
 
Back
Top