Heb vandaag een eerste poging gedaan de motor in te laten lopen. Heb behoorlijk wat breaking in draadjes gelezen, uiteindelijk besloten de handleiding van OS gewoon maar te volgen.
Poging 1:
Er zat helemaal maar dan ook helemaal geen muziek in :sad:.
Brandstof heb ik overigens gehaald bij Hobby-in, daar kan het lijkt me niet aan liggen. Ben nog maar eens de handleiding gaan doorlezen en ook wat draadjes. In eerste instantie dacht ik dat ie verzopen was, dus weer drooggedraaid +- 200 slagen ha ha: geen resultaat.
Daarna was de gloeiplug aan de beurt. Deze is keurig nieuw, alleen ligt de voeding om hem te laten gloeien al 1,5 jaar in de kast. Gemeten wat eruit komt, toch wel de bedoelde 1,2 volt. Nu geeft de handleiding aan dat ik 1,5-2 volt nodig heb voor de gloeiplug, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Ook zou het kunnen zijn dat ie geen goed contact maakt met de plug, die is namelijk wat vet van de olie, door het controleren of de plug goed vast zit.
Om te controleren of de plug goed werkt heb ik de plug eruit gehaald en op het apparaatje gezet: draadje gaat niet gloeien. Ik weet niet of ik hier op de juiste manier test, maar ga eerst maar de voeding van de plug opladen.
Hierna nog een keer kijken of het draadje van de gloeiplug rood/oranje wordt. In case erin zetten en nog een keer proberen te starten. In case not terug met het spul (gloeiplug & voeding) naar de winkel.
Wordt vervolgd

.
EDIT: na de gloeiplug voeding opgeladen te hebben begon de gloeiplug gelukkig licht oranje te gloeien. De motor begon na montage van de plug in het begin een beetje aan te slaan. Dat was echter van korte duur. Voeding getest op een andere plug: weer niets. Al snel weer leeg dus. Een nachtje opladen en dan nog eens proberen, en anders een nieuwe voeding kopen, met evt. ook meer volt.
Freek