de stand van zaken tot dus ver.
als aansturing voor de servo's gebruik ik een EQ10 van Smartfly.:
de bouwdoos schrijft voor dat je de tank middels 2 koolstof draagers, hangend op kunt hangen, ik heb er voor gekozen om een plaatje te maken deze is wat beter berijkbaar. en daardoor makelijker:
het stabilo word middels 2 3mm verenstalen pinnen aan de romp geschoven, en door spandraden krijgt het zijn stijfheid:
de servo's in de vleugel worden voorzien van alu hevels uit China, zeker zo goed als de hier bekende maar voor een fractie van de kosten..$8,-
de rudderhorns die meegeleverd zijn waren me iets te klein, waardoor de servo niet zijn volle uitslag kon maken een vriend van me heeft deze met de waterjet uit een koolstof plaat gemaakt (van fokker):
omdat de ulti een hele slanke motorkap heeft is er geen ruimte om de carb helemaal in de kap te laten, vandaar deze 2 flensen, hiervan maak ik een 90 gr bocht, zodat de carb naar binnen wijst en ook meer ruimte heeft, bijkomend voordeel, hij heeft minder last van vacuum trekken door de vliegwind.
de standaard motorbok is niet bekleed, deze heb ik met 160gr kool bekleed, staat beter en is lomp sterk
als motor komt de DLE110 op de kist, momenteel nog met china potten, maar de maiden zal hij voorzien zijn van pefa dempers..klinkt wel beter.