en toen kwam de post..

Wat een Verschrikkelijke titel, ik klikte niet op dit topic vanwege de titel, ik kom hier dankzei een link in een ander draadje...

Wel een leuke kist. Heb hem al tijden in de gedachte ter vervanging van mijn funtana. Die moet nodig eens een onherstelbare crash maken...:bye:

ziet er goed uit, abbo erbij

Wel een leuke kist. Heb hem al tijden in de gedachte ter vervanging van mijn funtana. Die moet nodig eens een onherstelbare crash maken...:bye:
gaaf je zender maar even aan mij, dan ben je er zo vanaf :lol:

He Andre

ik heb nog wel 4 super servo's voor je doe een goed bod
HS 225BB

dan moet je die servo's gaten niet aanpassen
dat komt de sterkte van je romp ook te goede

niet nodig Ronny

vandaag ben ik weer verder gegaan met het bouwen van de extra

en ik heb de servo gaten wat groter gemaakt voor futaba..

nov1107ef7.jpg

en daarna de gaten voor de hoogteroerservo's.
ik ga 2 servo's (3001) gebruiken voor het hoogteroer omdat dit aan te raden is bij methanol motoren volgens het boekje

nov1105jm4.jpg

en de servo's passen nog goed ook en zitten muurvast..
dan ook maar gelijk even de roerhoorntjes gelijmt en de aansturing gemoteerd op het rolroer.

nov1104wj5.jpg

en hier nog een beeld van de montage van het hoogteroer servo

nov1106xr3.jpg

nu ook het stabilo ingelijmt

nov1103we4.jpg

en het hoogteroer vastgelijmt

nov1102my9.jpg

en daarna het richtingsroer vastgelijmt,en het staartwiel gemonteerd

nov1101kv8.jpg

je zegt dat je servo's muurvast zitten. Ik hoop dat er +-2 mm ruimte om elke servo heen zit, dat is een stuk beter voor je servo's, daarvoor zitten die rubber ook bij de servo.

je zegt dat je servo's muurvast zitten. Ik hoop dat er +-2 mm ruimte om elke servo heen zit, dat is een stuk beter voor je servo's, daarvoor zitten die rubber ook bij de servo.

ik bedoelde eigenlijk muurvast in het hout..
en natuurlijk kunnen de sevo's nog iets bewegen,en de rubbers zitten er ook gewoon tussen.

had ook niet anders verwacht. Dit is geen beginnerskist dus ik ga ervan uit dat je al vaker vliegtuigen gebouwd hebt:D

ja ik heb al heel wat arf-jes in elkaar gezet.en daar hou ik het dan ook bij.het is al werk genoeg en toch altijd weer aanpassen en verbouwen geblazen.ook in dit geval omdat het vliegtuig eigenlijk liever zaken doet met hitec.dan zou je speciaal nog passende servo's erbij moeten kopen op een toch al vrij prijzig vliegtuig.

maar goed..

ben weer verder gegaan en de aansturig van de hoogteroeren zijn volledig klaar en ik ben nu begonnen met de aansturing voor het richtingsroer..de Z-poxy moet nog even drogen op de kabeltjes

nov1108ec7.jpg

Laatst bewerkt:
Heb je die kabel vast geperst?
Als het hetzelfde spul is dat bij de 88" versie zit is dat nergens voor nodig, gewoon twisten en even een aansteker erbij, zit zo vast dat je eraan kan hangen (letterlijk).

JA viel mij ook op! ;)

Ik zou wel even kwik- of ball-linkjes ertussen doen. Die draait gaat onder spanning erg snel op je roerhoorntje inslijten ben ik bang.

Kistje ziet er wel leuk uit! :D

O idd, dat was me nieteens opgevallen.
Ook nog eens direct door het gaatje, dit zou ik al helemaal niet doen.

@Jens, volgens mij is het ervoor bedoeld, het spul kun je ook gewoon bij hobbyin oid kopen.

In de handleiding van de extra staat het danwel niet maar er zijn wel meer dingen ge-update sinds die geschreven is.

Ooit gevoeld hoe stevig die aansteker verbinding is, tot nu toe is iedereen die eraan ging trekken overtuigt

Laatst bewerkt:
zie ik ook net je, vreemd..
Ik zou toch ook daar een ball link met zo'n koperen dingetje gebruiken, better safe than sorry..

zie ik ook net je, vreemd..
Ik zou toch ook daar een ball link met zo'n koperen dingetje gebruiken, better safe than sorry..

het inschuren zal wel mee vallen denk ik..waarom zouden ze het anders zo in de handleiding zetten? ook de staalkabel is vrij glad.

maar ik zal eens kijken of ik nog het een en ander aan kan passen

Dat valt best mee . :D

Bij TC modellen word dat al jaren zo gedaan .

Bij mijn TigerMoth was geen "inschuren" te zien na 10 jaar vliegen .

Mvg Johan

ik ga het gewoon zo laten denk ik.als ik de kabels strak trek en het richtingsroer heen en weer haal kan ik niet ontdekken dat het schuurt.de beweging van de kabel in de roerhoorn is ook erg weinig en de roerhoorn is zo te zien dik genoeg tegen insnijden.

in de handleiding staat het ook zo beschreven dus doe ik niets niet volgens de voorschriften van extreme flight.

Ik heb slechte ervaringen met het lijmen van scharnieren (kavan) met roze ZAP. Bij mij zat het scharniergedeelte (het pennetje) ook gelijk vast, lijm kruipt overal tussen, ook waar het niet zijn moet.

Jan.

Kavan scharnieren inlijmen met witte houtlijm, gaat noooooit los!
(tip van Lorenz modelltechnik )

maar hier ging het duidelijk over CA scharnieren, en die lijm je uiteraard met...... juist, CA

gr, Nico

Back